Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420?

Tomáš Dusil
Diskuze (12)
Volkswagen opět začal testovat na okruhu Nürburgring Golf R420, tedy testovací vůz z minulého roku. Jde o předzvěst pětiválcového Golfu R?

Bývaly doby, kdy měl vrcholný golf pod kapotou dokonce šestiválcový motor. Šlo o verzi R32, která však skončila v páté generaci. Od té doby se nejostřejší Golf jmenuje prostě „R“ a pod kapotou vozí „jen“ přeplňovaný čtyřválec TSI.

Návrat rychlého golfu s motorem o větším počtu válců než čtyři, je však možná blíže, než si mnozí myslí. Jak jinak si vysvětlit počínání Volkswagenu, který po zhruba roce opět začal prohánět někdejší testovací prototyp R420. A to rovnou na severní smyčce „ringu“.

Testovací prototyp R420 je v zásadě silniční interpretací konceptu Golf R400. Na první pohled auto vypadá jako přiostřený Golf R, pod jeho kapotou je však zcela jiný motor, a sice pětiválec s turbodmychadlem o objemu 2,5 litru, známý v sériové podobě mimo jiné například z Audi RS3. V něm nabízí nejvyšší výkon 309 kW. Spojen je jak jinak než s pohonem všech kol a samočinnou dvouspojkovou převodovkou.

Jedním z důvodů, proč jsme se Golfu R420 nedočkali, byla kombinace nákladů na dovedení vozu do sériové výroby v kombinaci s nevhodnou dobou příchodu, která byla ve znamení skandálu Dieselgate. V té době měl Volkswagen jiné starosti a také priority, než uvádět na trh golf s pětiválcem, který by si koupilo jen velmi málo zákazníků.

Přesto, pokud se pětiválcového Golfu R dočkáme, pravděpodobně k tomu dojde až v následující, tedy osmé generaci plánované na léto příštího roku. Jenže v souvislosti s příštím Golfem R se spíše než o přeplňovaném pětiválci mluví o čtyřválci TSI v kombinaci s elektromotorem (tedy o hybridu). Takové auto, pokud se dostane do výroby, ale neuvidíme dříve než v roce 2020.

Tomáš Dusil
Diskuze (12)
Avatar - wakantanka
12. 9. 2018 14:26
Re: VR6 TSI
Mno ale predpokladám, že baterky by išli pekne dozadu a tým pádom vpredu by ostal naviac len el. motor vstavaný v prevodovke. Toto by teoreticky vedelo pomôcť celkovému vyváženiu predok/zadok. Ale ako vravíš, hravosti a jazdnej agilite v zákrutách to asi skôr ublíži ako pomôže.
Avatar - iudex
12. 9. 2018 14:06
Re: VR6 TSI
Veď to je asi najväčšia hrozba pre hotheč. Vo veľkom SUV, ktoré sa aj tak pohybuje okolo dvoch ton sa nejaký metrák stratí, ale pri hotheči, kde sa ráta agilita a správanie v zákrutách by výrazný nárast hmotnosti nebol rozhodne žiadúci, aj keď v priamke by to elektro vykompenzoval, v zákrutách fyziku neoklameš.
Osobne viac nádejí vkladám do elektrického kompresoru, tam vidím potenciál na zvýšenie výkonu bez negatív, ktoré silné preplňovanie turbom prináša. Ale od uvedenia v SQ7 je o tejto technike nejak ticho.
12. 9. 2018 13:04
Re: VR6 TSI
Vím, v Passatu se to chová normálně. Každopádně PHEV přidává kolem 300kg. Konkrétně 340 u RRS, Volvo cca 300kg, cca 230kg u Golfu/Passatu GTE. Extrém je třeba Q7 Etron, kde je to víc než 400kg. Co to udělá s golfem je asi zřejmý..
12. 9. 2018 12:44
Re: VR6 TSI
Nastavení haldexu je jenom o SW v řídící jednotce, v současném Golfu R je nastavení dobré. Spíše bych se obával hmotnosti, na jedné straně sice není žádný problém namalovat do papírů hezky výkon 400 hp, ale baterky a eletrovýstroj mají značnou hmotnost, takže to v přímce může být nula od nuly pojde a v příčném směru zhoršení.
12. 9. 2018 12:35
Re: VR6 TSI
Mluví se o jiným nastavení haldexu pro větší zábavu (to co je teď v Superbu a Kodiaqu je hrozný). O možnsti udělat to PHEV jako 4mot jsem nevěděl. Vždycky se mluvilo o dvou elektromotorech. Každopádně je to daleko, Golf 8 bude na jaře a tohle nejdřív rok o toho..