Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW) – nenápadná inovace

Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW) – nenápadná inovace

 
 

Roky úsilí investovaného do vylepšování velmi dobrého se začínají vracet. Toyota se chystá v nejbližších měsících zaútočit na pozici světového výrobce automobilů číslo jedna a automobily jako je Toyota Avensis jí v tom dozajista pomůžou.

Roky úsilí investovaného do vylepšování velmi dobrého se začínají vracet. Toyota se chystá v nejbližších měsících zaútočit na pozici světového výrobce automobilů číslo jedna a automobily jako je Toyota Avensis jí v tom dozajista pomůžou. Hledání chyb na inovovaném Avensisu je poměrně náročný úkol.

V tržních segmentech, kde se odehrává důležitá část obchodu s novými automobily je zřejmé vzájemné odlišení jednotlivých modelů. Jedna automobilka se zaměří na sportovní flair svého modelu, druhá preferuje extravaganci, třetí chce zaujmout nadprůměrnými rozměry nebo bohatou výbavou již v základní ceně. Toyota ve střední třídě nabízí od roku 2003 Avensis druhé generace, který před několika týdny vstoupil na český trh v modernizovaném provedení pro modelový rok 2007. Typický zákazník, který se o tento typ automobilu bude zajímat bude od svého vozu vyžadovat komfort, vysokou míru aktivní a pasivní bezpečnosti a dostatek místa pro cestující i zavazadla. V takto definované části střední třídy patří aktuální Avensis ke špičce a svou dosavadní pozici dále upevňuje zavedením nového vznětového motoru 2.0 D-4D (93 kW).

Modelový rok 2007: decentní změny

obrázek [300 x 246] Po necelých třech letech se Avensis dočkal prvního výraznějšího omlazení vzhledu. Automobil vynikající evropskou robustností a kontinentálním stylingem nabízí tři různé karoserie, postavené na rozvoru dlouhém 2700 mm. Nejdůležitější změna se odehrála na přídi, která nyní nese pozměněnou masku, nárazník a nově tvarované sdružené světlomety. Směrová světla se přestěhovala do krytů vnějších zpětných zrcátekkoncová světla mají odlišné uspořádání světelných prvků. Avensis 2007 v tmavém metalickém laku si s původním provedením snadno spletete, ale dáváme designérům za pravdu, že měnit výrazně vzhled této Toyoty by bylo v tuto chvíli předčasné.

Prostor v kombi

obrázek [300 x 153] Karoserie kombi měří na délku 4715 mm, což je nejvíce ze všech tří karosářských verzí. V zádi je pohodlně přístupný zavazadlový prostor se základním objemem 520 l. Praktické je dvojité dno, po nímž jsou další objemné schránky na věci, které tak jako tak stále v autě vozíte s sebou. Výztuhy v oblasti podběhů kol omezují využitelnou šířku zavazadlového prostoru, která u dna měří jen 820 mm, ale výše pak dosahuje obvyklejších 970 mm. Ložná délka měří v základním uspořádání 1110 mm, po sklopení zadních sedadel vzniká téměř rovná plocha o délce 1760 mm a nákladní objem 1500 l. Interiér 4,7 m dlouhého kombi měří celých 3310 mm od hrany čelního skla až po nejvzdálenější bod zavazadlového prostoru, takže např. přeprava třímetrového koberce nebude v tomto kombi s trochou ekvilibristiky velký problém.

Komfort pro cestující

obrázek [300 x 198] Posádka Toyoty Avensis má k dispozici komfortně čalouněná a velkoryse dimenzovaná sedadla. Pozměněné materiály použité v interiéru nového modelového provedení se přiblížily standardu luxusních Lexusů, nabídkou prostoru však Avensis svého soka z řady IS jednoznačně překonává. Nové uspořádání středové konzoly obsahuje standardní displej palubního počítače, pod ním je pak další displej pro ovládání automatické dvouzónové klimatizace. Tlačítky na multifunkčním volantu lze ovládat palubní počítač i audiosoustavu, případně ve vyšších verzích telefon. Uvítali bychom více odkládacích míst, protože například pro větší lahve s nápoji není vpředu vůbec žádný prolis.

Jízda

..s novým základním turbodieselem je ukázkou japonské preciznosti. Tichý motor, velmi dobré odhlučnění a izolace vůči vibracím patří k vůbec nejlepším na trhu vozů střední třídy s motory uloženými vpředu napříč. Standardní šestistupňová převodovka se ovládá řadící pákou s hladkým a přesným chodem, korespondujícím s komfortním zaměřením vozu. Sportovněji založení řidiči možná budou kritizovat menší kontakt s převodovými poměry při jejich volbě, ale ti kdož hledají komfort budou spokojeni. Vylepšené řízení poskytující jednoznačnější zpětnou vazbu již odpovídá vysokému evropskému standardu, což lze tvrdit i o brzdách. Hlavní silnou stránkou Avensisu zůstává komfort odpružení. Podvozek spolehlivě žehlí dálniční příčné nerovnosti i díry, které jsou vidět až opravdu na poslední chvíli. Sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 215/50 R17 přitom vůbec nejsou komfortu překážkou.

Naše kombinovaná spotřeba na šestisetkilometrové trati s 80% převahou mimoměstských jízd se ustálila na 6 l /100 km, což při objemu palivové nádrže 60 l, představuje tisícikilometrový dojezd na jedno natankování. Šest převodových stupňů umožňuje snadno držet turbodiesell common-rail v optimálním pásmu nejvyššího točivého momentu motoru (300 Nm mezi 2000 a 2800 ot./min). Nejvyšší převodový stupeň znamená při rychlosti 130 km/h stále ještě optimálních 2300 ot./min. Flexibilitu motoru ukazuje i možnost cestovat stejnou rychlostí se zařazeným třetím převodovým stupněm, který představuje 4800 ot./min na optitronovém otáčkoměru. Nástup hnací síly se odehrává kolem 1800 ot./min a aniž by byla posádka vystavena náhlému a nečekanému akceleračnímu „trhnutí“ kolem maxima točivého momentu pokračuje až ke čtyřem tisícům otáček, kde pozvolna ochota motoru pracovat s radostí klesá.

Vyvážený poměr vlastností

obrázek [300 x 235] Toyota Avensis patří svými vlastnostmi k nejvyváženějším vozům střední třídy. Šedou průměrnost ve většině sledovaných kritérií nabourávají velmi silné turbodiesely a v posledním provedení i moderní základní vznětová motorizace. To je v evropské střední třídě velmi důležité, protože se vznětovým motorem se zde uskuteční až 70 % všech prodejů. Celková bilance pofaceliftového provedení je nadmíru dobrá, ke všemu výše uvedenému totiž přidejte neporazitelnou spolehlivost a malou atraktivitu u zlodějů. Nenápadná elegance v podání Toyoty má mnoho předností!

První cena vozu629.900,-Kč (1,6 VVT-i, 81 kW, kombi Terra)
První cena vozu s testovanou motorizací699.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Terra)
Základní cena testovaného vozu769.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol)
Cena testovaného vozu vč. příplatků784.900,-Kč

Plusy

  • jízdní pohodlí
  • tichý motor s optimálním průběhem točivého momentu
  • prostorný interiér
  • výborná převodovka
  • odhlučnění, izolace vibrací
  • nízký příplatek ve srovnání se zážehovou verzí 1.8 VVT-i (95 kW)

Mínusy

  • malá šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy
  • nedostupnost xenonových světlometů a některých dalších luxusních prvků výbavy pro tuto motorizaci
  • při maximální výbavě nízká užitečná hmotnost (505 až 445 kg)
  • nedostatek odkládacích prostor pro nápoje
  • nepřehledná karoserie (při parkování)
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW)

Cena v základní výbavě: 769 900 Kč Cena v testované výbavě: 784 900 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, VSC + TRC + BA, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, kolenní airbag řidiče, hlavové přední a zadní airbagy, přední mlhovky, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektrická okna přední a zadní, kožený volant a hlavice řadicí páky, samostmívací vnitřní zrcátko, palubní počítač (multifunkční displej), dvouzónová automatická klimatizace, audio systém (CD přehrávač, kazetový přehrávač, 8 x repro, ovládání na volantu), tempomat, kola z lehkých slitin, nárazníky v barvě vozu, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, střešní lišty, dešťový senzor

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+15.000,-Kč)

Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce

V energetice se často setkáváme se zkratkami SEK či ASEK.…

Německo chce kvůli kauze s turbínami na Krymu rozšířit sankce Německo chce kvůli kauze s turbínami na Krymu rozšířit sankce

Německo prosazuje, aby se na sankčním seznamu Evropské…

O krachující Alitalii má zájem další společnost, nabídku podal irský Ryanair O krachující Alitalii má zájem další společnost, nabídku podal irský Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair Holdings…

Chemička Deza z Agrofertu dostal zelenou k převzetí polského konkurenta Chemička Deza z Agrofertu dostal zelenou k převzetí polského konkurenta

Chemička Deza ze skupiny Agrofert může koupit polskou…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 93 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.7 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1500
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 505
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4715
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,28
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty…

Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů

Japonská automobilka Toyota Motor svolává po celém světě…

 



 
Jaká bude blízká budoucnost Dacie? Elektromobil ani sedmimístný Duster nebudou

Jaká bude blízká budoucnost Dacie? Elektromobil ani sedmimístný Duster nebudou

Dnes 15:58

Dacia expandovala po Evropě jako výrobce levných automobilů. A na tomto charakteru nehodlá nic měnit.




Blesk.cz

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

Kontroloři cupují ministerstvo průmyslu. Mělo v účetnictví chyby za 25 miliard

Kontroloři cupují ministerstvo průmyslu. Mělo v…

Chyby za desítky miliard korun mělo ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) v účetnictví a výkazu pro hodnocení…

 

iSport.cz

Hokejisté Sparty vyjeli poprvé na led. Zúčastnil se i Neuvirth s Přibylem

Hokejisté Sparty vyjeli poprvé na led. Zúčastnil se…

První trénink na ledě před novou extraligovou sezonou mají už za sebou  hokejisté Sparty. Jejich kádr během léta…

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl v přípravě

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl…

Fotbalisté Ostravy vstoupí do nové sezony bez dosavadního kapitána Tomáše Zápotočného. Sedmatřicetiletý stoper…

 

Reflex.cz

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…

Filosofie jihoafrických hoteliérů: Mrtvý žralok – dobrý žralok! Kdy zabijeme posledního?

Filosofie jihoafrických hoteliérů: Mrtvý žralok –…

Žraloci jsou často zpodobňováni jako primitivní zabijáci, kteří prahnou po lidském mase. Zcela opačný názor má…