Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zetor Forterra: HitchTronic se přizpůsobí terénu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Zetor uvádí na trh novu funkci HitchTronic. Traktor se s ní umí sám automaticky přizpůsobit terénu.

Novinkou ve výbavě traktorů Zetor modelové řady Forttera je funkce automatické regulace zadního tříbodového závěsu HitchTronic. Traktor s tímto vybavením se sám automaticky přizpůsobuje terénu a zjednodušuje práci traktoristy.

Stačí jen, aby řidič traktoru nastavil pouze požadovanou hloubku zpracování půdy a automatická regulace HitchTronic již sama přizpůsobí další nastavení traktoru v průběhu celé doby jeho práce.

Samozřejmostí práce se spuštěnou automatickou regulací HitchTronic je zachování všech dosavadních funkcí elektronické regulace zdvíhacího mechanismu traktoru. Traktorista také může kdykoli změnit automatickou regulaci zpět na manuální a opět sám ovládat nastavení veškerých parametrů práce.

Pro spuštění funkce HitchTronic stačí otočit ovladač potenciometru (silová/polohová regulace) do červené oblasti a nastavit na potenciometru pracovní hloubku.

Po nastavení je změřen půdní odpor a použit jako výchozí hodnota pro automatickou regulaci tříbodového závěsu. Při změně nastavení či podmínek je půdní odpor změřen znovu a automatická regulace probíhá dle aktuální situace.

Software HitchTronic bude nově instalován do všech vyráběných modelů řady Forterra. Podle výrobce je ideální nejen pro zkušené traktoristy, ale i pro začátečníky a lze s ním dosáhnout dobrých pracovních výsledků nezávisle na schopnostech traktoristy, jakosti půdy a typu zařízení. Ve srovnání se neoptimálním manuálním nastavení navíc snižuje spotřebu paliva.

Modelová řada Forterra nabízí pět výkonových verzí traktorů s rozvorem náprav 2390, celkovou délkou 4670 mm, šířkou přes zadní blatníky 2164 mm a výškou k ústí výfuku 2757 mm.

K pohonu traktorů Forterra slouží čtyřválcové vznětové motory Zetor s turbodmychadlem o objemu 4156 cm3, které plní emisní stupeň TIER III. Zákazníci mohou vybírat z verzí 95 (70,4 kW/96 k), 105 (78,4 kW/107 k), 115 (86,2 kW/117 k), 125 (95,2 kW/130 k) a 135 (100,2 kW/136 k). Nejvyšší hodnota točivého momentu je od 401,3 do 581 Nm.

Prostřednictvím mechanické, plně synchronizované převodovky s 24 rychlostmi pro jízdu vpřed a 18 pro jízdu vzad jsou poháněna všechna čtyři kola. Hydraulické okruhy násobiče točivého momentu a spojky vývodového hřídele jsou konstruovány s novým elektrohydraulickým rozvaděčem.

Zetor slaví 65 let od zahájení sériové výroby

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - zezul
10. 1. 2012 20:58
Re: ok
Ten jejich super HT je jenom elektronicky ovládaná silová hydraulika,kterou do teďka měli řešenou mechanicky a na rozdíl od HT spolehlivě.Zase jenom šetří peníze,samo,že svoje.Lidi už to nebude stát pár korun za seřízení,ale min.50táců za řídící jednotku nebo čidla.
Avatar - m.z.
10. 1. 2012 16:00
Re: ok
Já chtěl napsat 15let :-)
Avatar - zezul
9. 1. 2012 21:39
Re: ok
Asi v brně objevili Ameriku,jenom mají chudáci 30let spoždění >:-[]