Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota FJ-S Cruiser pro jízdu ve skutečném terénu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Japonská automobilka na SEMA Show 2012 představí nejnovější variaci na téma ostřejšího provedení modelu FJ Cruiser s úpravami od divize TRD.

Mezi lákadla automobilky Toyota bude na SEMA Show 2012, pořádané v Las Vegas na přelomu října a listopadu, patřit i FJ-S Cruiser, který má po zákroku divize TRD (Toyota Racing Development) nabídnout vyšší výkon i zlepšení jízdních schopností v náročnějším terénu oproti sériovému FJ Cruiseru.

U TRD se při úpravách neomezili jen na tradiční hrátky s ochrannými rámy, tlumiči a pneumatikami. V rámci proměny FJ Cruiseru na FJ-S Cruiser se podvozek dočkal dodatečného vyztužení, kterému automobilka říká „exoskeleton“ a v překladu do češtiny se jedná vnější kostru. Tato konstrukce, zvyšující zvnějšku tuhost skeletu je zároveň vhodnou platformou pro úpravy zavěšení kol.

Na místo standardních tlumičů jsou vpředu použity 60mm a vzadu 50mm závodní jednotky značky Bilstein. Drsnější vzhled i lepší off-roadové vlastnosti zajistí pneumatiky BFGoodrich obuté na 17palcových kolech Beadlock určených pro jízdu v terénu a znemožňujících sklouznutí pneumatiky z ráfku.

Vedle podvozku se u TRD věnovali i pohonné jednotce. V sériovém provedení disponuje atmosférický čtyřlitrový vidlicový šestiválec výkonem 203 kW (276 k) při 5600 min-1 a točivým momentem 380 Nm při 4400 min-1.

Po montáži kompresoru TRD s TVS (Twin Vortex System) a velkého mezichladiče vzduch-voda se výkon zvýšil o 30 % a točivý moment o 35 %. Výsledkem jsou hodnoty 254 kW (345 k) při 3500 min-1 a 461 Nm při 3500 min-1. K úpravám pohonné jednotky patří i montáž výfuk cat-back.

Na úpravy pohonné jednotky a podvozku navazuje několik drobných změn na exteriéru v podobě prvků z nabídky příplatkové výbavy pro sériový model. Těmi jsou ochranné rámy na přídi a pod prahy spolu s masivním nosičem zavazadel na střeše. V interiéru je zakázkové dvoubarevné kožené čalounění sedadel s logy FJ-S na opěradlech a koberce od divize TRD.

Toyota FJ Cruiser se veřejnosti poprvé představila v roce 2003 v podobě konceptu. Díky pozitivnímu ohlasu veřejnosti se japonská automobilka rozhodla uvést toto SUV s retro designem do sériové výroby. Svým vzhledem odkazuje FJ Cruiser na oblíbené klasické terénní Toyoty FJ40, vyráběné v letech 1960 až 1984.

Od roku 2005, kdy se na detroitském autosalonu představila produkční verze, si FJ Cruiser žije na severoamerickém trhu poklidným životem. Důkazem je skutečnost, že první zásadnější modernizace proběhla až pro modelový rok 2010 a dotkla se prakticky jen pohonné jednotky, podvozku a nabídky laků karoserie.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)