VW Golf R možná dostane pětiválcový motor! Co skrývá projekt R420?
Bývaly doby, kdy měl vrcholný golf pod kapotou dokonce šestiválcový motor. Šlo o verzi R32, která však skončila v páté generaci. Od té doby se nejostřejší Golf jmenuje prostě „R“ a pod kapotou vozí „jen“ přeplňovaný čtyřválec TSI.
Návrat rychlého golfu s motorem o větším počtu válců než čtyři, je však možná blíže, než si mnozí myslí. Jak jinak si vysvětlit počínání Volkswagenu, který po zhruba roce opět začal prohánět někdejší testovací prototyp R420. A to rovnou na severní smyčce „ringu“.
Testovací prototyp R420 je v zásadě silniční interpretací konceptu Golf R400. Na první pohled auto vypadá jako přiostřený Golf R, pod jeho kapotou je však zcela jiný motor, a sice pětiválec s turbodmychadlem o objemu 2,5 litru, známý v sériové podobě mimo jiné například z Audi RS3. V něm nabízí nejvyšší výkon 309 kW. Spojen je jak jinak než s pohonem všech kol a samočinnou dvouspojkovou převodovkou.
Jedním z důvodů, proč jsme se Golfu R420 nedočkali, byla kombinace nákladů na dovedení vozu do sériové výroby v kombinaci s nevhodnou dobou příchodu, která byla ve znamení skandálu Dieselgate. V té době měl Volkswagen jiné starosti a také priority, než uvádět na trh golf s pětiválcem, který by si koupilo jen velmi málo zákazníků.
Přesto, pokud se pětiválcového Golfu R dočkáme, pravděpodobně k tomu dojde až v následující, tedy osmé generaci plánované na léto příštího roku. Jenže v souvislosti s příštím Golfem R se spíše než o přeplňovaném pětiválci mluví o čtyřválci TSI v kombinaci s elektromotorem (tedy o hybridu). Takové auto, pokud se dostane do výroby, ale neuvidíme dříve než v roce 2020.