23.8. 2014 Michal Fokt

Porsche kašle na exkluzivitu, chce prodávat 200 tisíc aut ročně

 

O Porsche se dnes mluví převážně v superlativech. Nezmění se to ale ve chvíli, kdy se na silnicích každý rok objeví více než dvě stě tisíc nových?

Luxusní auta mohou být (tak) drahá částečně i proto, že si jejich majitel užívá jisté exkluzivity, pramenící z toho, že vůz svůj nebo stejné značky nepotká na každém rohu. Šéfové automobilek jako Rolls-Royce nebo Ferrari to vědí a jsou tomu ochotni obětovat prodejní čísla, která dokonce uměle drží na uzdě. Manažeři u koncernu Volkswagen to však vidí jinak. Bentley a Porsche (a Lamborghini se na to patrně chystá) se ženou za vidinou nových trhů a větších zisků.

Porsche se mílovými kroky blíží ke svému cíli prodávat a vyrábět v roce 2018 minimálně dvě stě tisíc vozů a vzhledem k tomu, že vloni pokořilo hranici 160 tisíc, nastane tato chvíle patrně ještě mnohem dříve. Přitom před 12 lety opouštělo brány továren pouze 50 tisíc aut! Řada analytiků a pozorovatelů (jako třeba ISI) tak nyní vyslovuje obavu, že se Porsche až příliš zaměřuje na prodejní čísla, což může poškodit exkluzivitu značky, pramenící z již zmíněného omezeného výskytu na silnicích.

Volkswagen si nyní spokojeně mne ruce, za Porsche zaplatil (včetně závazků) 11,7 miliardy euro, přičemž jen v prvním čtvrtletí 2014 měla značka podle Automotive News operační zisk 935 milionů euro. Otázkou však je, co by se stalo v okamžiku, kdy by Porsche přišlo o svou desítky let budovanou prémiovou image?

Z pohledu české reality se to zdá jako něco nepředstavitelného, potkat 911 nebo Boxster je stále malým svátkem a ani Cayenny se v ulicích nepočítají denně v desítkách, ale jsou města, jak třeba Londýn, kde se Porsche stává mainstreamovou značkou a s příchodem Macanu s cenovkou na úrovni BMW X4 se situace bude zhoršovat.

Na druhou stranu strategie Porsche má i své přívržence, kteří argumentují, že vnímání luxusních značek se v průběhu času mění a exkluzivita se už nedělá tím, že se vyrobí o jedno Porsche méně, než požaduje trh. Ostatně vývoj u značek BMW, Mercedes a Audi jim dává za pravdu - i tito výrobci lámou prodejní rekordy a vyrábí stále menší a menší auta s jednodušší technikou, aniž by jejich pozice prémiových výrobců byla poškozena. Otázkou ovšem je, zda opravdu Volkswagen chce udělat z Porsche druhé Audi.

Jak to vidíte vy - poškodí dle vašeho názoru velké prodeje image značky Porsche?

Anketa

Poškodí velká prodejní čísla image značky Porsche?
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko musí být připravené na robotizaci průmyslu, řekl premiér Sobotka Česko musí být připravené na robotizaci průmyslu, řekl premiér Sobotka

Česko musí kvůli digitalizaci a robotizaci firmám…

Glosa Martina Čabana: Konec, který bude ČSSD bolet Glosa Martina Čabana: Konec, který bude ČSSD bolet

Pokud přijdete o člověka, kterého musíte nahradit třemi…

Koruna prudce oslabila, prý kvůli pokračování ČNB v intervencích Koruna prudce oslabila, prý kvůli pokračování ČNB v intervencích

Koruna v reakci na rozhodnutí České národní banky…

Poslechněte si nový hlas Lízy Simpsonové. Zesnulou Štáchovou nahradila Korolová Poslechněte si nový hlas Lízy Simpsonové. Zesnulou Štáchovou nahradila Korolová

Novou 28. řadu amerického kresleného seriálu Simpsonovi,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Porsche kašle na exkluzivitu, chce…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Nový Renault Mégane R.S. se začíná odhalovat. Poslechněte si, jak zní

Nový Renault Mégane R.S. se začíná odhalovat. Poslechněte si, jak zní

Dnes 14:55

Renault začíná lákat na očekávanou novou generaci hot hatche Mégane R.S. Naznačil její vzhled a poprvé nám nabízí k poslechu její zvuk.




Blesk.cz

Ondra (†19) spáchal sebevraždu v anglickém vězení: Nesmířil se s deportací!

Ondra (†19) spáchal sebevraždu v anglickém vězení:…

Tragédie se odehrála v anglickém vězení už v prosinci 2015. Tehdy si tu teprve devatenáctiletý Ondra ze…

Aprílový půlmaraton v Praze změní MHD. Překážející auta budou odtahovat

Aprílový půlmaraton v Praze změní MHD. Překážející…

V sobotu 1. dubna se v Praze poběží půlmaraton. Svátek všech běžeckých nadšenců ovlivní dopravní situaci v…

 

iSport.cz

Skandál pod Tatrami! Do týmu pro MS vzali obránce, který se hlásil k fašismu

Skandál pod Tatrami! Do týmu pro MS vzali obránce,…

Může ho to stát kariéru. Hokejový obránce Samuel Fereta (18) byl nominován do širšího kádru slovenské hokejové…

Ujfaluši o lize: Slavia dobře nakoupila, Limberský se měl porvat v cizině

Ujfaluši o lize: Slavia dobře nakoupila, Limberský…

Tomáš Ujfaluši zažil pohádkovou kariéru v dresu Fiorentiny, Atlétika Madrid nebo tureckého Galatasaraye.…

 

Reflex.cz

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…