Test Auto.cz

Volkswagen Up! (55 kW) – Up!Paráda

20.8. 2012
Verdikt
 

Že koncernová minitrojčata nemusejí být nutně šedé myšky, ukazuje model Up! v nejvyšší výbavě.

Sháníte malé auto do města či na krátké jízdy a nechcete jít za každou cenu cestou co nejnižších nákladů? Volkswagen nabízí svůj minivůz sice o něco dráž než Škoda, má to však svůj dobrý důvod.

Image Volkswagenu je v Česku hlavním argumentem, a proto může být cena příplatkové výbavy méně výhodná. Up! nabízí klimatizaci za pět tisíc, u Citigo ji pořídíte za šestnáct tisíc, ale můžete využít zvýhodněný paket a pořídit ji, spolu s palubním počítačem, také za pět tisíc. V nejvyšším High Up! i škodovácké Eleganci je v ceně.

Za pozornost stojí tempomat a zadní parkovací senzory. U Volkswagenu jsou u prostřední výbavy (pro 55 kW za 216.400,-) k mání za 8.900,-, zatímco Škoda je u 55 kilowattového Ambitionu (204.900,-) nabízí za čtrnáct tisíc. Pětidveřové provedení stojí u obou značek shodně deset tisíc, podobně jako příplatek za 11 kW u mladoboleslavských. Volkswagen si 11 kW cení na 13.500 Kč.

obrázek [600 x 377]  

Styl Up!, cena Up!

Může být Up! stylovka? Na příkladu testovaného exempláře vidíme, že ano. Stačí trochu přitlačit na konfigurátor a začnou se dít věci. Z lowcostové myšky se pomalu stává auto, za které se rozhodně nemusíte stydět.

Červeně lakovaný plastový panel dělá s interiérem doslova zázraky: nezakrytá kovová konstrukce dveří najednou nevypadá tak hrozně, ba naopak. Vypadá stylově. Klasická ukázka pořekadla „z nouze ctnost“ v praxi. Nezakryté kovové díly v zavazadlovém prostoru však už tak vesele nevypadají, pěkně sytému červenému laku navzdory. No a o krytu zavazadelníku, který zůstává ve vertikální poloze i po zavření kufru (není spojen šňůrkami) a znesnadňuje tak zapomnětlivým řidičům výhled vzad, už bylo napsáno dost a dost.

obrázek [600 x 394]  

Ke klasickým nedotaženostem bratrského minitria koncernu Volkswagen stále patří absence ovládání spolujezdcova okénka na dveřích řidiče nebo jen výklopná zadní okna a to i u pětidveřové verze. Připočetl bych sem i Navigon. Ačkoliv se mi toto relativně levné „sundavací“ řešení velmi líbí, má stále svoje mouchy. Dotykové ikonky na spodní straně obrazovky jsou titěrné, rychlost zobrazení také není srovnatelná s kvalitními vestavěnými navigacemi (zvlášť v takzvaném 3D režimu) a několikrát se mě Navigon pokoušel sám od sebe poslat kamsi do Lucemburska. Proč ne alespoň někam na riviéru?

Někdo by také mohl poznamenat, že trojí podoba displejů (před řidičem hezký jemnější s červenými čísly, na panelu rádia hrubší s bílou grafikou a barevný Navigon s úplně odlišným fontem) není úplně košer. Někomu to vadit bude, jinému ne. Chválíme pohodlná sedadla s dlouhými sedáky.

Tři válce a 55 kW

Tříválec o papírově nevelkém výkonu 55 kW je ideální motorizací pro majitele, který chce Up! používat i mimo město. Nenáročným uživatelům dobře poslouží i základní verze, v dlouhém táhlém kopci nebo při předjížděcím manévru má silnější mutace přeci jen o něco více nadhledu. Respektive alespoň trochu kouká.

Papírové hodnoty maximální rychlosti se však zdají být trochu nadsazené. Námi testovaná verze má udávanou maximální rychlost 171 km/h, GPS však ukázalo nejvíce 164 km/h. To je však údaj spíše pro pobavení, malý Up! bude většinu svého života jezdit úsporně a v klidu. Ptáte se proč? Protože se odvděčí malými náklady.

obrázek [300 x 381] V reálné stotřicítce sice na otáčkoměru odečtete téměř čtyři tisíce, přičemž spotřeba nemá šanci klesnout pod sedm litrů, ve stovce se ale umí odvděčit moc pěknými 4,5 litry. To však není všechno, klidných devadesát a cit v noze znamená poměrně bezproblémové pokoření hranice čtyř litrů. Kam dál spotřeba spadne, závisí jen a jen na vás, ani 3,5 litru není nereálných. Výborné je, že i po městě není spotřeba pod pět litrů na sto kilometrů žádný velký problém. Můj noční výlet Prahou ze Zličína do Letňan skončil méně než čtyřlitrovou spotřebou, stoupání kolem Bulovky zvedlo udávaný apetit tříválce na 3,8 litru.

Ve vyšších rychlostech je silnější Up!, vinou kratšího stálého převodu, poněkud těžkopádnější. Tak alespoň že zlepšení dynamiky vozu je opravdu znatelné. Eko-závodníci budou jezdit klidně, řadit (v souladu s indikátorem) ještě před dvěma tisíci otáček a chlubit se známým čtyřlitrovou spotřebou. To, že tříválec zní v těchto otáčkách jako velký šicí stroj a kabinou se rozléhají podivné vibrace, od nich však neuslyšíte. Slyšitelné „závodní“ lupnutí při rychlejším puštění spojky, známé ze Citigo, je dle očekávání přítomno i zde.

obrázek [600 x 426]  

Jízdní vlastnosti jsou sice v základu stejné jako u slabších verzí, velkým rozdílem je však obutí šestnáctipalcových kol. Up! díky nim získává sportovnější naturel a menší shovívavost k propadlým kanálům. Je také docela dobře možné, že šestnáctipalcová kola stojí za neschopností dosáhnout udávané maximální rychlosti. Pětistupňová převodovka má velice dobře vymezené dráhy a skvěle padnoucí hlavici řadicí páky.

Závěr

Široké auto s královským prostorem pro přední cestující je vhodným a úsporným společníkem pro kratší cesty. Umí navíc i samo zastavit před překážkou, jak je vidět na našem krátkém videu. Oproti Citigo se může pochlubit o něco elegantnějším interiérem, věcí vkusu zůstává odlišná přední maska. A logo. Hlubší rozdíly nemá smysl hledat.

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
Up! je takový roztomilejší bráška Škody Citigo. Rozhodovat mezi nimi lze jedině podle značky nebo designu. Buď se vám líbí serióznější výraz Škody, jako mně, nebo je vám milejší veselejší tvářička a pak má vaše sympatie Volkswagen. Přehlédnout nelze ani pestrobarevný interiér, který připomíná květinová léta. To racionální Škoda vůbec nenabízí. Jen si nejsem jistý, jestli jsou to dost silné argumenty pro cenovku na úrovni čtyřmetrových aut.

obrázek [600 x 365]  

První cena vozu192.900,- Kč (1,0 MPI 44 kW Take up!)
První cena vozu s testovanou motorizací216.400,- Kč (1,0 MPI 55 kW Move up!)
Základní cena testovaného vozu241.400,- Kč (1,0 MPI 55 kW High up!)
Cena testovaného vozu vč. příplatků283.100,- Kč (1,0 MPI 55 kW High up!)

Plusy

  • Odhlučnění motoru za jízdy
  • Pružnost motoru, síla ve středních otáčkách
  • Přesné řazení
  • Široký interiér

Minusy

  • Kryt zavazadlového prostoru je nutné zvedat ručně
  • Omezená funkčnost zavazadlového prostoru (kryt, velikost vstupního otvoru)
  • Nelakované části zavazadelníku
  • Absence osvětlení v zavazadlovém prostoru
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Up! (55 kW)

Cena v základní výbavě: 241 400 Kč Cena v testované výbavě: 283 100 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu s ochranou hlavy, 2 opěrky hlavy vzadu (4místné vozidlo), ESP včetně ABS s brzdovým asistentem, ASR, EBV a MSR, kotoučové brzdy vpředu, aktivace výstražného blikání při plném nouzovém brzdění, Isofix - příprava pro upevnění dvou dětských sedaček na zadních sedadlech, výstražný trojúhelník, vstraha při nezapnutém bezpečnostním pásu u řidiče, rádio RDC 215, MP3, CD-přehrávač, Aux-in, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka nastavitelná elektricky, elektromechanický posilovač řízení, easy Entry – usnadnění nástupu u 2dveřového provedení, palubní počítač, stěrač zadního skla s intervalovým spínačem, sloupek volantu výškově nastavitelný, denní svícení, 2dveřová karoserie, vnější zpětná zrcátka a kliky dveří lakované, nárazníky v barvě vozu, mlhové světlomety, 4 kola z lehké slitiny "spoke" 5 1/2 x 15, pneumatiky 185/55 R15, lepicí souprava "tire mobility set", 12 V kompresor (tj. bez rezervního kola), sedadlo řidiče výškově nastavitelné, přístrojová deska v provedení "black pearl" (alternativní provedení viz příplatková výbava), přední sedadla vyhřívaná, zadní 2místné sedadlo nedělené, opěradlo asymetricky dělené a sklopné, volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži, přihrádka u spolujezdce s víkem, podlaha zavazadlového prostoru nastavitelná na 2 výšky, vyjímatelná, bez koberečků, kryt zavazadlového prostoru, středová konzola s jedním držákem nápojů vpředu a s jedním vzadu, nekuřácké provedení

Výbava testovaného vozu:Sound plus: 6 reproduktorů, nouzové brzdění City, přístrojová deska "red", 4 dveře, boční skla vzadu výklopná, Drive pack: tempomat, park pilot "classic", 4 kola z lehké slitiny 6 J x 16, pneumatiky 185/50 R 16, přenosný navigační a informační systém "Maps and more": barevný dotykový display (úhlopříčka 12,7 cm), zobrazení mapy 2D / 3D, navigační mapy Evropy na vnitřní paměti, ovládání hlasem, dynamické navádění separátním RDS-TMC-tunerem, šachta na micro-SD kartu do 32 GB, zobrazení informací o voze (multifunkční ukazatel a další),přehrává soubory MP3, WMA, hands free pro mobilní telefony s Bluetooth (Hands-free profil 1.5, GMS 900/1800 MHz),bluetooth audio (kompatibilní s A2DP 1.0 a AVRCP 1.4), lak červený "red"

Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021 Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021

Jednání Spojených států se Severní Koreou, jehož cílem je…

Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent

Počet teroristických útoků ve světě se v loňském roce…

OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model

Britská automobilka Aston Martin pokračuje v oživování…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Up! (55 kW)
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 3000 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4 / 4.7
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 951
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 929 / 436
Rozměr pneu:185/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3540
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1489
d) rozvor (mm): 2420
e) rozchod vpředu (mm): 1428
f) rozchod vzadu (mm): 1424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Up! (55 kW) – Up!Paráda







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020 Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020

V minulosti oblíbený sedan Galant od Mitsubishi se v…

 



Nezapomněli jste na něj? Volkswagen Up! se hlásí o pozornost stylovým paketem R-Line Nezapomněli jste na něj? Volkswagen Up! se hlásí o pozornost stylovým paketem R-Line

Volkswagen rozšiřuje nabídku sportovního paketu R-Line…

Poprvé za volantem VW Up! GTI. Oživí zájem mladých o řízení? Doufejme! Poprvé za volantem VW Up! GTI. Oživí zájem mladých o řízení? Doufejme!

Volkswagen by rád oživil zájem mladých o řízení. Přichází…

 



 
Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Včera

Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh.




Blesk.cz

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se odborníka, co a pro koho se mění

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se…

Od října čeká Čechy další změna na trhu s hypotékami. Česká národní banka rozšíří pravidla pro poskytování úvěrů…

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský prezident. Trump to přivítal

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un přislíbil trvale rozebrat zkušební středisko raketových motorů a odpalovací…

 

iSport.cz

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech. Slavii se mnou neřešili

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech.…

Již ve čtvrtek vstoupí do základní skupiny Evropské ligy pražská Slavia. Jejím prvním soupeřem bude Bordeaux i s…

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala výhru v Lize mistrů

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala…

Fotbalisté Plzně byli blízko výhře v Lize mistrů, jenže s CSKA Moskva jen remizovali 2:2, když soupeř vyrovnal…

 

Reflex.cz

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím opravdu nejde!

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím…

V neděli proběhne další kolo kampaně proti cirkusu Jiřího Berouska. Ochranáři proti němu protestují proto, že…

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne Brusel s Klausem a Okamurou?

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne…

Evropská unie se rozhodla brutálně regulovat Internet; tentokrát jako pověstná hůl na psa posloužila autorská…