Volkswagen: Chronologie kabrioletů

Volkswagen: Chronologie kabrioletů

 
 

V letošním roce uvedl Volkswagen na trh Golf Cabriolet s plátěnou střechou. Ten pokračuje v tradici, která má kořeny v počátcích značky.

Počátky automobilky Volkswagen spadají do první poloviny třicátých let dvacátého století. Již v roce 1931 pracoval Ferdinand Porsche na prototypu malého lidového automobilu. Po pokusech se společnostmi Zündapp a NSU nakonec jeho kancelář začala pracovat na objednávku vlády.

V roce 1938 byl položen základní kámen budoucí automobilky Volkswagen. Její výrobní linky měly produkovat Typ 1 známý jako Brouk. Právě tento automobil se stal prvním kabrioletem v nabídce značky Volkswagen.

Slavnostního položení základního kamene automobilky Volkswagen se 26. května 1938 zúčastnil samozřejmě i Adolf Hitler. Tato akce byla zakončena Hitlerovou jízdou na místě spolujezdce v kabrioletu Typ 1. Za volantem seděl Ferry Porsche, na zadním sedadle jeho otec spolu a šéf DAF Robert Ley.

S příchodem druhé světové války místo osobních vozů opouštěla automobilku vojenská vozidla. Typ 1 posloužil za základ pro proslulý Kübelwagen a obojživelný Schwimmwagen. Oba lze díky plátěné střeše při troše dobré vůle považovat za kabriolety.

Skutečná sériová výroba Brouku s plátěnou střechou se rozběhla až po válce. V roce 1949 ji zahájila karosárna Karmann v Osnabrücku. Podobně jako Brouk s uzavřenou karoserií i kabriolet prodělal v průběhu let řadu modernizací, ale stále si zachovával svůj původní charakter. Výroba Brouka s plátěnou střechou byla ukončena 10. ledna 1980. Celkem bylo vyrobeno 331.847 kabrioletů.

Od Brouka byl odvozen čtyřdveřový kabriolet Volkswagen 181. Ten jednoduchými tvary své karoserie odkazoval na válečný Kübelwagen. Výroba tohoto modelu probíhala v letech 1969 až 1983 a vzniklo 90.883 vozů.


VW Typ 1 Cabriolet
 

Brouk, resp. Typ 1 posloužil za základ řady modelů a jedním z nich byl i Karmann Ghia. Ten především s karoserií kupé působil velmi sportovním dojmem. Ve skutečnosti jeho vzduchem chlazené čtyřválce nabízely u první generace výkony od 25 do 45 kW.

Kupé se představilo v roce 1953 a jeho karoserii navrhl Luigi Segre. Výroba vozu s uzavřenou karoserií a interním označením Typ 14 se rozběhla v roce 1955. Kabriolet se objevil až v roce 1957.

V roce 1961 se představuje druhá generace, která využívá techniku Typu 3 a nese označení Typ 34. Tento model navrhl italský designér Sergio Sartorelli. Na rozdíl od svého předchůdce se i kvůli vysoké ceně nedočkal příliš velké popularity u zákazníků, ale přesto byla jeho výroba ukončena až v roce 1969. Kabriolety Typ 34 byly vyrobeny pouze jako prototypy a vzniklo jich celkem 17.


VW Karmann Ghia Cabriolet
 

V šedesátých a sedmdesátých letech si zájemci o kabriolet značky Volkswagen mohli objednat pouze Brouk nebo odvozený model 181. To se ovšem změnilo v roce 1979 kdy se představil první Golf Cabriolet.

Ten sice nastoupil až pět let po uvedení první generace hatchbacku, ale svůj pozdní příchod si vynahradil dlouhověkostí, protože ve výrobě se udržel až do roku 1993. Vyráběl se o dva roky déle než druhá generace hatchbacku Golf. Charakteristickým prvkem pro Golf Cabriolet se stal masivní oblouk v místech B-sloupku. Ten zvyšoval tuhost karoserie a zároveň chránil posádku v případě převrácení vozu.


VW Golf Cabriolet I
 

Druhá generace kabrioletů Golf byla odvozena od třetí generace hatchbacku. Stejně jako jejího předchůdce ji charakterizovala plátěná střecha a ochranný oblouk v místech B-sloupku. Ve své původní podobě, která odpovídala třetí generaci standardního Golfu se vyráběl v letech 1993 až 1998.


VW Golf Cabriolet III
 

Další z řady kabrioletů Golf je ve skutečnosti stále druhou generací (základ Golf III), ale díky důkladné modernizaci provedené v roce 1999 je uznávána jako samostatná.

Tento kabriolet kombinuje skelet Golfu třetí generace s povrchovými panely čtvrté generace. Od ní převzal kromě nárazníků, blatníků, kapoty a masky i světlomety. Mírně upraven byl interiér. V této podobě byl vyráběn do roku 2002.


VW Golf Cabriolet IV
 

Nástupcem Golfů s plátěnou střechou se v roce 2003 stal Volkswagen New Beetle Cabriolet. Tento model sdílel platformu a další komponenty s Golfem čtvrté generace, ale svým designem odkazoval na klasický Brouk.

Právě proto designéři u kabrioletu upustili od ochranného oblouku nad hlavami, z nějž se v průběhu let stalo poznávací znamení Volkswagenů s plátěnou střechou. Novinka roku 2003 přinesla osvědčenou technikou v atraktivním balení čtyřmístného kabrioletů.

Modernizace tohoto modelu se odehrála v roce 2005 a produkce byla ukončena v loňském roce. Nejnovějším zástupcem značky Volkswagen mezi kabriolety s klasickou plátěnou střechou je od letošního roku opět Golf Cabriolet. Tentokrát ale bez tradičního ochranného oblouku.


VW New Beetle Cabriolet
 

VW Golf Cabriolet: České ceny začínají na 499.900,-Kč

VW Golf Cabrio: Mezi hatchbackem a Eosem

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…