27.1. 2015 Michal Fokt

Vrátí se do F1 motory o výkonu přes 1000 koní?

Vrátí se do F1 motory o výkonu přes 1000 koní?

Stane se formule 1 zase doménou drsných chlapů? Současní motoráři si myslí, že dokáží ze stávajících šestiválců dostat výkon hodně přes 1000 koní a udělat tak z monopostů zase stroje, určené jen pro ty nejlepší piloty.

Dnešní formule 1 ztratila značnou část svého původního kouzla i proto, že je relativně snadno ovladatelná a monoposty mohou řídit i měně talentovaní nebo zkušení řidiči, kteří se pak mohou postarat o nežádoucí "reklamu" sportu, jako se to podařilo nedávno Maxi Verstappenovi. Proto se před pár dny v Ženevě sešli dodavatelé motorů, organizátoři F1 a zástupci FIA, aby diskutovali o tom, jak vrátit šampionátu dřívější lesk a prestiž.

Zdá se, že snahy Ecclestonea, podporované Renaultem a Ferrari, o návrat k osmiválcovým motorům, neprojdou přes Mercedes, Hondu ani zdravý rozum a namísto této další radikální změny se motoráři a v návaznosti na ně i konstruktéři zaměří na současné přeplňované šestiválce 1,6 l. Někteří šéfové vývoje se netají názorem, že bude možné zvýšit výkon stávajících V6 ze současných zhruba 750 koní na 1000 a více a to za pomoci vyšších maximálních otáček a dodávek většího množství paliva.

Je logické, že na takovouto změnu čeká zejména Ferrari a Renault, kteří v tom vidí možnost, jak vymazat současný náskok Mercedesu, prospět by to ale mohlo celému sportu. Niki Lauda, jenž zažil éru extrémně výkonných efjedniček k tomu říká "Mohlo by to být 1200 koní nebo více, společně s širšími pneumatikami a úpravami aerodynamiky, které ztíží na limitu ovládaní auta. Současné vozy F1 umožňují jakémukoli jezdci GP2 nebo F3, aby byl velmi brzy stejně rychlý jako zkušení jezdci, aniž by musel příliš riskovat."

Týmy formule 1 by tak začaly opět vyhledávat jezdce v první řadě podle talentu a ne podle výše sponzorského příspěvku, jenž s nimi do týmu přijde, pokud se chtějí v šampionátu výrazněji prosadit. Pokud všichni zainteresovaní na změny přistoupí, mohlo by je změně dojít už v sezoně 2017.

Spolupracujeme s TipCars.com
Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun

Antivirová firma Avast zvýšila za tři čtvrtletí letošního…

Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze

Hypermarkety Globus jsou druhým velkým obchodníkem, který…

Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů

Úchvatně vypadající starověké Řecko hráče Assassin’s…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 





 
Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Dnes 14:50

Španělská automobilka opět využívá továrny dalšího člena VW Group. Nové Tarraco začíná vyrábět v domovském závodě mateřského Volkswagenu.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Když se celosvětově uznávaný mezinárodní zločinec ohlédne za svou celoživotní kariérou, najednou musí…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…