McLaren 675LT: Long Tail se vrátil jako rychlejší a lehčí 650S
Britská automobilka si vzpomněla na závodní McLaren F1 GTR „Long Tail“ z roku 1997, jenž se zapsal mimo jiné do historie závodů Le Mans a vytvořila jím inspirovaný model na bázi aktuálního modelu McLaren 650S, jenž bude mít světovou premiéru příští týden na autosalonu v Ženevě.
McLaren 675LT nemá své označení jen tak zbůhdarma, od 650S se liší přepracovanou a pochopitelně prodlouženou zádí "long tail", zakončenou rozměrným křídlem, což koresponduje s jeho zaměřením. 675LT má totiž být derivátem šestsetpadesátky, více zaměřeným na okruhové radovánky. Díky rozsáhlému použití karbonových dílů (mj. i skořepinová sedadla ve stylu těch v P1) a odstranění klimatizace (dodává se zdarma na výslovné přání) je též o 100 kg lehčí (1230 kg), než 650S a navíc má motor V8 o objemu 3,8 l přepracovaný na 675 koní, tedy 496 kW při 7100 otáčkách, zatímco točivý moment vrcholí hodnotou 700 N.m v rozmezí 5500-6500/min.
Při zrychlení na stovku se to sice neprojeví, 675LT ho zvládne také za 2,9 s, ovšem z nuly na 160 km/h už se menší váha a výkon zhodnotí v čase 7,9 s, kterým o 0,4 s překonává Ferrari 488 GTB. Maximální rychlost vozu činí 330 km/h.
Motor 675LT nese samostatné označení M838TL, což má být zdůrazněním skutečnosti, že jde o výrazně přepracovaný původní motor. Nejde totiž jen o prosté nahrání nových map, jak by se dalo čekat, osmiválec má nová turba, přepracovanou hlavu, svody, nové vačkové hřídele, odlehčené ojnice a účinnější olejové čerpadlo. Celkem bylo změněno přibližně 50 % dílů, včetně titanového výfuku. Zadní křídlo funguje opět jako aerodynamická brzda, má o 50 % větší plochu, než dosud.
McLaren 675LT je dlouhý 4546 mm a chlubí se poměrem 549 koní na tunu. Bude nabízen v pěti specifikacích "McLaren Hero", charakterizovanými speciálními laky Silica White, Delta Red, Napier Green, Chicane Grey a slavný McLaren Orange. S ohledem na to, že McLaren P1 už je vyprodaný, stane se 675LT nejrychlejším dostupným vozem značky.