Volkswagen Scirocco R: Ze závodní dráhy na silnici
Světová premiéra Volkswagenu Scirocco R se odehraje na slavném okruhu Nürburgring tento víkend zároveň se startem závodu na 24 hodin. Inspirací pro nejvýkonnější sériové Scirocco je samozřejmě závodní verze GT24.
Pod kapotou Scirocca R pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI, disponující výkonem 195 kW (265 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 350 Nm dostupným od 2500 do 5000 ot./min. Tento výkon bude přenášen pouze na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo dvouspojkové převodovky DSG. Standardem bude i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.
Volkswagen Scirocco R - srovnání s kokurencí | |||
Model | Volkswagen Scirocco R | Audi S3 | Ford Focus RS |
Motor | 2.0 TSI | 2.0 TFSI | 2,5 Turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1984 | 2522 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 5/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 195/6000 | 195/6000 | 224/6500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 350/2500-5000 | 350/2500-5000 | 440/2300-4500 |
Max. rychlost [km/h] | - | 250 | 263 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 5,7 | 5,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 8,5 | 9,4 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | - | 1455 | 1467 |
Cena [Kč] | - | 1.125.000,- | 990.000,- |
Design Scirocca R vychází ze závodní verze GT24. Nový je přední nárazník s většími vstupy vzduchu a integrovaným spoilerem. Větší je i spoiler nad zadním oknem. Na zádi je nový ještě difuzor a dvojice chromovaných koncovek výfuku. Standardem budou bi-xenonové hlavní světlomety a 18palcová litá kola s označením Talladega.
Na Nürburgringu se Scirocco R představí po boku závodních vozů Scirocco GT24. Na trh má novinka dorazit v září letošního roku.