Ztratí německé značky svou dominantní pozici?
Když se dnes řekne luxusní značka, vybaví se vám určitě vůz BMW, Audi nebo Mercedes-Benzu. Nikoli náhodou, v téhle třídě má celosvětově šest z deseti prodaných vozů logo některé z těchto tří automobilek. Už za dva-tři roky by to ale mohlo být jinak, ba co více, už by nemusely být považovány za elitu této kategorie.
Důvody jsou hned dva. Tím prvním, jenž bude mít vliv na ztrátu tržního podílu, bude očekávaná ofenziva konkurenčních značek. Automobilky Jaguar, Land Rover, DS a Tesla prý společně navýší do roku 2018 svůj podíl v segmentu luxusních značek ze současných 12,5 na 30 %, zlepší se ale i pozice a síla značek Maserati, Volvo, Alfa Romeo, Infiniti, Acura a Porsche, což vyostří konkurenční boj v Evropě, USA i Číně a přestože se o něm Reuters přímo nezmiňuje, asi by bylo nefér vynechat Cadillac, jenž je také na vzestupu.
Navíc si německá trojka pod sebou podřezává větev sama. Audi a Mercedes-Benz, ve snaze dohnat prodeje BMW a stát se jedničkou v kategorii, vyrábějí stále menší a "mainstreamovější" auta, BMW ve snaze si pozici upevnit dělá to samé a všechny tři značky navíc vstoupily do cenové války, která na některých trzích sráží částky, vynakládané na jejich pořízení, až o pětinu.
Kvůli tomu se prestiž německé trojky snižuje a za několik let se může stát, že roli imagemakerů prémiového segmentu převezmou jiné značky s chytřejším marketingem a cenovou politikou. Neměli jsme tu před pár dny článek na stejné téma, vztažený k Porsche? Kdo myslíte, že by se mohl stát novým benchmarkem třídy? Maserati? Jaguar? Nebo snad Tesla?