Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ťok: Emise by mohly být realisticky měřeny v roce 2017

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Česká republika podporuje zavedení testů automobilových emisí v reálném provozu od roku 2017, nejpozději od roku 2018, řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Rychlé zavedení nové podoby testů žádali tento týden také europoslanci. Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská jim ve Štrasburku slíbila, že komise zajistí vytvoření přesnějších pravidel pro testování. Podle Ťoka byla debata členských zemí velmi rozsáhlá, například Nizozemsko žádalo spuštění nové podoby testů už od počátku příštího roku. Nejčastěji prý ale padal termín právě od začátku roku 2017.

„Česká republika testy v reálném provozu podporuje a chceme, aby byly zavedeny, protože bychom měli zákazníkům říct, jak auta fungují v reálném provozu, a ne jen v tom ideálním na testovací stolici," míní Ťok. Podle jeho názoru je ale zároveň třeba dát automobilovým firmám dostatečný čas, aby se na nové podmínky připravily.

Pro automobilky samotné to podle českého ministra znamená, že budou muset své motory otestovat a případně je upravit, aby dokázaly podmínkám vyhovět. „Reálný vývoj. Ne, že upraví software," poznamenal ministr.

„Je potřeba zůstat oběma nohama na zemi. Fyzika je fyzika, tu neošidíte tím, že si na papír napíšete lepší hodnoty," řekl Ťok. Připustil však také, že automobilky mohou být do podobného chování "vyprovokovány" tlakem nejrůznějších norem a předpisů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Avatar - Ada je zase tady
7. 11. 2015 10:23
Re: najvyssi cas
Pokud se bude hodnotit reálná míra nebezpečnosti emisí, budou mít za vysokou produkci CO2 (cca o 50% vyšší, než u dieselů) benzínové motory utrum.
Avatar - Ada je zase tady
7. 11. 2015 10:17
Re: kdyby ty "starosti o emise" myslel vážně, tak u Babiše z
Vyšší daň z benzínu? Ano, tak je to správné. Jenomže je to málo. Spotřební daň z benzínu by měla být vyšší nejméně o 50%, protože benzínové motory produkují o 50% více CO2, což je plyn, který způsobuje skleníkový efekt a tím likviduje životní prostředí.
9. 10. 2015 16:19
Re: konec start-stopu
Start-stop je zaklad kazdeho hybridu a problemy so spolahlivostou toyotacke hybridy nemaju ziadne, takze atmo motor a start-stop je tazka pohoda.

Skor by to chcelo ukoncit ten downsizing a nedavat tam turbo...
Avatar - Individualita
9. 10. 2015 10:00
Re: kdyby ty "starosti o emise" myslel vážně, tak u Babiše z
Je to tak, ale aspoň konečně řekl něco, s čím se dá souhlasit. Ale ty jeho brány, ty mu neodpustím :no:
9. 10. 2015 09:46
konec start-stopu
a mozna i downsizingu ale zase resi jenom homolagacni skouzky a nejak naivne se demnivaji, ze ridici do emisnich systemu nasledne nikdy nezasahuji.
To je jako mit skvela opatreni na nevpusteni vrahu do republiky a nasledne nemit zakony za vrazdu, vzdyt tady nemuze zadny vrah prijit!