Volkswagen CrossBlue Coupe: Míří německý Evoque do sériové výroby?
Volkswagen světu poprvé ukázal svoji vizi crossoveru CrossBlue Coupe letos v dubnu na autosalonu v Šanghaji a nyní bude k vidění i na blížící se LA Auto Show. Proslýchá se, že půjde o evoluci původní studie, pokud ne už přímo o předsériové provedení ve formě prototypu. Volkswagen se tedy, patrně navnaděn úspěchem Range Roveru Evoque, rozhodl předběhnout Audi, u něhož by se takový vůz dal očekávat spíše (a dříve) a nabídnout zákazníkům alternativu fešného britského vozu.
Je téměř jisté, že bude k dispozici s obvyklou škálou přeplňovaných benzinových i naftových motorů, ale počítat patrně stále můžeme i s původně avizovaným hybridem, jen v poněkud méně optimistické formě. I v L.A. bude mít pod kapotou přeplňovaný přímovstřikový benzinový šestiválec, zkombinovaný s plug-in hybridní technikou. Jeho dojezd čistě na elektřinu byl ovšem snížen na mnohem realističtějších 21 km, přičemž je v tomto módu maximální rychlost omezena na 102 km/h.
Auto, postavené na platformě MQB zvládne maximální rychlost 200 km/h, z klidu na 60 mph (96 km/h) zrychlí za 5,8 s. Pětimístný vůz by měl mít v hybridním režimu dojezd až 756 km. To vše díky tomu, že benzinovému TSI asistují dva elektromotory a celkový výkon agregátu tak činí parádních 415 koní. Samotný šestiválec disponuje točivým momentem 500 N.m už při 1800 otáčkách, celkový točivý moment soustavy pak činí 700 N.m. I v Los Angeles by CrossBlue mělo stát na 22" kolech s pneumatikami 285/40, v sérii ale určitě dostane konvenčnější obutí.