USA: BMW a Mercedes svolávají kvůli závadám
Bavorský výrobce zjistil, že u některých SUV řady X5 s turbodiesely modelového roku 2012 a také u nejnovějších X5 a X6 uniká kapalina z posilovače řízení. Povrch částí hřebenového řízení byl totiž špatně opracován. Pokud se tekutina dostane do kontaktu s rozžhaveným výfukovým potrubím, což rozhodně není vyloučeno, vede nedbalost výrobce tohoto dílu k požáru vozu. A o ten rozhodně nestojí nikdo.
Nepříjemné trable ovlivňující nejen bezpečnost, ale i zdraví a dokonce život, se týkají celkem 2.642 aut. Není tedy divu, že postižení američtí majitelé zamíří se svými nemocnými miláčky do servisů již v červenci.
Mercedes-Benz pro změnu uvědomil vlastníky kombi třídy E předcházející generace W211 o tom, že jim může selhat spojovací tyč zadního zavěšení, která se stará o jeho vyrovnávání při větším zatížení. Pokud se tak stane, závada má pochopitelně značný vliv na ovladatelnost vozu a riziko případné nehody se razantně zvyšuje. Problém se týká celkem 3.613 kusů modelu E350 4Matic, tedy s pohonem všech kol. Byly vyrobeny mezi 1. červencem 2006 a 30. dubnem 2009.
Automobilka s emblémem trojcípé hvězdy sdělila Národnímu úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), že klienty, kteří tyto automobily vlastní, začne svolávat do značkových opraven v srpnu. Po kontrole bude případná poškozená tyč vyměněna, pochopitelně zdarma.
NHTSA bdí nad bezpečností amerických řidičů a jejich spolujezdců s mnohem větší pečlivostí než podobné evropské instituce. Proto jsou také svolávačky v Americe mnohem častější. BMW X5 a X6 se ale vyrábí výhradně v USA a odtud směřuje i na starý kontinent. Uvidíme, jestli se bude podobná svolávací akce konat i u nás.