Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen GX3: tři kola pro LA

Ondřej Láník
Diskuze (94)
Nová tříkolka Volkswagenu sice zdaleka není první autosalonovou studií se třemi koly, ale zajímavé na ní je to, že její budoucnost je plně v rukou amerických zákazníků. Pokud ti projeví zájem, jde prý do výroby.

Nová tříkolka Volkswagenu sice zdaleka není první autosalonovou studií se třemi koly, ale zajímavé na ní je to, že její budoucnost je plně v rukou amerických zákazníků. Pokud ti projeví zájem, jde prý do výroby.

Nový volkswagen z dílny designérské skupiny Moonraker je tak trochu automobil a trochu motocykl. Klasická přední náprava s nezávislým zavěšením kol je uzpůsobena k řízení volantem a dvě kola dodávají vozidlu stabilitu. Vzadu je vše spíše motocyklové. Zážehový motor 1,6 (92 kW) pohání přes řetěz zadní kolo, uložené letmo na výkyvné vidlici. Nic takového jako diferenciál nebo hnací hřídele tento Volkswagen nevozí. Proto má také atraktivní pohotovostní hmotnost 570 kg, která nedělá čtyřválci příliš mnoho starostí. Z klidu na 100 km/h dokáže GX3 zrychlit za 5,7 s.

Americký volkswagen říká: jestli jej chcete, řekněte nám to! Cena se prý dostane pod 17 tisíc amerických dolarů, což je podle výrobce za tak "zábavný" automobil velmi lákavá cena. Vedle svižné akcelerace se plně funkční koncept může pochlubit dosažitelným bočním zrychlením 1,25 g, což je v této cenové hladině výborná hodnota.

Koncept GX3 je výsledkem nového přístupu Volkswagenu, který chce část modelů navrhovat a vyrábět mimo Německo, aby byl schopen pružně reagovat na nové trendy a odlišné požadavky amerických zákazníků. Je to odpověď na skutečnost, že z designu GX3 není vůbec poznat, že jde o Volkswagen?

Ondřej Láník
Diskuze (94)
5. 1. 2006 17:13
Re: Ani auto, ani motorka
S těma chrochtajícíma nadlidma... by to chtělo trochu přibrzdit... ještě bysme si tu mohli začít myslet, žes němej otrok... A to myslím není zájmem nikoho... zejména ne tvým. Chápu, že expresivita ve výrazech je nutná... ovšem pozor... musí jít zároveň alespoň o pokus o humor... P.S. Co prodáváš? Jinak tak nějak nechápu jakej je rozdíl mezi Apoštolem v TDI a jeho konkurencí... že odsuzuješ ausgerechnet Apoštola. Máš problém? Nevím, zda registruješ, že Apoštol je střední třída a současně je tu v té třídě nejprodávanějším vozem... také špatně?