Volkswagen: Chronologie kabrioletů

Volkswagen: Chronologie kabrioletů

 
 

V letošním roce uvedl Volkswagen na trh Golf Cabriolet s plátěnou střechou. Ten pokračuje v tradici, která má kořeny v počátcích značky.

Počátky automobilky Volkswagen spadají do první poloviny třicátých let dvacátého století. Již v roce 1931 pracoval Ferdinand Porsche na prototypu malého lidového automobilu. Po pokusech se společnostmi Zündapp a NSU nakonec jeho kancelář začala pracovat na objednávku vlády.

V roce 1938 byl položen základní kámen budoucí automobilky Volkswagen. Její výrobní linky měly produkovat Typ 1 známý jako Brouk. Právě tento automobil se stal prvním kabrioletem v nabídce značky Volkswagen.

Slavnostního položení základního kamene automobilky Volkswagen se 26. května 1938 zúčastnil samozřejmě i Adolf Hitler. Tato akce byla zakončena Hitlerovou jízdou na místě spolujezdce v kabrioletu Typ 1. Za volantem seděl Ferry Porsche, na zadním sedadle jeho otec spolu a šéf DAF Robert Ley.

S příchodem druhé světové války místo osobních vozů opouštěla automobilku vojenská vozidla. Typ 1 posloužil za základ pro proslulý Kübelwagen a obojživelný Schwimmwagen. Oba lze díky plátěné střeše při troše dobré vůle považovat za kabriolety.

Skutečná sériová výroba Brouku s plátěnou střechou se rozběhla až po válce. V roce 1949 ji zahájila karosárna Karmann v Osnabrücku. Podobně jako Brouk s uzavřenou karoserií i kabriolet prodělal v průběhu let řadu modernizací, ale stále si zachovával svůj původní charakter. Výroba Brouka s plátěnou střechou byla ukončena 10. ledna 1980. Celkem bylo vyrobeno 331.847 kabrioletů.

Od Brouka byl odvozen čtyřdveřový kabriolet Volkswagen 181. Ten jednoduchými tvary své karoserie odkazoval na válečný Kübelwagen. Výroba tohoto modelu probíhala v letech 1969 až 1983 a vzniklo 90.883 vozů.


VW Typ 1 Cabriolet
 

Brouk, resp. Typ 1 posloužil za základ řady modelů a jedním z nich byl i Karmann Ghia. Ten především s karoserií kupé působil velmi sportovním dojmem. Ve skutečnosti jeho vzduchem chlazené čtyřválce nabízely u první generace výkony od 25 do 45 kW.

Kupé se představilo v roce 1953 a jeho karoserii navrhl Luigi Segre. Výroba vozu s uzavřenou karoserií a interním označením Typ 14 se rozběhla v roce 1955. Kabriolet se objevil až v roce 1957.

V roce 1961 se představuje druhá generace, která využívá techniku Typu 3 a nese označení Typ 34. Tento model navrhl italský designér Sergio Sartorelli. Na rozdíl od svého předchůdce se i kvůli vysoké ceně nedočkal příliš velké popularity u zákazníků, ale přesto byla jeho výroba ukončena až v roce 1969. Kabriolety Typ 34 byly vyrobeny pouze jako prototypy a vzniklo jich celkem 17.


VW Karmann Ghia Cabriolet
 

V šedesátých a sedmdesátých letech si zájemci o kabriolet značky Volkswagen mohli objednat pouze Brouk nebo odvozený model 181. To se ovšem změnilo v roce 1979 kdy se představil první Golf Cabriolet.

Ten sice nastoupil až pět let po uvedení první generace hatchbacku, ale svůj pozdní příchod si vynahradil dlouhověkostí, protože ve výrobě se udržel až do roku 1993. Vyráběl se o dva roky déle než druhá generace hatchbacku Golf. Charakteristickým prvkem pro Golf Cabriolet se stal masivní oblouk v místech B-sloupku. Ten zvyšoval tuhost karoserie a zároveň chránil posádku v případě převrácení vozu.


VW Golf Cabriolet I
 

Druhá generace kabrioletů Golf byla odvozena od třetí generace hatchbacku. Stejně jako jejího předchůdce ji charakterizovala plátěná střecha a ochranný oblouk v místech B-sloupku. Ve své původní podobě, která odpovídala třetí generaci standardního Golfu se vyráběl v letech 1993 až 1998.


VW Golf Cabriolet III
 

Další z řady kabrioletů Golf je ve skutečnosti stále druhou generací (základ Golf III), ale díky důkladné modernizaci provedené v roce 1999 je uznávána jako samostatná.

Tento kabriolet kombinuje skelet Golfu třetí generace s povrchovými panely čtvrté generace. Od ní převzal kromě nárazníků, blatníků, kapoty a masky i světlomety. Mírně upraven byl interiér. V této podobě byl vyráběn do roku 2002.


VW Golf Cabriolet IV
 

Nástupcem Golfů s plátěnou střechou se v roce 2003 stal Volkswagen New Beetle Cabriolet. Tento model sdílel platformu a další komponenty s Golfem čtvrté generace, ale svým designem odkazoval na klasický Brouk.

Právě proto designéři u kabrioletu upustili od ochranného oblouku nad hlavami, z nějž se v průběhu let stalo poznávací znamení Volkswagenů s plátěnou střechou. Novinka roku 2003 přinesla osvědčenou technikou v atraktivním balení čtyřmístného kabrioletů.

Modernizace tohoto modelu se odehrála v roce 2005 a produkce byla ukončena v loňském roce. Nejnovějším zástupcem značky Volkswagen mezi kabriolety s klasickou plátěnou střechou je od letošního roku opět Golf Cabriolet. Tentokrát ale bez tradičního ochranného oblouku.


VW New Beetle Cabriolet
 

VW Golf Cabriolet: České ceny začínají na 499.900,-Kč

VW Golf Cabrio: Mezi hatchbackem a Eosem

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky

Předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dana…

Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí

První zahraniční cesta prezidenta Trumpa vedla na Blízký…

Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy

Pražský dopravní podnik (DPP) hospodařil v minulém roce…

Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině

Zubní lékaři, kteří vystudovali mimo Evropskou unii,…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Dnes 10:58

Policie ČR měla BMW i8 testovat půl roku a ujet s ním 20.000 kilometrů. Kvůli nehodě se však byl test přerušen.




Blesk.cz

Uškrtil družku, poté do ní kopal a tloukl: Pražský vrchní soud potvrdil trest 14,5 roku

Uškrtil družku, poté do ní kopal a tloukl: Pražský…

Pražský vrchní soud v úterý 30. května potvrdil trest 14,5 roku odnětí svobody vrahovi Liboru Léblovi (46),…

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou ženám uspíšit porod

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou…

Úterý bude tím nejteplejším a nejvíce zátěžovým dnem týdne. Vysoké teploty a výskyt bouřek v odpoledních…

 

iSport.cz

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion i soupeři, trenér brečel

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion…

Byla to grandiózní rozlučka s profesionální kariérou. Když šel opavský obránce Zdeněk Pospěch v 90. minutě…

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál na Gretzkyho

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál…

Majitel brněnské Komety Libor Zábranský je českým fanouškům dnes známý jako šéf současného mistra, a těm trochu…

 

Reflex.cz

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony, jezdilo jen pár týdnů

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony,…

Policisté v noci na dnešek havarovali s autem BMW i8, které má policie zapůjčené a které stojí čtyři miliony…

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to zapomeňte, říká komentátor Záruba

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to…

Hráči si málo věří, v tréninku se světové špičce vyrovnají, ale v zápasech jim chybí sebevědomí, říká Robert…