Volkswagen L1: Návrat litrového auta

Volkswagen L1: Návrat litrového auta

 
 

Desetilitrová nádrž vystačí na více než 600 km. Kombinovaná spotřeba činí jen 1,38 l/100 km. Jak toho dosáhnout? Ve dvoumístné přísně aerodynamické karoserii použijte dvouválec TDI s elektromotorem a převodovkou DSG.

Před více než 7 lety absolvoval Ferdinand Piech cestu z Wolfsburgu na výroční tiskovou konferenci do Hamburgu prototypem auta, které potřebovalo méně než 1 l paliva na 100 km jízdy. Doba podobným nákladným experimentům tehdy nepřála tak, jako dnes, a tak spolu s koncem výroby třílitrových VW Lupo a Audi A2 skočily i sny o sériovém litrovém autě.

Téměř třílitrová auta se dnes už zase ve Volkswagenu vyrábí (Polo Bluemotion se spotřebou 3,3 l/100 km), jsou navíc prostornější a zřejmě budou také dostupnější než kdysi. Správný čas pro oživení myšlenky, která před lety získala Volkswagenu hodně mediální pozornosti. Podle informací, které zveřejnila německá média po exkluzivní víkendové prezentaci, se nový Volkswagen L1 nedostane na úroveň původního prototypu, ale stejně jako v případě Pola Bluemotion je nový experimentální automobil podstatně větší a komfortnější, ale hlavně mnohem blíže sériové výrobě, než tomu bylo u prototypu z roku 2002. Běžní zákazníci se podobným Volkswagenem údajně nesvezou dříve než v roce 2013.

Dvoumístná karoserie Volkswagenu L1 je vyrobená z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, měří na délku 3,813 m, na šířku však jen 1,2 m a na výšku 1,142 m. Dva cestující sedí za sebou, mohou si s sebou vzít jen 50 l zavazadel a nastupují jako do letadla po otevření velkých vzhůru do strany výklopných dveří. Přísně aerodynamické tvarování karoserie vyústilo v koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,195. Pohotovostní hmotnost vozidla činí jen 380 kg.

Dvouválcový turbodiesel 0,8 l vznikl z nového čtyřválce 1,6 TDI. Je kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG. Automobil je na rozdíl od původního konceptu vybaven hybridním hnacím ústrojím. Mezi motorem a převodovkou našel své místo elektromodul, který má funkci startéru, generátoru a elektromotoru. Elektrická jednotka zvládá na krátké vzdálenosti úlohu výhradního zdroje hnací síly, energii přitom čerpá z lithiových akumulátorů, umístěných v přídi. Elektromotor má maximální výkon 10 kW, spalovací motor pak 20 kW a nejvyšší točivý moment 100 Nm.

Kombinovaná spotřeba tohoto prototypu má údajně činit jen 1,38 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 14,3 s a nejvyšší rychlost činí 160 km/h. Desetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na vzdálenost 670 km. Automobil obouvá pneumatiky s rozměrem 95/60 R16 vpředu a 115/70 R16 vzadu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Terorista Abdeslam dostal dvacet let vězení za střelbu na policisty Terorista Abdeslam dostal dvacet let vězení za střelbu na policisty

Na 20 let poslal belgický soud do vězení Salaha…

Babiš: Slevy na jízdném se odkládají na září Babiš: Slevy na jízdném se odkládají na září

Slevy na jízdném budou zavedeny až od 1. září, a ne v…

Teherán dál utužuje kontrolu měnového trhu, zakazuje obchodování s bitcoiny Teherán dál utužuje kontrolu měnového trhu, zakazuje obchodování s bitcoiny

Íránská centrální banka zakázala místním bankám,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen L1: Návrat litrového auta







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
VW I.D. R v celé své kráse: Elektrická bestie chce rekord z Pikes Peak!

VW I.D. R v celé své kráse: Elektrická bestie chce rekord z Pikes Peak! Má být rychlejší než F1!

Dnes 10:51

Německý koncern to s elektrifikací myslí vážně. Nejenže představuje jeden elektrický koncept za druhým, ale nyní odhalil i závodní superauto.




Blesk.cz

Viktorii (†14) znásilnili a zavraždili v parku: Nechutný útok na rodiče!

Viktorii (†14) znásilnili a zavraždili v parku:…

Noční můru každého rodiče si prožívají máma a táta čtrnáctileté Viktorie Sokolové, která byla znásilněna a…

ŽIVĚ: Vévodkyně Kate právě rodí, Británie očekává královského potomka!

ŽIVĚ: Vévodkyně Kate právě rodí, Británie očekává…

Jeden z nejočekávanějších letošních okamžiků je tu! Vévodkyně Kate (36) již dorazila do porodnice a porod jejího…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Král Premier League podle hráčů? Mo Salah zvítězil jako první Egypťan

Král Premier League podle hráčů? Mo Salah zvítězil…

Útočník Liverpoolu Mohamed Salah byl zvolen jako první Egypťan nejlepším fotbalistou anglické ligy. Svými hlasy…

 

Reflex.cz

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…

Pokud Trump stáhne vojáky ze Sýrie, bude to prohra jako v Iráku. Opět na to doplatí i Evropa

Pokud Trump stáhne vojáky ze Sýrie, bude to prohra…

Americká armáda dokáže při nasazení všech prostředků stále porazit kohokoli na světě. Ovšem přispět pak v…