Ve Francii se prodává nejméně aut od roku 1997, ale německé značky jdou na odbyt
Francouzský trh patří mezi nejvíce zasažené trhy evropskou krizí. Letošní prodeje jsou na úrovni roku 1997. Vyplývá to ze zprávy Výboru francouzských výrobců automobilů (CCFA).
Během listopadu se ve Francii prodalo 144.694 nových automobilů, o 19,2 % méně než loni. Za jedenáct měsíců roku se v této zemi prodalo 1,73 milionů aut, o 13,8 procenta méně než za stejné období roku 2011.
Podle odhadů bude za celý letošní rok registrováno na francouzském trhu o 13 až 15 procent nových vozů méně než loni. Předchozí odhady počítaly s minimálně 12procentním poklesem registrací.
CCFA předpokládá, že se za celý letošní rok ve Francii prodá méně než 1,9 milionu vozů. „Je třeba se vrátit do roku 1997, abychom našli horší rok,“ tvrdí předseda CCFA Patrick Blain.
Ze zprávy CCFA vyplývá, že v listopadu zaznamenaly největší pokles propadů značky amerického koncernu General Motors a Renault spolu s jeho japonským partnerem Nissan. Každému z těchto výrobců prodeje meziročně klesly o více než pětinu.
Listopadové prodeje Renaultu (spolu se značkou Dacia) se propadly o 33,5 procenta. Jeho francouzský konkurent PSA Peugeot-Citroën zaznamenal v listopadu pokles o 22,9 %.
Trend narušují německé prémiové značky. Audi v listopadu zaznamenalo procentní růst prodejů, BMW Group pak růst o 4,2 %. Automobil značky Mercedes-Benz si během listopadu koupilo dokonce o 18,5 % více Francouzů než loni. Významně se dařilo také korejskému Hyundai. Tomu listopadové prodeje vzrostly o 20,5 procenta.