Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prohlédněte si Volkswagen Atlas Cross Sport. Američané ho dostanou místo Touaregu

David Bureš
Diskuze (18)
Třetí generace Volkswagenu Touareg se na americkém trhu prodávat nebude. Američtí zákazníci se však dočkají jiného SUV podobné velikosti.

Volkswagen se rozhodl mohutně expandovat v oblasti SUV a hodlá významně rozšířit nabídku takových aut. V Číně nedávno debutovala dvojice Advanced Mid-Size SUV a Powerful Family SUV, pro Severní Ameriku si automobilka zase připravila koncept Atlas Cross Sport. Debutuje na autosalonu v New Yorku.

Atlas Cross Sport je již dříve avizovanou zmenšenou a sportovněji působící verzí modelu Atlas, sedmimístného SUV pro americký trh, které se v Číně prodává jako Teramont. Koncept naznačuje příchod pětimístného Atlasu, který se v americké továrně Chattanooga začne vyrábět v roce 2019.

Na evropském trhu s ním však nepočítejte. Je určen primárně pro severoamerický trh, kde se bude prodávat místo Touaregu. Ten by údajně byl pro tamější zákazníky až příliš luxusní.

Volkswagen přiznává, že koncept má už blízko sériové verzi. Američtí klienti se tak mohou těšit na sportovně vyhlížející SUV s dynamickou siluetou. Ta není jediným rozdílem proti již prodávanému Atlasu, tím je i maska chladiče, v tomto případě tvořená ne třemi vodorovnými lamelami, ale jen dvěma. U konceptu jsou navíc podsvíceny diodami.

Koncept je mimochodem dlouhý 4.846 mm, široký 2.029 mm a vysoký 1.735 mm. Základem je dobře známá platforma MQB, což je rozdíl proti Touaregu, ten využívá architekturu MLB.

Volkswagen Atlas Cross Sport – srovnání rozměrů s modelem Atlas
ModelAtlas Cross SportAtlas
Délka (mm)48465037
Šířka (mm)20291989
Výška (mm)17351770

Vnitřek je hlavně ve znamení digitálních obrazovek. Před řidičem je v přístrojovém štítě známý displej s úhlopříčkou 12,3“ a rozlišením 1440 x 540 pixelů, zatímco na středovém panelu je 10,1“ obrazovka. Grafika se liší podle zvoleného jízdního režimu, k dispozici je i ovládání gesty.

Z hlediska techniky pod kapotou najdeme osvědčený 3,6litrový šestiválec známý z Atlasu, naladěný na 206 kW a 360 N.m. V tomto případě je však dopovaný dvěma elektromotory, ten u přední nápravy má 40 kW a 220 N.m a ten u zadní nápravy 85 kW a 270 N.m, které svoji energii čerpají z lithium-iontových baterií s kapacitou 18 kWh.

Plug-in hybrid nabízí tedy pohon všech kol, spalovací motor spolupracuje s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Systémový výkon činí 265 kW, které autu umožní zrychlit z 0-97 km/h za 5,4 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 209 km/h. Jednotlivé systémy pak dokážou různě spolupracovat podle některého z pěti zvolených jízdních režimů.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - fOE
29. 3. 2018 14:21
Re: Moc nechápu
[odkaz]
What are you driving these days Jeremy... >:D
Asi tolik k tomu jak kdyz dva prodavaji totez, neni to totez. ;-)
Avatar - fOE
29. 3. 2018 14:17
Re: Moc nechápu
Diky za pouceni, a ted sup nahoru podivat se cely strom a zamyslet na co reaguju (USA trh) a pak si sam zasebe prebrat jakou image a uspechy NA USA TRHU za sebou VW ma a proc to lze porovnavat se Stingrem, ikdyz jde o novinku. A kdyz uz se budeme zamyslet nad tim image, tak by bylo dobre si povsimnout jak se musi prokousavat na US trhu i takove Audi (nejmladsi = nejmene etablovane = nejmene uspesne z D3), coz premie je, a jake prodeje by tam nejspis cekali Touareq, ktery nemuze byt proti Q7 omnoho levnejsi (jak uz tu spravne par lidi poukazalo, jsou to vlastne stejna auta) a image nema vubec zadnou. Vysledekm toho jsou prodeje Touaregu, ktere soustavne klesaji a prodeje audi Q7, ktera neustale stoupa. Prodeje na US trhu od 2010 do 2017:
Touareg 58tis
Q7 166tis.
A ty nuzky se dal rozeviraji.
V takove konstalaci tam nema smysl vozit auto vyrobne drahe skoro jako Q7 abys ho prodaval levneji a stejne s tim takhle paberkoval. ;-)
29. 3. 2018 09:48
Re: žádná novinak..
Velké a těžké auto na MQB není žádný problém, problém je, že MQB bude pořád MQB i v autě dlouhém 6 metrů a širokém 2.5, tedy motory napříč, čtyřkolka přes spojku, motory maximálně šestiválce a další omezení (třeba absence vzduchu) proti MLB, které je technicky (nikoliv velikostí) jinde. Touareg je sympatický tím, že nejde do nějakého velikostního extrému (asi není problém na MLB postavit hebedo o půl metru delší než třeba Q7) a drží si relativně "kompaktní" rozměry (jakkoliv slovo kompaktní v této třídě velkých SUV může znít podivně).
Avatar - white label
28. 3. 2018 22:42
Re: Moc nechápu
A jak pak se jmenuje "dvojče" od Stingeru, které se dá koupit u Porsche? :-) ;-)
28. 3. 2018 21:19
žádná novinak..
No, je to načerveno nabarvený Cross coupe GTE z roku 2015, tedy Cross blue coupe z roku 2013 a to včetně pohonu. Je "zajímavý", že VW prezentuje na USA trhu PHEV, ikdyž je tam nechce dodávat. Každopádně uložení baterií ve středovým tunelu nezní špatně.
Jinak pokud jsem četl správně předcházející články, tak se počítá i s možností prodeje v EU. Ostatně v případě "X6" varianty Tourega by podstatně jednodušší pohon a motory ani nemusely vadit. S 2,0 TDI, 2,0 TSI a koncepčním PHEV si to klidně u nás představit dokážu. Spíš je otázka, jak takhle velký a těžký auto sestaví na MQB, za mě jednoznačně Touareg...