Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Francii se prodává nejméně aut od roku 1997, ale německé značky jdou na odbyt

David Bureš
Diskuze (32)
Jen v listopadu se prodeje nových aut na francouzském trhu propadly o 19,2 %.

Francouzský trh patří mezi nejvíce zasažené trhy evropskou krizí. Letošní prodeje jsou na úrovni roku 1997. Vyplývá to ze zprávy Výboru francouzských výrobců automobilů (CCFA).

Během listopadu se ve Francii prodalo 144.694 nových automobilů, o 19,2 % méně než loni. Za jedenáct měsíců roku se v této zemi prodalo 1,73 milionů aut, o 13,8 procenta méně než za stejné období roku 2011.

Podle odhadů bude za celý letošní rok registrováno na francouzském trhu o 13 až 15 procent nových vozů méně než loni. Předchozí odhady počítaly s minimálně 12procentním poklesem registrací.

CCFA předpokládá, že se za celý letošní rok ve Francii prodá méně než 1,9 milionu vozů. „Je třeba se vrátit do roku 1997, abychom našli horší rok,“ tvrdí předseda CCFA Patrick Blain.

Ze zprávy CCFA vyplývá, že v listopadu zaznamenaly největší pokles propadů značky amerického koncernu General Motors a Renault spolu s jeho japonským partnerem Nissan. Každému z těchto výrobců prodeje meziročně klesly o více než pětinu.

Listopadové prodeje Renaultu (spolu se značkou Dacia) se propadly o 33,5 procenta. Jeho francouzský konkurent PSA Peugeot-Citroën zaznamenal v listopadu pokles o 22,9 %.

Trend narušují německé prémiové značky. Audi v listopadu zaznamenalo procentní růst prodejů, BMW Group pak růst o 4,2 %. Automobil značky Mercedes-Benz si během listopadu koupilo dokonce o 18,5 % více Francouzů než loni. Významně se dařilo také korejskému Hyundai. Tomu listopadové prodeje vzrostly o 20,5 procenta.

David Bureš
Diskuze (32)
5. 12. 2012 02:15
Re: Francouzi sami vyklidili pozice
Tak pod tohle se podepíšu. Je to přesně tak, design francouzských značek je dnes bramborově se tvářící tragédie bez záměru a myšlenky.
Třeba můj oblíbený Peugeot 307 vypadal skvěle: [odkaz]
Potom ho začali doslova mrvit až vyrobili 308, který je zcela disproporční s tím ohromným předkem už i na propagačních fotkách: [odkaz]
Nebo třeba 208, kdo to proboha vymyslel, to je nechutně samoúčelný design ve stylu pejsek a kočička vařili dort: [odkaz]
Pro srovnání původní nadčasový 206: [odkaz]
Mohl bych pokračovat třeba Peugeotem 301, Meganem, Fluence, prakticky všemi Citroeny, ale nemá to cenu... Snad časem pochopí, kde je chyba.
4. 12. 2012 22:09
Francouzi sami vyklidili pozice
Je super, jak tady nad tím všichni filosofujete, ale kdo sleduje automobilový průmysl nějakou dobu, tak tak překvapený být nemůže. To, že francouzská auta nikdy neoplývala kdoví jakou kvalitou platilo už v 90. letech. Jenže! Tehdy ve Francii vznikala aspoň nejhezčí auta své doby. Speciálně Peugeot 406, 306...Srovnejte se design 306 a tehdejšího Golfu III a nebo 406 a Passatu. A o Peugeotu 206 ani nemluvím. To auto nebylo žádný zázrak, ale stalo se nejprodávanějším Peugeotem všech dob. A proč? Pze vypadalo prostě skvěle. Pak nastalo období, kdy kvalita a technická vyspělost francouzských aut zůstávala plus minus na stejné úrovni a následující generace čerpali designem z těch předchozích. No jenže dnes....Peugeot 308? Co to je proboha. Nebo nová 208??? A nezlobte se, ale design prodává. Francouzi prostě zaspali na vavřínech. A toho se chytli agresivní Korejci, kteří makali na zlepšení kvality a hlavně si najali nejlepší evropské odborníky. Technickou ztrátu dohnali už dávno a v poslední generaci přidali design. Ta auta kreslí Evropané a celá se vyvíjí tady v Evropě. Takže není třeba nad tím dlouho přemýšlet. Koukněte do tabulky: VW je plus minus na tom stejně, pze se roky nemění - vyspělá technika, konzervativní předvídatelný design. Korejci rostou - technika na úrovni, výrazně lepší evropský design. Francouzi padají - technika obvyklá, design tragický. Dokud si tohle neuvědomí, nic se nezmění.
Avatar - Ada je zase tady
4. 12. 2012 19:36
Re: Německé prémiové a levné značky jdou na odbyt
>:D >:D >:D
4. 12. 2012 13:21
Re: kríza
tak tento popis by mi seděl na nějakou "státní" akciovku. Tváří se velice tržně, ale každoročně produkuje miliardové sekery do státního rozpočtu.

Jednu takovou jsem znal z vyprávění insidera - vždy po volbách se tam měnili komplet vyšší pozice, a samozřejmě první starostí bylo vždy nakoupit nová auta.

To se nám to nakupuje, když lidi platí daně, DPH, poplatky... :-)
4. 12. 2012 13:16
Re: Německé prémiové a levné značky jdou na odbyt
Pro mne to spolu souvisí. Pokud mám nic neříkající data, co k tomu mohu napsat? Kromě tady máte data. Dají se doplnit o různé faktory, stávky, přírodní katastrofy atd., ale takovou úroveň tu ani nečekám. A převyprávění tabulky, na to já moc nejsem.