Volkswagen L1: Návrat litrového auta

Volkswagen L1: Návrat litrového auta

 
 

Desetilitrová nádrž vystačí na více než 600 km. Kombinovaná spotřeba činí jen 1,38 l/100 km. Jak toho dosáhnout? Ve dvoumístné přísně aerodynamické karoserii použijte dvouválec TDI s elektromotorem a převodovkou DSG.

Před více než 7 lety absolvoval Ferdinand Piech cestu z Wolfsburgu na výroční tiskovou konferenci do Hamburgu prototypem auta, které potřebovalo méně než 1 l paliva na 100 km jízdy. Doba podobným nákladným experimentům tehdy nepřála tak, jako dnes, a tak spolu s koncem výroby třílitrových VW Lupo a Audi A2 skočily i sny o sériovém litrovém autě.

Téměř třílitrová auta se dnes už zase ve Volkswagenu vyrábí (Polo Bluemotion se spotřebou 3,3 l/100 km), jsou navíc prostornější a zřejmě budou také dostupnější než kdysi. Správný čas pro oživení myšlenky, která před lety získala Volkswagenu hodně mediální pozornosti. Podle informací, které zveřejnila německá média po exkluzivní víkendové prezentaci, se nový Volkswagen L1 nedostane na úroveň původního prototypu, ale stejně jako v případě Pola Bluemotion je nový experimentální automobil podstatně větší a komfortnější, ale hlavně mnohem blíže sériové výrobě, než tomu bylo u prototypu z roku 2002. Běžní zákazníci se podobným Volkswagenem údajně nesvezou dříve než v roce 2013.

Dvoumístná karoserie Volkswagenu L1 je vyrobená z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, měří na délku 3,813 m, na šířku však jen 1,2 m a na výšku 1,142 m. Dva cestující sedí za sebou, mohou si s sebou vzít jen 50 l zavazadel a nastupují jako do letadla po otevření velkých vzhůru do strany výklopných dveří. Přísně aerodynamické tvarování karoserie vyústilo v koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,195. Pohotovostní hmotnost vozidla činí jen 380 kg.

Dvouválcový turbodiesel 0,8 l vznikl z nového čtyřválce 1,6 TDI. Je kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG. Automobil je na rozdíl od původního konceptu vybaven hybridním hnacím ústrojím. Mezi motorem a převodovkou našel své místo elektromodul, který má funkci startéru, generátoru a elektromotoru. Elektrická jednotka zvládá na krátké vzdálenosti úlohu výhradního zdroje hnací síly, energii přitom čerpá z lithiových akumulátorů, umístěných v přídi. Elektromotor má maximální výkon 10 kW, spalovací motor pak 20 kW a nejvyšší točivý moment 100 Nm.

Kombinovaná spotřeba tohoto prototypu má údajně činit jen 1,38 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 14,3 s a nejvyšší rychlost činí 160 km/h. Desetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na vzdálenost 670 km. Automobil obouvá pneumatiky s rozměrem 95/60 R16 vpředu a 115/70 R16 vzadu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen L1: Návrat litrového auta







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…