Test Auto.cz

VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den

25.12. 2017
Verdikt
 

Vedle tradičního Golfu GTI můžete sáhnout i po okořeněnější variantě Performance. Silnější zážehový dvoulitr jsme vyzkoušeli v kombinaci s manuální převodovkou.

Ve stínu módní vlny SUV se o nich mluví podstatně méně než před lety, přesto jsou a snad ještě dlouho budou nedílnou součástí automobilového trhu. Na mysli mám ostré hatchbacky, kterých v současné nabídce jednotlivých výrobců stále nalezneme poměrně dost. Vzpomeňme novinku v podobě Hyundai i30 N, Hondu Civic Type R či Peugeot 308 GTi.

Nemalou historii za sebou mají i hot-hatche německé automobilky Volkswagen, jež vedle menšího sourozence Pola GTI (aktuálně přijela nová generace) nabízí v ostřejším střihu taktéž ikonický Golf, aktuálně jeho sedmou generaci.

Zákazníci prahnoucí po svižném hatchbacku s logem VW na kapotě přitom mají pestré možnosti volby. V nabídce totiž nenajdeme jen běžné GTI, ale i silnější GTI Performance, vznětové GTD a vrchol sportovní nabídky – model R s výkonem 310 koňských sil. Ten disponuje pohonem všech kol a pro akčního chlapíka a tátu od rodiny v jednom je připraven i v praktičtější variantě kombi.

Můžu vám prozradit, že i tohle auto jsme vyzkoušeli a brzy se můžete těšit na tradiční redakční test. Nyní je ale předmětem textu jiný vůz, a sice GTI Performance párovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Za co všechno si vlastně ve srovnání s klasickým GTI připlácíte a stojí to za to?

Hlavně nenápadně

Nebýt odznáčků vpředu a vzadu, Golfu GTI Performance byste ostřejší ambice určitě nehádali. Na první dobrou se totiž tváří jako docela obyčejný hatchback. Zapomeňte na „wow efekt“, který ve vás vyvolá první setkání se Civicem Type R. Zatímco Honda ostrými rysy a robustním zadním spoilerem jen umocňuje schopnosti svého auta, Volkswagen je na odiv nevystavuje.

V tomto ohledu hodně záleží na preferencích zákazníků. Přikláním se spíše ke skupině, která chce, aby byl výkon jejich auta „vidět“. Proto jsem výše vzpomínal právě na střih japonského „erka“. Od Golfu nic takového nečekejte. Nelze to však mít za zlé jen jednomu kousku, ve stejném duchu totiž kráčí i filozofie ostatních ostrých provedení, včetně vrcholového R.

Podíváme-li se na vůz podrobněji, vpředu jistě zaujme červeno-stříbrná linka, která se od loga elegantně táhne až do předních svítilen, kde je navíc zlomená na dvakrát. V základu byste u testovaného GTI Performance našli halogenové světlomety, LEDky jsou za příplatek 29.100 Kč, případně 37.300 Kč s přisvětlováním zatáček. Součástí standardní výbavy jsou až u vrcholového R.

obrázek [600 x 344]

Pokud má ostřejší ambice prozrazovat něco na boční siluetě, pak jsou to kromě dalšího odznaku GTI krásná 19“ kola z lehkých slitin (v našem případě s pneumatikami 225/35) či výrazně červené brzdové třmeny taktéž označeny třípísmennou zkratkou ostrého modelu. Základ tvoří sedmnáctipalcová kola, připlatit si lze za osmnáctky a právě největší devatenáctky, které v našem případě stojí 36.100 Kč.

Na zádi pak nalezneme dvojici koncovek výfuku a diodové světlomety. Podívejte se do galerie, hádali byste tomuhle nenápadnému autu 245 koní pod kapotou? Zatmavení bočních skel vzadu a zadního skla je také za příplatek, s 65% absorpcí světla činí 9.100 Kč, s hodnotou 90 % je to pak o 1.700 Kč více.

V interiéru už je o poznání živěji, což řidič pocítí hned po prvním usednutí za volant. Posádce vpředu jsou již v základu k dispozici sportovní sedačky s kultovním látkovým potahem Clark a hlavně výrazným bočním tvarováním, které vás pevně podrží i v rychlejších zatáčkách. Řidič pracuje s multifunkčním koženým volantem a při volbě manuálního šestikvaltu s řadičkou, jejíž hlavice symbolizuje golfový míček. Sympatický a legendární detail!

Součástí základního balení je v případě GTI Performance i Active Info Display, tedy digitální štít za volantem. Tuhle vychytávku dobře známe nejen v podání Volkswagenu, ale i ostatních koncernových značek. Digitální budíky dostane v příštím roce i Škodovka, prvním nositelem bude kompaktní SUV Karoq. Jen ve zkratce připomenu, že displej umí uspořádat informace o jízdě přesně podle vašich preferencí. Pro mě osobně je nejzajímavější vychytávkou zobrazení mapy navigace přímo mezi budíky. Letmé mrknutí pod věnec volantu je na rozdíl od neustálého uhýbání pohledu na střed palubní desky nejen efektivnější, ale hlavně bezpečnější.

TEST 2017: Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je tak dobrý?

Po stránce praktičnosti potěší prostor vzadu. Se svými 176 centimetry samozřejmě nemám problém sednout si sám za sebe, ale místo na zadní lavici ocenil i o nějakých deset čísel vyšší kolega. I když v oblasti kolen měl poněkud těsněji, nad hlavou stále zůstávala dostatečná rezerva. Již uspořádání sedaček napoví, že Golf vzadu počítá s přepravou dvou dospělých, případně tří dětí.

Jen dodejme, že hatchback pojme 380 litrů zavazadel, případně 1270 l při sklopení zadních sedaček. Se stejným prostorem můžete pracovat nejen u obou variant GTI, ale i GTD. Až v případě volby nejvyššího „erka“ se musíte uskromnit na 343, respektive 1233 litrů, důvodem je zástavba pohonu všech čtyř kol.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf GTI Performance

Cena v základní výbavě: 752 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 040 700 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, Active Info Display, adaptivní tempomat s funkcí Front Assist, parkovací systém Parkpilot, automatická klimatizace, dojezdové rezervní kolo, dvojitá chromovaná koncovka výfuku, elektromechanická parkovací brzda, elektronicky řízená mechanická uzávěrka, halogenové světlomety, multifunkční kožený sportovní volant, pedály z ušlechtilé oceli, sledování únavy řidiče atd.

Výbava testovaného vozu:19“ kola z lehkých slitin, adaptivní regulace podvozku DCC, bezklíčový přístup, sledování mrtvého úhlu, boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené, LED světlomety včetně mlhových, navigace Discover Pro, vyspělejší audio Dynaudio Excite, telefonní rozhraní Comfort, paket zrcátka (vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, sklopná, vyhřívaná; automatické naklonění vnějšího zpětného zrcátka u spolujezdce při zařazení zpátečky; osvětlení okolí) +5.200 Kč, zimní paket (vyhřívané přední sedačky, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, ostřikovače světlometů, ukazatel stavu nádržky ostřikovačů) +16.700 Kč atd.

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
Technické údaje
Motor VW Golf GTI Performance
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1600 - 44300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5 / 6
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1387 / 473
Rozměr pneu:225/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1521
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…