reklama


Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW) – nenápadná inovace

Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW) – nenápadná inovace

 
 

Roky úsilí investovaného do vylepšování velmi dobrého se začínají vracet. Toyota se chystá v nejbližších měsících zaútočit na pozici světového výrobce automobilů číslo jedna a automobily jako je Toyota Avensis jí v tom dozajista pomůžou.

Roky úsilí investovaného do vylepšování velmi dobrého se začínají vracet. Toyota se chystá v nejbližších měsících zaútočit na pozici světového výrobce automobilů číslo jedna a automobily jako je Toyota Avensis jí v tom dozajista pomůžou. Hledání chyb na inovovaném Avensisu je poměrně náročný úkol.

V tržních segmentech, kde se odehrává důležitá část obchodu s novými automobily je zřejmé vzájemné odlišení jednotlivých modelů. Jedna automobilka se zaměří na sportovní flair svého modelu, druhá preferuje extravaganci, třetí chce zaujmout nadprůměrnými rozměry nebo bohatou výbavou již v základní ceně. Toyota ve střední třídě nabízí od roku 2003 Avensis druhé generace, který před několika týdny vstoupil na český trh v modernizovaném provedení pro modelový rok 2007. Typický zákazník, který se o tento typ automobilu bude zajímat bude od svého vozu vyžadovat komfort, vysokou míru aktivní a pasivní bezpečnosti a dostatek místa pro cestující i zavazadla. V takto definované části střední třídy patří aktuální Avensis ke špičce a svou dosavadní pozici dále upevňuje zavedením nového vznětového motoru 2.0 D-4D (93 kW).

Modelový rok 2007: decentní změny

obrázek [300 x 246] Po necelých třech letech se Avensis dočkal prvního výraznějšího omlazení vzhledu. Automobil vynikající evropskou robustností a kontinentálním stylingem nabízí tři různé karoserie, postavené na rozvoru dlouhém 2700 mm. Nejdůležitější změna se odehrála na přídi, která nyní nese pozměněnou masku, nárazník a nově tvarované sdružené světlomety. Směrová světla se přestěhovala do krytů vnějších zpětných zrcátekkoncová světla mají odlišné uspořádání světelných prvků. Avensis 2007 v tmavém metalickém laku si s původním provedením snadno spletete, ale dáváme designérům za pravdu, že měnit výrazně vzhled této Toyoty by bylo v tuto chvíli předčasné.

Prostor v kombi

obrázek [300 x 153] Karoserie kombi měří na délku 4715 mm, což je nejvíce ze všech tří karosářských verzí. V zádi je pohodlně přístupný zavazadlový prostor se základním objemem 520 l. Praktické je dvojité dno, po nímž jsou další objemné schránky na věci, které tak jako tak stále v autě vozíte s sebou. Výztuhy v oblasti podběhů kol omezují využitelnou šířku zavazadlového prostoru, která u dna měří jen 820 mm, ale výše pak dosahuje obvyklejších 970 mm. Ložná délka měří v základním uspořádání 1110 mm, po sklopení zadních sedadel vzniká téměř rovná plocha o délce 1760 mm a nákladní objem 1500 l. Interiér 4,7 m dlouhého kombi měří celých 3310 mm od hrany čelního skla až po nejvzdálenější bod zavazadlového prostoru, takže např. přeprava třímetrového koberce nebude v tomto kombi s trochou ekvilibristiky velký problém.

Komfort pro cestující

obrázek [300 x 198] Posádka Toyoty Avensis má k dispozici komfortně čalouněná a velkoryse dimenzovaná sedadla. Pozměněné materiály použité v interiéru nového modelového provedení se přiblížily standardu luxusních Lexusů, nabídkou prostoru však Avensis svého soka z řady IS jednoznačně překonává. Nové uspořádání středové konzoly obsahuje standardní displej palubního počítače, pod ním je pak další displej pro ovládání automatické dvouzónové klimatizace. Tlačítky na multifunkčním volantu lze ovládat palubní počítač i audiosoustavu, případně ve vyšších verzích telefon. Uvítali bychom více odkládacích míst, protože například pro větší lahve s nápoji není vpředu vůbec žádný prolis.

Jízda

..s novým základním turbodieselem je ukázkou japonské preciznosti. Tichý motor, velmi dobré odhlučnění a izolace vůči vibracím patří k vůbec nejlepším na trhu vozů střední třídy s motory uloženými vpředu napříč. Standardní šestistupňová převodovka se ovládá řadící pákou s hladkým a přesným chodem, korespondujícím s komfortním zaměřením vozu. Sportovněji založení řidiči možná budou kritizovat menší kontakt s převodovými poměry při jejich volbě, ale ti kdož hledají komfort budou spokojeni. Vylepšené řízení poskytující jednoznačnější zpětnou vazbu již odpovídá vysokému evropskému standardu, což lze tvrdit i o brzdách. Hlavní silnou stránkou Avensisu zůstává komfort odpružení. Podvozek spolehlivě žehlí dálniční příčné nerovnosti i díry, které jsou vidět až opravdu na poslední chvíli. Sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 215/50 R17 přitom vůbec nejsou komfortu překážkou.

Naše kombinovaná spotřeba na šestisetkilometrové trati s 80% převahou mimoměstských jízd se ustálila na 6 l /100 km, což při objemu palivové nádrže 60 l, představuje tisícikilometrový dojezd na jedno natankování. Šest převodových stupňů umožňuje snadno držet turbodiesell common-rail v optimálním pásmu nejvyššího točivého momentu motoru (300 Nm mezi 2000 a 2800 ot./min). Nejvyšší převodový stupeň znamená při rychlosti 130 km/h stále ještě optimálních 2300 ot./min. Flexibilitu motoru ukazuje i možnost cestovat stejnou rychlostí se zařazeným třetím převodovým stupněm, který představuje 4800 ot./min na optitronovém otáčkoměru. Nástup hnací síly se odehrává kolem 1800 ot./min a aniž by byla posádka vystavena náhlému a nečekanému akceleračnímu „trhnutí“ kolem maxima točivého momentu pokračuje až ke čtyřem tisícům otáček, kde pozvolna ochota motoru pracovat s radostí klesá.

Vyvážený poměr vlastností

obrázek [300 x 235] Toyota Avensis patří svými vlastnostmi k nejvyváženějším vozům střední třídy. Šedou průměrnost ve většině sledovaných kritérií nabourávají velmi silné turbodiesely a v posledním provedení i moderní základní vznětová motorizace. To je v evropské střední třídě velmi důležité, protože se vznětovým motorem se zde uskuteční až 70 % všech prodejů. Celková bilance pofaceliftového provedení je nadmíru dobrá, ke všemu výše uvedenému totiž přidejte neporazitelnou spolehlivost a malou atraktivitu u zlodějů. Nenápadná elegance v podání Toyoty má mnoho předností!

První cena vozu629.900,-Kč (1,6 VVT-i, 81 kW, kombi Terra)
První cena vozu s testovanou motorizací699.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Terra)
Základní cena testovaného vozu769.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol)
Cena testovaného vozu vč. příplatků784.900,-Kč

Plusy

  • jízdní pohodlí
  • tichý motor s optimálním průběhem točivého momentu
  • prostorný interiér
  • výborná převodovka
  • odhlučnění, izolace vibrací
  • nízký příplatek ve srovnání se zážehovou verzí 1.8 VVT-i (95 kW)

Mínusy

  • malá šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy
  • nedostupnost xenonových světlometů a některých dalších luxusních prvků výbavy pro tuto motorizaci
  • při maximální výbavě nízká užitečná hmotnost (505 až 445 kg)
  • nedostatek odkládacích prostor pro nápoje
  • nepřehledná karoserie (při parkování)
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW)

Cena v základní výbavě: 769 900 Kč Cena v testované výbavě: 784 900 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, VSC + TRC + BA, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, kolenní airbag řidiče, hlavové přední a zadní airbagy, přední mlhovky, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektrická okna přední a zadní, kožený volant a hlavice řadicí páky, samostmívací vnitřní zrcátko, palubní počítač (multifunkční displej), dvouzónová automatická klimatizace, audio systém (CD přehrávač, kazetový přehrávač, 8 x repro, ovládání na volantu), tempomat, kola z lehkých slitin, nárazníky v barvě vozu, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, střešní lišty, dešťový senzor

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+15.000,-Kč)

Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila třetí…

Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy? Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy?

Fantastická kniha Kmeny 90 představuje 25 subkultur,…

Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci

Do budoucna se budou moci autorské poplatky zvyšovat…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 93 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.7 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1500
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 505
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4715
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,28
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty…

Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů

Japonská automobilka Toyota Motor svolává po celém světě…

 



 
Absurdní tuning sovětského off-roadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Absurdní tuning sovětského offroadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Dnes 11:56

Lada Niva je známá jako schopný offroad. Australská tuningová společnost Probag ale z ní vytvořila něco, co je naprostý opak výchozího auta.




Blesk.cz

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny se pomlátil

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny…

V městské části Praha 4 – Kamýk v ulici Novodvorská došlo v pátek dopoledne k nehodě. Na stavbě se tam převrhl…

ONLINE Trump jde do Bílého domu: 2 bible, tisíce vojáků, humr i protesty

ONLINE Trump jde do Bílého domu: 2 bible, tisíce…

Republikán Donald Trump dnes v pravé poledne místního času (18:00 SEČ) složí ve Washingtonu před budovou…

 

iSport.cz

Špatné zprávy pro Jágra. Ani jeden z jeho parťáků se možná letos neuzdraví

Špatné zprávy pro Jágra. Ani jeden z jeho parťáků se…

Plni nadšení mohli být fanoušci Floridy po uplynulé sezoně. Tým vyhrál svou divizi, probojoval se do play off a…

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do Mladé Boleslavi!

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do…

Ani Zlín, ani Teplice, ani pokračování ve Slavii. Útočník Lukáš Železník opustí klub z Edenu a zamíří do Mladé…

 

Reflex.cz

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka zachytila stolování v různorodých domácnostech

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka…

Jsou rodiny, které se spolu scházejí u jídla jen o víkendech. Někde spolu naopak večeří každý den a jinde se…

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli záchranáři šest živých lidí

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli…

Pod lavinou, která spadla ve středu na horský hotel ve střední Itálii, je šest živých lidí. Informovala o tom…

 
 
reklama