Volkswagen L1: Návrat litrového auta

Volkswagen L1: Návrat litrového auta

 
 

Desetilitrová nádrž vystačí na více než 600 km. Kombinovaná spotřeba činí jen 1,38 l/100 km. Jak toho dosáhnout? Ve dvoumístné přísně aerodynamické karoserii použijte dvouválec TDI s elektromotorem a převodovkou DSG.

Před více než 7 lety absolvoval Ferdinand Piech cestu z Wolfsburgu na výroční tiskovou konferenci do Hamburgu prototypem auta, které potřebovalo méně než 1 l paliva na 100 km jízdy. Doba podobným nákladným experimentům tehdy nepřála tak, jako dnes, a tak spolu s koncem výroby třílitrových VW Lupo a Audi A2 skočily i sny o sériovém litrovém autě.

Téměř třílitrová auta se dnes už zase ve Volkswagenu vyrábí (Polo Bluemotion se spotřebou 3,3 l/100 km), jsou navíc prostornější a zřejmě budou také dostupnější než kdysi. Správný čas pro oživení myšlenky, která před lety získala Volkswagenu hodně mediální pozornosti. Podle informací, které zveřejnila německá média po exkluzivní víkendové prezentaci, se nový Volkswagen L1 nedostane na úroveň původního prototypu, ale stejně jako v případě Pola Bluemotion je nový experimentální automobil podstatně větší a komfortnější, ale hlavně mnohem blíže sériové výrobě, než tomu bylo u prototypu z roku 2002. Běžní zákazníci se podobným Volkswagenem údajně nesvezou dříve než v roce 2013.

Dvoumístná karoserie Volkswagenu L1 je vyrobená z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, měří na délku 3,813 m, na šířku však jen 1,2 m a na výšku 1,142 m. Dva cestující sedí za sebou, mohou si s sebou vzít jen 50 l zavazadel a nastupují jako do letadla po otevření velkých vzhůru do strany výklopných dveří. Přísně aerodynamické tvarování karoserie vyústilo v koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,195. Pohotovostní hmotnost vozidla činí jen 380 kg.

Dvouválcový turbodiesel 0,8 l vznikl z nového čtyřválce 1,6 TDI. Je kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG. Automobil je na rozdíl od původního konceptu vybaven hybridním hnacím ústrojím. Mezi motorem a převodovkou našel své místo elektromodul, který má funkci startéru, generátoru a elektromotoru. Elektrická jednotka zvládá na krátké vzdálenosti úlohu výhradního zdroje hnací síly, energii přitom čerpá z lithiových akumulátorů, umístěných v přídi. Elektromotor má maximální výkon 10 kW, spalovací motor pak 20 kW a nejvyšší točivý moment 100 Nm.

Kombinovaná spotřeba tohoto prototypu má údajně činit jen 1,38 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 14,3 s a nejvyšší rychlost činí 160 km/h. Desetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na vzdálenost 670 km. Automobil obouvá pneumatiky s rozměrem 95/60 R16 vpředu a 115/70 R16 vzadu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení

Modernizace a rozšíření železničního koridoru mezi Prahou…

Příběh Concordu: Čtěte o vzestupu a pádu krále vzduchu Příběh Concordu: Čtěte o vzestupu a pádu krále vzduchu

Nadzvukový dopravní letoun Aérospatiale-BAC Concorde…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen L1: Návrat litrového auta







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Dnes 18:48

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Zvrat v případu brutální smrti Eriky (†28) na dovolené: Zabil ji přítel!

Zvrat v případu brutální smrti Eriky (†28) na…

Osmadvacetiletá Erika odjela na dovolenou snů se svým přítelem, domů už se ale vrátil jen on. Mladá žena byla…

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

 

iSport.cz

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na slávisty Ščuka a Van Kessela

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na…

Stojí v čele šiku mančaftů, které by mohly konkurovat megafavoritům Spartě, Slavii a Plzni. Přímá účast…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…