Značka McLaren vstoupila na český trh, zatím pouze nanečisto
Na světě existuje jenom málo značek, které se mohou měřit s vozy Aston Martin, Ferrari nebo Lamborghini, a legendární McLaren mezi ně neodmyslitelně patří. Automobilka jako taková se zapsala tlustým písmem do povědomí veřejnosti brutálním supersportem F1 ze začátku devadesátých let a v současnosti vyrábí jedny z nejsofistikovanějších vozů planety. Jak by také ne, když těží ze zkušeností nabytých ve formuli 1.
Zatímco dosud jsme mohli vozy McLaren obdivovat maximálně v televizi, na světových autosalonech a při obrovském štěstí také naživo v pohybu, nyní je všechno jinak. Společnost Bychl Automotive s.r.o., která se zabývá prodejem vozů BMW a luxusních lodí Sunseeker, totiž rozšířila své aktivity právě o prodej vozů McLaren a zanedlouho u nás povede také oficiální zastoupení pod značkou McLaren Praha. Zbývá už jenom dohodnout poslední detaily týkající se formy samotného zastoupení a dokončit prodejní prostory a servis. V rámci neformální tiskové konference jsme se byli podívat na budoucí „místo činu“.
Moderní autosalon je umístěn ve Vestci u Prahy a aktuálně zde najdete dvě naprosto dokonalé ukázky vrcholu britského automobilového inženýrství – model McLaren 650S, který loni v únoru ve výrobním programu nahradil známé MP4-12C, a mystický 675LT (Long Tail), jehož série pěti set kusů byla vyprodána pouhé dva měsíce po premiéře na letošním ženevském autosalonu.
McLaren 650S je už poměrně „profláknutý“ supersport, k Long Tailu se ale jenom tak nedostanete. Cihlově oranžový exemplář je navíc vůbec prvním 675LT dodaným na území kontinentální Evropy. Vůz technicky vychází z 650S, v rámci „úsporných opatření“ ale shodil 100 kilogramů (konkrétní exemplář jenom něco málo přes 80 kg kvůli instalaci klimatizace a trubkové konstrukce za sedadly) a jeho motor má více než 50 % nových komponent. Stále se jedná o dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru, nyní však s výkonem 675 koní (o 25 koní více než 650S) a točivým momentem 700 N.m. Nový je například řídicí software, turbodmychadla, vačkové hřídele a olejové čerpadlo.
Oba zmíněné vozy se od sebe liší hlavně zaměřením. Podle slov Miloše Bychla je McLaren 650S pohodlný na silnici a shodou okolností také výborný na dráze, zatímco 675LT to má přesně naopak. Long Tail nicméně není typickým vozem pro každodenní ježdění – majitel musí při vyjížďkách klást velký důraz na zvolené pneumatiky (výrobce nabízí tři typy), jinak si jízdu za deště moc neužije. A to by byla velká škoda. Tohle auto totiž zrychlí z 0-100 km/h za 2,9 sekundy, na dvoustovce je za 7,9 sekundy, třístovku zdolá za 22,5 sekundy, a maximální rychlost činí 330 km/h. Zajímavá je také výkonnost brzd – decelerace ze 100 km/h na nulu zabere jenom tři sekundy.