Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Scirocco R: Ze závodní dráhy na silnici

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (101)
Zkušenosti ze závodní trati se většinou promítnou i do produkčních modelů a nejinak je tomu i u nového Volkswagenu Scirocco R. Ten přichází jako nejvýkonnější verze své modelové řady.

Světová premiéra Volkswagenu Scirocco R se odehraje na slavném okruhu Nürburgring tento víkend zároveň se startem závodu na 24 hodin. Inspirací pro nejvýkonnější sériové Scirocco je samozřejmě závodní verze GT24.

Pod kapotou Scirocca R pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI, disponující výkonem 195 kW (265 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 350 Nm dostupným od 2500 do 5000 ot./min. Tento výkon bude přenášen pouze na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo dvouspojkové převodovky DSG. Standardem bude i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

Volkswagen Scirocco R - srovnání s kokurencí
ModelVolkswagen Scirocco RAudi S3Ford Focus RS
Motor2.0 TSI2.0 TFSI2,5 Turbo
Zdvihový objem [cm3]198419842522
Válce/ventily4/44/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]195/6000195/6000224/6500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]350/2500-5000350/2500-5000440/2300-4500
Max. rychlost [km/h]-250263
Zrychlení 0-100 km/h [s]-5,75,9
Komb. spotřeba [l/100 km]-8,59,4
Pohotovostní hmotnost [kg]-14551467
Cena [Kč]-1.125.000,-990.000,-

Design Scirocca R vychází ze závodní verze GT24. Nový je přední nárazník s většími vstupy vzduchu a integrovaným spoilerem. Větší je i spoiler nad zadním oknem. Na zádi je nový ještě difuzor a dvojice chromovaných koncovek výfuku. Standardem budou bi-xenonové hlavní světlomety a 18palcová litá kola s označením Talladega.

Na Nürburgringu se Scirocco R představí po boku závodních vozů Scirocco GT24. Na trh má novinka dorazit v září letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (101)
23. 5. 2009 12:59
Re: No.1 zatím stále FocusRS
Dobrý už to smažem, jinak já mám GTI DSG a odejít od VW k Fordu se taky nechystám:-) Ale rozhodně nemám problém s tím uznat, že na FocusRS pokud jde o jízdní zážitky momentálně VW nemá žádnou adekvátní odpověď a SciroccoR jí rozhodně nebude, to je technika S3 v jiném kabátě a bez quattra.
Avatar - skejpa
23. 5. 2009 03:10
Re: vyber
:yes:
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: No.1 zatím stále FocusRS
simson - zas tak jsem to nemyslel ;-) ..jsi na sebe zbytečně přísnej a věřím,že jsi v těch ostatních seděl.Promiň ale někdy mě to vytočí tak jako když někdo napíše že auto je nebo není zábavné - to vylítávám z kůže..jak někdo může takovou zhovadilost napsat to nechápu.Zkrátka uvidíme po oficiálních testech kdo je na tom lépe (rocco mám,ale RS je dost velká pecka).Takže ti přeji vše dobré a omlouvám se za trochu nevhodnou reakci...bráním si své autíčko >:D >:D
22. 5. 2009 21:25
Re: No.1 zatím stále FocusRS
Á, další kádrovák na auto.cz, vždycky mě potěší tyhle příspěvky ve stylu, tenhle názor mít smíš, tenhle ne. FocusRS jsem neřídil, Scirocco ano, samozřejmě že ne ve verzi R, ale to tady asi řídil málokdo, takže tvůj kvalifikační předpoklad, abych tady mohl napsat svůj názor určitě nesplňuju... >:-[]
Na svojí obhajobu bych snad jako bídný trapák ještě uvedl, že jsem řídil STčko, TypeR, WRX, GTI DSG, jedničkové hatchbacky bmw, ale to mi asi jako polehčující okolnost moc nepomůže. Prostě volant FocusuRS jsem v ruce neměl tak musím držet h.u.b.u. , tečka.
Avatar - white label
22. 5. 2009 19:27
Re: vyber
Uuuuž...tahle fotka je větší stylovka, než ta předražená šmelina pro "pasáky" před tím... >:D