Toyota FC Bus: Palivové články v hromadné dopravě
Toyota pracuje na pohonném systému s palivovými články pro autobusy ve spolupráci se značkou Hino již patnáct let a nejnovější evolucí je vozidlo s označením FC Bus, které míří do sériové produkce.
Prodej tohoto autobusu se má v Japonsku pomalu rozběhnout v příštím roce a první dva autobusy mají být využity v linkovém provozu v Tokiu. Do roku 2020 pak má i souvislosti s připravovanou olympiádou do ulic této japonské metropole zamířit více než sto zástupců modelů FC Bus.
Toyota FC Bus je dvounápravové vozidlo s celkovou délkou 10.525 mm, šířkou 2490 mm a výškou 3340 mm, jehož interiér má celkovou kapacitu 76 cestujících, z nichž je 26 sedících a 50 stojících.
Jake.auto.cz: Toyota Mirai (přehled článků)
K pohonu autobusu slouží dvojice elektromotorů, z nichž každý disponuje výkonem 113 kW a točivým momentem 335 N.m. Potřebnou energii má poskytovat dvojice palivových článků s celkovou kapacitou 235 kWh. Sekundárním zdrojem energie je NiMH trakční baterie sloužící zároveň k ukládání rekuperované energie.
Vodík pro palivové články stlačený na 700 barů je u tohoto autobusu uložen v deseti nádržích o objemu 600 litrů umístěných na střeše. Dojezd na se má pohybovat okolo 200 km a dotankování zabere okolo deseti minut.