V Pekingu se představil Range Rover Hybrid s prodlouženým rozvorem
Britská automobilka Land Rover přidává do nabídky svého největšího modelu Range Rover hned dva nové prvky v jednom, tedy alespoň z pohledu čínského zákazníka. Jedná se o delší rozvor náprav, který přinese dalších 18,6 centimetrů pro nohy zadních cestujících, a diesel-elektrický hybrid, který my v Evropě již známe. Spolu s Range Rover Sport Hybrid to bude vůbec první vůz s tímto systémem pohonu prodávaný v Číně.
Základem auta je třílitrový naftový šestiválec s výkonem 215 kW známý pod označení SDV6. Jeho však v činnosti podporuje elektromotor o výkonu 35 kW. Celý systém je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Díky použití elektromotoru klesly emise CO2 o 26% (169 g/km) a kombinovaná spotřeba na 6,4 l/100 km, což jsou hodnoty, které by před pár lety byly z říše snů. Zejména když kombinovaný výkon činí 250 kW (340 koní) a točivý moment skvělých 700 N.m. Menší Range Rover Sport s tímto motorem zrychluje z nuly na sto kilometrů v hodině za 6,7 sekund a jeho maximální rychlost činí 225 km/h.
Range Rover Hybrid používá stejný systém Terrain Response a pohon všech kol jako ostatní Range Rovery. Nebyla tedy nijak omezena schopnost vozu zdolávat těžký terén. Stále rovněž platí, že s tímto luxusním offroadem se můžete brodit vodou vysokou až 90 centimetrů. V čistě elektrickém režimu pak můžete jet maximálně 1,6 kilometru rychlostí do 50 km/h. Evropský trh již zná model s prodlouženým rozvorem a údajně by se měl dát pořídit rovněž hybrid, byť v českém ceníku ještě není. Otázkou tak zůstává, jestli tyto dvě věci půjdou kombinovat stejně jako v Číně.