Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ztratí německé značky svou dominantní pozici?

Michal Fokt
Diskuze (277)
Německá trojka Mercedes-Benz, BMW a Audi dnes ovládají luxusní segment ze 60 procent, to ale podle analytiků nebude už mít dlouhého trvání.

Když se dnes řekne luxusní značka, vybaví se vám určitě vůz BMW, Audi nebo Mercedes-Benzu. Nikoli náhodou, v téhle třídě má celosvětově šest z deseti prodaných vozů logo některé z těchto tří automobilek. Už za dva-tři roky by to ale mohlo být jinak, ba co více, už by nemusely být považovány za elitu této kategorie.

Důvody jsou hned dva. Tím prvním, jenž bude mít vliv na ztrátu tržního podílu, bude očekávaná ofenziva konkurenčních značek. Automobilky Jaguar, Land Rover, DS a Tesla prý společně navýší do roku 2018 svůj podíl v segmentu luxusních značek ze současných 12,5 na 30 %, zlepší se ale i pozice a síla značek Maserati, Volvo, Alfa Romeo, Infiniti, Acura a Porsche, což vyostří konkurenční boj v Evropě, USA i Číně a přestože se o něm Reuters přímo nezmiňuje, asi by bylo nefér vynechat Cadillac, jenž je také na vzestupu.

Navíc si německá trojka pod sebou podřezává větev sama. Audi a Mercedes-Benz, ve snaze dohnat prodeje BMW a stát se jedničkou v kategorii, vyrábějí stále menší a "mainstreamovější" auta, BMW ve snaze si pozici upevnit dělá to samé a všechny tři značky navíc vstoupily do cenové války, která na některých trzích sráží částky, vynakládané na jejich pořízení, až o pětinu.

Kvůli tomu se prestiž německé trojky snižuje a za několik let se může stát, že roli imagemakerů prémiového segmentu převezmou jiné značky s chytřejším marketingem a cenovou politikou. Neměli jsme tu před pár dny článek na stejné téma, vztažený k Porsche? Kdo myslíte, že by se mohl stát novým benchmarkem třídy? Maserati? Jaguar? Nebo snad Tesla?

Michal Fokt
Diskuze (277)
Avatar - Ji/Ri
3. 9. 2014 09:13
Re: prosba o vyplnění dotazníku
Petulinko, to je zvláštní kategorie.... doplň si slovo "bychař" ... ;-) ....tihle ve skutečnosti leští mastnou tyč v MHD.
K těm značkám a poptávce po modelech:
1. Škoda - vylítané RS - loket z vokna
2. VW - tady se jedná buď o starší golfy, které se dále upravují nebo o 8 let staré passaty s nájezdem do 80tis. km, které pochází od rakouských nebo německých lékařů. Občas se urvou a zalepí Touarega, ale ty rychle prodávají, protože jsou žráni náklady zaživa i s obrubníky.
3. BMW - 3er: číslovka znamená, kolik dní to auto provozují z týdne.... takže 3er tři, 5er pět dní - víkendovka na balení a machrys a pak jsou tu 7er ... zde si občas natankují za 200 a vyráží krokem na spanilou jízdu.
4. Audi.... A3ky s nájezdem kolem 120ti tis., pak A6 - mr 2001-2004.

:-)

Pokud Ti dotazník vyplnil KiaWorld, tak tam máš značky všechny, vše nové :-)
Avatar - _Karel_
1. 9. 2014 21:41
Re: Premia je len o sebaklame <b class="smile01"><b>:-)</b><
Se mezi "japonofandy" počítám. ;-)
1. 9. 2014 21:35
Re: Premia je len o sebaklame <b class="smile01"><b>:-)</b><
Tak tím jsem si jistej >:D
Avatar - _Karel_
1. 9. 2014 21:00
Re: omyl
Poslední věta >:D :yes:
1. 9. 2014 20:55
Re: omyl
já ti v podstatě rozumím co chceš říct, jen se ti snažím naznačit že potencionální majitel nějaký vyvoněný A6 či A8 tohle opravdu neřeší. v průměru to do pěti let mění a servis samodomo nebo u známého fakt asi neřeší. Ten čeká co se mu napíše na displeji a podle toho jedná :-) . Nedovedu si představit jak kupuju A8, BMW7 a ptám se třeba kolik stojej kotouče, za kolik je měněj a jak tam v průměru dlouho vydržej, co stojej rozvody atd.... navíc třeba audi aspoň teda tady v německu(český servisy neznám) má vzhledem k ceně vozidla za poměrně solidní příplatek ruzný servisní programy (garančky zdarma, prodloužená záruka, atd) takže to většinou koupíš s tím a neplatíš nic i kdyby vyměnili celý auto - jasný o spolehlivosti to nic neříká to zjistí až maník z čech co to koupí po duchodci z německa nikdy nehavarovaný se 120tis na tacháči.....