Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Atlas Tanoak dokazuje univerzálnost MQB. Je to obří pick-up s platformou Golfu!

David Bureš
Diskuze (5)
Jestliže v Ženevě Volkswagen ukazoval jen elektrický koncept I.D. Vizzion, do New Yorku přivezl hned dvě zajímavé novinky.

Krátce před zahájením letošního newyorského autosalonu se objevila zpráva, že Volkswagen tam bude prezentovat koncept pick-upu, což se přímo na výstavišti ukázalo jako pravda. Přivítejte koncept Volkswagen Atlas Tanoak postavený podle specifik amerických zákazníků.

Atlas Tanoak neukazuje jen možnou budoucnost, ale především univerzálnost modulární platformy MQB. Jestliže jednu její verzi je možné využít pro malé hatchbacky nebo malá SUV, jiná varianta klidně může sloužit jako základ pro 5,4 metru dlouhý pick-up. Atlas Tanoak je vůbec prvním pick-upem postaveným na této architektuře.

Jak název napovídá, design navazuje na crossover Atlas. Podobnosti tu sice najdeme, přední partie čtyřdveřového pick-upu ale zdůrazňuje bytelnost takového automobilu, ostatně koukněte na ten poctivý nárazník nebo rozšířené podběhy. A jiné jsou také světlomety (diodové), podsvícena je navíc i maska chladiče.

Interiér je pětimístný, vpředu najdeme sportovní sedadla nebo digitální přístrojový štít. Většina ovladačů se soustředila do digitálního prostředí.

Z hlediska velikosti je Atlas Tanoak ještě mnohem delší než crossover Atlas (o 401 mm), konkrétně spadá do kategorie full-size pick-upů. Je tedy větší než Amarok a rád by tak konkuroval modelům typu Ford F-150. Že je to kus auta dokazuje i šířka 2.030 mm a výška 1.844 mm, rozvor náprav činí 3.259 mm, o 279 mm více než u sériového Atlasu. Světlá výška činí 249 mm, čímž Atlas překonává o 51 mm.

Volkswagen Atlas Tanoak – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelAtlas TanoakAtlasAmarok
Délka (mm)543850375264
Šířka (mm)203019891954
Výška (mm)184417701834
Rozvor (mm)325929803097

Obří je i korba. Na délku má 1.627 mm, na šířku 1.450 mm (1.280 mm mezi podběhy) a na výšku 530 mm. Hravě se sem tak vejde motorka nebo surfovací prkno, s otevřeným zadním čelem pak klidně i čtyřkolka. Místo přitom nezabírá náhradní kolo, to je umístěno zespod korby.

S tak velkým autem si musí poradit i náležitě silný motor. O pohon pick-upu pojmenovaného podle stromu rostoucího na západním pobřeží USA se tak stará zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru, který je naladěn na 203 kW a 360 N.m. Spárován je s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, jehož nastavení lze upravit podle povrchu vozovky. Tato síla mu přitom umožní zrychlit z 0-97 km/h za 8,5 sekundy, což vzhledem k velikosti není vůbec špatná hodnota.

Volkswagen Atlas Tanoak přitom není jedinou novinkou značky vystavovanou na newyorské autoshow. Ukazuje se tam i koncept Atlas Cross, předzvěst sportovnější, pětimístné varianty crossoveru Atlas.

David Bureš
Diskuze (5)
30. 3. 2018 11:55
Re: Haldex
A u pickupu je důležitý pohon zadku. Chce to připojovat předek, ne naopak.
30. 3. 2018 11:28
Platforma
A proč ne rovnou Pola, vy komici?
30. 3. 2018 11:27
Re: Samonosnej full size pickup?
V zahraničí píší, že má jít o mid-size, tady full-size. Alespoň tu F-150 nepopletli. I když relevantnějším konkurentem bude spíš Ridgeline.
29. 3. 2018 11:00
Samonosnej full size pickup?
Rozumím tomu dobře, že někdo dostal tak zvrhlej nápad, jako udělat samonosnej full size pick up? Tak to chci vidět, jak tomu naloží do korby jako nějaký F-250 >:-[]
29. 3. 2018 10:59
Haldex
Ta univerzálnost MQB není až taková pecka. Platforma s příčným motorem je například velmi nevhodná pro použití stálého pohonu všech kol. Takže bych si tipnul že Atlas Tanoak se musí spokojit jen s Haldexem