VW Golf 2,0 TDI (103 kW) - Nejlepší Golf všech dob

VW Golf 2,0 TDI (103 kW) - Nejlepší Golf všech dob

 
 

Ať si říká kdo chce, co chce, ať klidně kritici Volkswagenu puknou vzteky, Golf šesté generace je skvělý a bez námitek si zaslouží korunu vládce segmentu nižší střední třídy.

Vyhlašuji konec řečem o tom, zda jde s šestou generací Volkswagenu Golf spíše o facelift nebo opravdu nový model. Tyhle řeči totiž nikam nevedou a hlavně míjejí skutečnou podstatu problému. A ten zní: Je Volkswagen Golf v současné podobě dobré auto? Je Golf dneška lepší než Golf včerejška? O to tady běží. Ne o to, zda změnil vizáž a techniku natolik, aby se mohl prohlašovat za šesté pokolení slavného rodu. A teď bez dlouhých řečí a předeher se vydáme nejkratší cestou k odpovědi.

Volkswagen měl s předchozím golfem drobný problém. Dost se od něj očekávalo, ale mnohá z přání a tužeb se splnila jen z části. Golf se zákazníkům líbil, nelíbil se však natolik, aby zboural prodejní statistiky a vymazal z automobilové mapy tradiční i netradiční rivaly (Focus, Astra, ale také Cee'd nebo Civic). Volkswagen navíc řešil další komplikaci – finanční. Produkce páté generace stála podle všechno víc peněz, než se akcionářům líbilo. Když se k tomu začala stupňovat kritika za nemastný-neslaný vzhled, přišel rozkaz - vyměnit.

Tak se začalo urychlovat a vyměňovat. Nový Golf sliboval dynamičtější vzhled, vylepšený, hravější a hlavně emotivnější interiér a třeba i velkou novinku – kultivované naftové motory. Skici šesté generace Golfu vypadaly fantasticky, ale realita samozřejmě nastavila finální tvary legendárního hatchbacku trochu jiným směrem. Když máte zkrátka na něco málo času a navíc musíte respektovat odkaz předchůdce a požadavky tradiční klientely, moc vyskakovat si nemůžete. A tady někde zřejmě vznikla i debata nová generace versus facelift.

Tuto debatu nechci dále živit, nicméně musím uznat, že vnější vzhled vytváří pro tyto žabo-myší války slušnou živnou půdu. Jen si zkuste vedle sebe postavit starší a nový Golf na nějakých obyčejných 15palcových kolech a začněte srovnávat. Změny nemusíte hledat lupou, ale stejně tak zapomeňte na nějakou designovou revoluci. Aktuální verze se tváří více sportovně, ale vsadím se s vámi o plnou nádrž benzinu (nebo nafty), že dvě třetiny národa budou mít problém rozeznat na cestě pátou a šestou generaci.

Číslo pět nebo šest?

Mezi druhou a třetí zeje obrovská propast, mezi čtvrtou a pátou se nemůžete splést, ale tady to bude na denním pořádku. Chyba? Možná ano, možná ne. Záleží jenom na tom, jestli se ve svých úvahách a hodnoceních propracujete za volant. Pokud ano, budou vám tyhle otázky připadat bezpředmětné. Z pozice řidiče totiž nový Golf nedává k podobným otázkám prostor. Je přitom legrační, že ani tady se toho vizuálně mnoho nezměnilo. Tvary palubní desky jsou typický Volkswagen, ovládání, materiály, zpracování, všechno odkazuje k německé interiérové škole.

obrázek [555 x 305]
 

Jenže Volkswagen nezůstal u drobných retuší exteriéru (to by to od kritiků pěkně schytal), naopak vytvořil seznam drobných chyb, které pátou generaci trápily, a jednu po druhé začal odstraňovat. Takový postup se teoreticky očekává od každé automobilky, ale v praxi není výjimkou, že se opakují chyby nejen v nepřesném řazení, které se snad dají kvůli velkým investicím omluvit, ale třeba i v nesmyslně umístěných ovládacích prvcích nebo doslova šeredných materiálech.

Na seznamu Volkswagenu nebylo takřka nic týkající se ergonomie, plastů nebo koberečků, ale nechyběly takové položky jako přeposilované řízení či podivný posaz za volantem. Upřímně řečeno bych se vůbec nedivil, kdyby nový golf tyhle chyby zdědil, ale inženýři VW prokázali svou německou náturu a odškrtávali položky na seznamu pozorně a pečlivě. S novým golfem tak zmizela nepříjemná rozvláčnost řízení, posez za volantem á la MPV nebo lehce unavitelné brzdy.

Říkám vám rovnou, tahle šestá generace Golfu mě opravdu příjemně překvapila a nebudu se vůbec rozpakovat představovat šestku jako nejlepší golf všech dob. Tohle auto se fantasticky vede zatáčkami, miluje vysoké rychlosti, ale jako doma se cítí i ve městě. Fantastický podvozek tlumí nerovnosti s grácií krále segmentu a nebojím se, že na nějakých 17palcových kolech tomu bude jinak. A když přijde na sportování, můžete si dovolit nevídané kousky.

Všichni víme, že pátá generace Golfu neměla v zatáčkách, na dálnici i okruhu problém, ale ta šestá si nepěkně pohrává s fyzikálními zákony a posunuje zábavu na samou hranici pudu sebezáchovy. Projíždět s Golfem zatáčky mě nikdy nebavilo víc a přitáhnout v zatáčce ruční brzdu jsem se nikdy nebál méně. Auto poslouchá na slovo pokyny volantem a to dokonce s těžkým naftovým motorem nad přední nápravou. Upřímně - nemůžu se dočkat svezení s „gétéíčkem.“

obrázek [300 x 235] Ale abych nezůstal nic dlužen řidičské mase, jež považuje ruční brzdu za čistě bezpečností prvek, musím vyzvednout kompaktní rozměry auta a chování ve městě. S golfem se příjemně a snadno vyplňují díry na parkovišti, manévruje na kruhových objezdech i v úzkých uličkách. Jeho univerzalita překračuje všechny meze a blíží se nekonečnu. Více mnohovrstevnaté auto na trhu prostě těžko najdete.

Potřebujete převézt nákup, chcete vyrazit s rodinou na výlet, přepravit kus nábytku nebo domácí zvířenu k veterináři, Golf poslouží. Chcete si užít zasněženou silnici, vystřihnout rychlostní vložku cestou z práce nebo natrénovat na amatérskou rally? Golf vás nezklame. Ať si myslí kdo chce co chce, ať jsem klidně nařčen z toho, že pobírám od VW příspěvky na cokoliv (což je pochopitelně strašný nesmysl), klidně. Nikdy bych si však neodpustil neprohlásit poslední generaci tohoto hatchbacku za nejlepší Golf a současného krále segmentu nižší střední třídy.

Poslední překážka padla

...a to překážka na cestě k nehynoucí slávě a úspěchu. Jak už v tomto testu padlo, předchozí Golf se velmi povedl ve směru jízdních vlastností, ergonomie, komfortu, praktičnosti atd. Co se však povedlo málo nebo vůbec, byla kultivovanost auta s naftovými motory. Naftové čtyřválce se systémem vstřikování čerpadlo-tryska se bohužel narodily s handicapem hlučnosti, se kterým se sice promování inženýři snažili bojovat, ale nakonec toho moc nevybojovali.

obrázek [300 x 333] Pamatuji si několik testů Golfu s naftovým motorem, nepamatuji si však jediný, u kterého bych zahořel touhou tenhle nesmrtelný hatchback právě s naftovým motorem vlastnit. Tohle odvál čas. Už první kilometr jízdy s Golfem číslo VI poháněným dvoulitrovým naftovým čtyřválcem se systémem vstřikování paliva common-rail ukázal, že i zdánlivě nemožné se může stát skutečností a dokonce člověk se silně pro-benzinovým smýšlením (mluvím o sobě) si může zamilovat auto s naftovým motorem, notabene hatchback od VW a s „tedéíčkem.“

Motor se zbavil všech starých neduhů, při startu v mrazivých zimních ránech nechroptí, nevříská na celé kolo a divoce nevibruje. V nízkých a středních otáčkách si zachovává dekoru nejkultivovanějších turbodieselů na trhu a tentokrát zůstává poslouchatelným i ve vysokých otáčkách. Dříve kritická hranice 2000 otáček zůstává nyní bezpečná a hlavně prosta dunění a rovněž nepříjemného turbo-efektu. Ani mi to nejde z pusy resp. z prstů, ale musím uznat, že tohle TDI má vážně něco do sebe a startuje úplně novou éru nejen v Golfu, ale i celém koncernu VW.

A teď schválně, visí vám na rtech otázka, zda se s větší kultivovaností a novým systémem vstřikování nevytratila tradiční přednost naftových motorů VW, a to nízká spotřeba? Nechť vám odpoví čísla. Na konci tohoto náročného testu spojeného s natáčením dalšího dílu Auto Moto Stylu spotřeba činila velice příjemných 6,5 litru. Při jízdě mimo město se nebyl problém dostat na 5,5 litru, ve městě spotřeba zřídkakdy vystoupala na 7,5 litru. Zkrátka můžete zůstat klidní, Golf s naftovým motorem zůstává velice úsporným vozem.

Král segmentu

Vše podstatné bylo řečeno v tomto nebo našem starším testu a nemá smysl to dál rozebírat. Nejnovější Volkswagen Golf je skvělé, neuvěřitelně univerzální a do detailu dotažené auto, jenž dnem svého příchodu na trh převzalo žezlo vládce segmentu. Do té doby mohl existovat rozpor v tom, kdo vlastně na trůnu sedí. Dnes nevidím na trhu lepší hatchback nižší střední třídy (jeho neprémiové části). Takže kluci japonští, korejští a evropští, snažte se.

obrázek [555 x 319]
 

První cena vozu359.900,-Kč (1,4 (59 kW), Trendline)
První cena vozu s testovanou motorizací469.700,-Kč (2,0 TDI DPF (81 kW), Trendline)
Základní cena testovaného vozu582.400,-Kč (2,0 TDI DPF (103 kW), Highline)
Cena testovaného vozu vč. příplatků634.200,-Kč (2,0 TDI DPF (103 kW), Highline)

Plusy

  • Komfortní a prostorný interiér
  • Velký rozsah nastavení sedačky řidiče a spolujezdce
  • Vynikající posaz za volantem
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Přesné řazení a řízení
  • Kultivovaný a úsporný naftový motor

Minusy

  • Ve srovnání s konkurencí menší zavazadlový prostor
  • Vyšší riziko zcizení, vyšší sazby pojištění
  • Dočasná absence xenonových světlometů v nabídce příplatkové výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf 2,0 TDI

Cena v základní výbavě: 582 400 Kč Cena v testované výbavě: 634 200 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy řidiče a spolujezdce s možností deaktivace u spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, dva tříbodové bezpečnostní pásy vpředu s výškovým nastavením, předepínači, zvukovou a světelnou výstrahou při nezapnutí, tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR, MSR, dvě opěrky hlavy vpředu, tři opěrky hlavy vzadu, Isofix, příprava pro připevnění dvou dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, výkon 4 x 20 Wattu, 8 reproduktoru, Aux-in zdířka, palubní počítač "Plus", tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dva sklapovací klíče, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, stěrač předního a zadního okna s intervalovým cyklovačem, sdružený ukazatel s elektronickým tachometrem, počítadlem kilometru celkovým, denním a s otáčkoměrem, ukazatel servisních intervalu, osvětlení zavazadlového prostoru, akustická signalizace při nevypnutí světlometu, dvoutónový klakson, 3 dveře, 4 kola z lehkých slitin "Cleveland" 6 1/2 J x 16, pojistka proti krádeži, pneumatiky 205/55 R16, dojezdové rezervní kolo ocelové, halogenové světlomety s denním svícením, mlhové světlomety s chromovaným orámováním a statickým přisvěcováním do zatáček, ztmavená zadní světla, směrová světla integrována do vnějších zpětných zrcátek, maska chladiče černá, žebra masky chladiče chromované, tónovaná skla v zeleném odstínu, nárazníky lakovány v barvě vozu, vnější zpětná zrcátka a ochranné lišty v barvě vozu, pozinkovaná karoserie, potahy sedadel Alcantara/látka s designem "Dropmag", přístrojová deska, středová konsola a vykládání dveří s dekorací v designu "matný chrom", sportovní sedadla vpředu, sedadlo řidiče a spolujezdce výškově nastavitelné, bederní operky vpředu, zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené asymetricky a sklopné, bílé regulovatelné podsvícení ukazatelů na přístrojové desce, červené noční osvětlení tlačítek, chromové orámování jednotlivých ukazatelů, Easy Entry (pouze pro třídveřové provedení), tříramenný multifunkční kožený volant k ovládání rádia a palubního počítače "Plus" výškově i podélně nastavitelný, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy v kůži, loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, 2 držáky nápojů vzadu, loketní opěrka vzadu včetně průvlaku pro transport dlouhých předmětů, make-up zrcátka ve slunečních clonách osvětlená, vnitřní osvětlení se zpožďovačem a spínačem na všech dveřích, odrazky na dveřích, chromované orámování spínače světlometů a panelu pro ovládání vnějších zpětných zrcátek, dvě čtecí lampičky s chromovým orámováním vpředu a dvě vzadu, dva držáky na nápoje vpředu, kuřácké provedení: zapalovač cigaret a popelník vpředu, zamykatelná přihrádka spolujezdce s osvětlením, uzavíratelná odkládací přihrádka ve strope, odkládací přihrádky ve všech dveřích, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, kryt zavazadlového prostoru, závěsné háčky v zavazadlovém prostoru, textilní koberečky vpředu i vzadu

Výbava testovaného vozu:Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu (+ 8.400,-), Rádio "RCD510" s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 Wattu, 8 reproduktoru, přehrává hudbu i ve formátu MP3, CD měnič pro 6CD, Aux-in zdířka, šachta pro SD kartu, funkce dopravního zpravodajství v celkové délce 4 minut (TIM) (+ 9.100,-), Automatický parkovací asistent "park assist", umožňující zaparkování částečně bez zásahu řidiče, akustický parkovací systém "parkpilot", signalizace vzdálenosti dopředu i dozadu, vizuální signalizace zobrazená na displeji rádia či navigace (pouze v kombinaci s rádiem RCD310/510 nebo navigací RNS510), automatické naklonění zrcátka u spolujezdce při zařazení zpátečky (+ 12.000,-), Soubor odkládacích prvku: odkládací zásuvky pod předními sedadly, kryt zavazadlového prostoru se síťkou (+ 2.200,-), Paket "Comfort“ pro Highline: klimatizace "Climatronic" s automatickou regulací, dvouzónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, 5 dveří (+ 7.000,-), Metalický lak / lak s perleťovým efektem (+ 13.100,-)

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf 2,0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 305 / 1305
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1299 / 611
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4199
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1413
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volkswagen Golf 2,0 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…