Test Auto.cz

Volkswagen Golf R Variant – Ostrý všeuměl

21.3. 2018
Verdikt
 

Zatímco hatchback mohou zájemci o Golf pořídit v několika sportovních provedeních, ostrý kombík je v nabídce de facto jediný. Jak dobrým společníkem dokáže být?

Jasně, i přes módní vlnu crossoverů a SUV stále žijeme v době, kdy velká většina automobilových nadšenců slyší na termín hot hatch. Uvědomuje si to i Volkswagen, který svůj model Golf nabízí hned v několika sportovních variantách. Sáhnout můžete po GTI, GTI Performance (tento kousek jsme testovali před časem), dieselovém GTD či nejostřejším „erku“.

Jenže po sportovní jízdě neprahnou jen mladí a ničím nevázaní motoristé. Ostré projíždění zatáček si občas chtějí dopřát i tátové od rodiny. Možná by pro ně mohlo být zajímavou alternativou právě kombi Variant v nějakém okořeněnějším provedení GTI. To byste však v portfoliu automobilky hledali marně. Pokud chcete skutečného benzinového sportovce v kombíku, máte vlastně jedinou možnost – VW Golf R Variant. K dispozici je sice i GTD, to ale po stránce sportovnosti působí vedle „erka“ trochu jako chudý příbuzný.

Už dříve jsme si pochvalovali, jak elegantně Golf R Variant kloubí schopnosti ostrého auta s každodenní praktičností. Přeplňovaný dvoulitr TSI vyladěný v rámci loňského faceliftu na 228 kilowattů v kombinaci se samočinným DSG působí na papíře jako prima společník. Jak funguje v praxi?

Ostrý, ale ne jako břitva

Když jsem měl závěrem loňského roku za úkol vybrat něco, co mě na testovaných autech zklamalo, posteskl jsem si nad nedostatečnou „ostrostí“ sportovních Golfů. Chápu, že tohle je hodně o osobních preferencích. Třeba kolega Honza Mička (ale i vy v diskuzi) namítal, že nenápadnost těchto aut považuje naopak za plus. Přesto si myslím, že vrcholové provedení R by si trochu více naštvanosti a agresivního vzezření zasloužilo.

To samé platí i v případě nyní testovaného kombi. Chápu, pořád jde o kombík, který kromě víkendových okruhových hrátek poslouží jako rodinný společník, ale je to „erko“, opravdu by mu přimhouřená příď s výrazněji tvarovaným nárazníkem tak moc uškodila? Já si myslím, že ne...

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Situaci zachraňuje alespoň barevná kombinace, která se na našem kousku opravdu povedla. Golf R Variant dostal červený lak v kombinaci s černými detaily, mezi něž patří střešní ližiny, zpětná zrcátka, otvory v nárazníku, ale hlavně povedená devatenáctipalcová kola, která autu dodávají šmrnc. Sportovní ambice pak kromě odznáčků „R“ v masce chladiče a na zádi avizují dvě dvojité koncovky výfuku. Ve výsledku povedené auto, stále bych ale hádal spíše nějakou tu sportovněji střiženou „lajnu“.

Žádný wow efekt neočekávejte ani po usednutí do interiéru, i když tady to na rozdíl od vnějšího vzhledu považuji za plus. Golf totiž i v nejostřejším provedení zůstává autem, do kterého sednete a okamžitě víte, na čem jste. Ergonomicky jsou jednotlivé prvky rozmístěny na jedničku, dole zploštělý volant má užší věnec a skvěle padne do ruky, infotainment společně s dalšími ovladači na středové konzole je nakloněn směrem k řidiči, aby byl lépe na očích. A navíc sedíte ve výrazně tvarovaných a stále komfortních sportovních sedačkách.

Trocha matematiky

Jistě vás nepřekvapí, že právě za přizpůsobení interiéru zaplatíte z příplatkových položek nejvíce. Počítejte s námi: nechybí digitální přístrojový štít Active Info Display s 12,3“ obrazovkou, jenž nahrazuje tradiční budíky a stojí 16.500 Kč, dále tu máme elektricky nastavitelné sedadlo řidiče za 25.500 Kč, telefonní rozhraní komfort s bluetooth připojením za dalších 9.600 Kč, navigaci Discover Pro s hodnotou 52.500 Kč a třešničkou na dortu je provedení v kůži Vienna za nemalých 62.100 Kč. V kůži nabídne právě ony sportovní sedačky, hlavové opěrky, boční čalounění či čalounění dveří. Součástí balíčku jsou i vyhřívaná sedadla vpředu, která navíc dostala písmeno R.

Na druhou stranu nejde o prvky, bez kterých byste si jízdu bezprostředně nedokázali představit. Už v základu je „erko“ slušně vybaveným kombíkem, za částku lehce přesahující 1,1 milionu korun dostanete vůz na osmnáctipalcových kolech s adaptivním tempomatem, zvukovými pomocníky pro parkování, elektronickou uzávěru diferenciálu XDS či automatickou klimatizaci. Nechybí ani volba profilu jízdy, která ovlivňuje řízení, chod převodovky, pohon, avšak nemá vliv na nastavení podvozku a tlumičů. I to je k dispozici za příplatek, ale k tomu se dostaneme později.

Na praktičnost se nezapomnělo

Češi milují kombíky zejména kvůli praktičnosti a velkému kufru. Na nic z toho Golf Variant R nezapomněl. Začněme zavazadelníkem, jenž pojme 605 litrů „v základu“, po sklopení zadní lavice vzroste kapacita na úctyhodných 1.620 litrů s téměř rovnou ložnou plochou, přičemž omezujícím faktorem není ani výška nakládací hrany. Menší praktická úložiště byste kromě kabiny našli i v zavazadelníku, navíc se pod podlahu vejde i plnohodnotná rezerva.

Takhle se hledal nástupce VW Brouk. Podívejte se, co bylo před jedničkovým Golfem

Posaz za volantem jsem si už pochvaloval, ideální pozice se hledá snadno i díky širokému spektru nastavení sedačky a samotného volantu. Potěšující je zužující se středová konzola, takže nemusíte tísnit stehna u sebe, ale můžete se příjemně rozvalit, aniž byste po dlouhých cestách měli otlučené pravé koleno. S výškou 176 centimetrů jsem v autě absolutně v pohodě, ale ani figurant převyšující 190 centimetrů neměl v první řadě s komfortem problém.

obrázek [600 x 403]  

Ve druhé řadě je to obdobné, byť pravda, že tady už měl vyšší kolega sám za sebou minimální rezervu před koleny. I tak si ale troufám říct, že se Volkswagen popral s obestavěním prostoru na jedničku. Snad jen nepočítejte s tím, že zadní lavice uspokojí i tři urostlé dospělé. Stále jde o kombík kompaktního střihu, což kromě samotného tvaru lavice připomene i stísněný prostor v loktech. Ideálně tedy maximálně pro dva pořádné chlapy. Ti se tu sice neposadí tak pohodlně jako posádka vpředu, díky tvarování a opěrkám si ale stěžovat nebudou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf R Variant

Cena v základní výbavě: 1 109 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 404 200 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, centrální zamykání s pojistkou a dálkovým ovládáním, volba profilu jízdy, LED světlomety s přisvětlováním zatáček, adaptivní tempomat s funkcí Front Assist, akustický parkovací systém vpředu a vzadu, sledování únavy řidiče, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, elektromechanická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, start/stop, 8“ dotykový displej, multifunkční kožený volant atd.

Výbava testovaného vozu:19“ kola z lehkých slitin (+17.100 Kč), Active Info Display (+16.500 Kč), Adaptivní regulace podvozku (+25.900 Kč), bezklíčové odemykání (+9.600 Kč), Blind Spot Senzor (+8.100 Kč), boční airbagy vzadu (+10.300 Kč), navigace Discover Pro (+52.500 Kč), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (+25.500 Kč), Dynaudio Excite s výkonem 400 W (+16.700 Kč), výbava v kůži Vienna (+62.100 Kč) atd.

ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf R Variant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 228 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 6.1 / 7.1
Emise CO2:161
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1593 / 517
Rozměr pneu:235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4567
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1481
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1519
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf R Variant – Ostrý všeuměl







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Loeb míří do šampionátu WTCR, závodit bude s Golfy GTI TCR! Loeb míří do šampionátu WTCR, závodit bude s Golfy GTI TCR!

Tým úspěšného závodníka Sébastiena Loeba se pozvolna…

VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

Piráti chtějí utnout střet zájmů i prezidentovi,  Zeman prý není proti

Piráti chtějí utnout střet zájmů i prezidentovi,…

Zákon o střetu zájmů by se mohl vztahovat nově i na prezidenta republiky. Navrhla to skupina poslanců v čele s…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…