Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

49. Ročník RALLY ACROPOLIS

Michal Hochman
Diskuze (0)
49. Ročník RALLY ACROPOLIS 13.- 16. června 2002 7. Podnik 2002 FIA World Rally Championship 3. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)
49. Ročník RALLY ACROPOLIS
13.- 16. června 2002

7. Podnik 2002 FIA World Rally Championship

3. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)




I. Etapa (427.53km) 14. Června 2002



Start Název Délka vítěz RZ Prům. rychlost
09:07 SS 1 Pavliani 24.45km M. Martin 75.1 km/h
10:40 SS 2 Karoutes 18.89km T. Radstrom 94.9 km/h
12:36 SS 3 Paleohori 20.52km F. Loix 88.5 km/h
13:29 SS 4 Rengini 25.04km M. Martin 76.5 km/h
15:52 SS 5 Inohori 23.00km M. Martin 76.3 km/h
16:40 SS 6 Pavliani 24.45km P. Solberg 74.8 km/h

       První etapa rally Acropolis má svého hrdinu. Po čtvrtečním testování, kdy byl nejrychlejší M.Martin, mnoho odborníků zdůrazňovalo, že to nic neznamená. Skromný estonský jezdec však všechny deklasoval v první rychlostní zkoušce, když s přehledem vyhrál, a na druhého Grönholma měl téměř 14vteřinový náskok (13,8 ). První rychlostní zkouška se jede překvapivě na téměř čisté šotolině bez kamenů a velkou výhrou byla správná volba pneumatik. Zbytek jezdeckého pole jede vyrovnaně. Třetí Rovanpera ztrácí na druhého Grönholma pouhých sedm desetin vteřiny, čtvrtý C.McRae dvě desetiny vteřiny na Rovanperu. Stejný čas na RZ zajíždí Mäkinen se Schwarzem. První potíže má Solberg, když mu po „hodinách“ zhasl motor a propadá se do třetí desítky startovního pole. Druhá RZ se jede ve slušném kvapíku, na vedoucí pozice útočí jezdci Hyundai Loix a Schwarz, ale RZ vyhrává Radström na Citroenu. Po drobných technických potížích ztrácí C.McRae a propadá se startovním polem. Po jezdecké chybě ztrácí také Sainz. Ve třetí RZ zkoušce vítězství Loix před Burnsem a Martinem, který si udržuje vedoucí pozici v průběžném pořadí. Jezdci Škodovek se zatím drží ve druhé desítce startovního pole. Čtvrtá rychlostní zkouška je ve znamení bouře. Vyhrává Martin, druhý je Schwarz, posouvá se tím ze čtvrté pozice na druhou, třetí dojíždí Mäkinen, který se posouvá na průběžnou sedmou pozici. Potíže však hlásí Solberg, Schwarz, a Eriksson. Grönholm na chvíli ztrácí koncentraci a vyjíždí mimo trať, to znamená propad ze třetí pozice na desátou. Technické problémy stojí Schwarze penalizaci 20 s za pozdní výjezd ze servisu, Solberga penalizaci 10 s za pozdní výjezd ze servisu, Erikssona penalizaci 10 s za pozdní výjezd ze servisu. Mäkinen má poškozený posilovač řízení. Poslední 6. RZ znamená stop pro Mäkinena když po přetrvávajících problémech urazil přední kolo. Panizzi má problémy s tlumičem. Po šesté rychlostní zkoušce zůstává ve vedení Martin, druhý je Loix, třetí C.McRae. Posun startovní polem zaznamenal tovární jezdec Škody Eriksson, který se posunul ze 14 místa na 12 pozici.


Průběžné pořadí po první etapě I. Etapě 


1. Markko Martin Ford Focus WRC 02 Průměrná rychlost 79.4 km/h
2. Freddy Loix Hyundai Accent WRC 3 + 00'50"7
3. Colin McRae Ford Focus WRC 02 + 00'53"0
4. Harri Rovanpera Peugeot 206 WRC + 00'55"8
5. Carlos Sainz Ford Focus WRC 02 + 01'09"4
6. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 01'11"7



II. Etapa (429.27km) 15. Června 2002



Start Název Délka vítěz RZ Prům. rychlost
08:35 SS 7 Bauxites 23.45km P. Solberg 100.5 km/h
09:58 SS 8 Drosohori 28.68km M. Martin 73.4 km/h
11:56 SS 9 Elatia 37.16km R. Burns 92.1 km/h
13:09 SS 10 Mendenitsa 17.34km komisařem FIA zrušena
15:34 SS 11 Bauxites 23.45km P. Solberg 102.4 km/h
16:57 SS 12 Drosohori 28.68km M. Martin 74.4 km/h


Ve druhém dějství rally Acropolis se k mohutnému ataku nadechuje Solberg a první rychlostní zkoušku vyhrává téměř s osmivteřinovým náskokem (7,4) před C.McRaem, ten se posouvá z třetí na druhou průběžnou pozici, třetí dojíždí Burns s nepatrnou ztrátou sedmi desetin vteřiny na C.McRae a posouvá se tak na pátou pozici, čtvrtý nejrychlejší čas zajel Martin a pátý čas zajel Grönholm. Loix zajíždí sedmý čas, Sainz je až desátý, a první z týmu Škoda dojíždí Eriksson na jedenácté pozici. Nejlepší jezdec Mitsubishi A.McRae zajel patnáctý čas. Porucha turba znamená stop pro Kankkunen. Rovanpera má defektem pneumatiky, ale dojíždí na osmé pozici v RZ. Rychlostní zkoušku vyhrál Martin, a zvyšuje náskok na C. McRae na 57,1 vteřin. Druhý dojel Solberg, před dravě jedoucím Sainzem, čtvrtý je C.McRae a pátý Burns. Devátá RZ dokonale zamíchala pořadím. Hořkou pilulku musel spolknout Martin, který měl takový defekt, že byl nucen měnit kolo přímo na RZ a ztratil na vedoucího C.McRae přes tři a půl minuty. Další defekt postihl opět Rovanperu. Desátá rychlostní zkouška je pro nadměrný počet diváků zrušena.

Jedenáctou rychlostní zkoušku vyhrává Solberg před Grönholmem, Martinem, čtvrtý je C. McRae, pátý Burns. Rozdíly jsou minimální, a nemohou výrazně změnit průběžné pořadí. Na osmém místě dojíždí Loeb, Loix je devátý, a na desátém místě dojíždí Panizzi. Defekt postihl jezdce Škody Erikssona, další jezdec Blomqvist dostává 20 vteřinovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly po servisní zóně. Mohutně finišující Martin vyhrává poslední RZ druhého dne s 3,1 vteřinovým náskokem před Solbergem, třetí je Grönholm, čtvrtý dojíždí s přehledem jedoucí C.McRae. Po problémech s transmisí, dojíždí Sainz až na jedenácté pozici. V průběžném pořadí na konci prvního dne nedošlo k výraznému pohybu na bodovaných místech.


Průběžné pořadí po první etapě II. Etapě 


1. Colin McRae Ford Focus WRC 02 Průměrná rychlost 82.1 km/h
2. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 00'32"6
3. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC + 00'42"3
4. Carlos Sainz Ford Focus WRC 02 + 01'30"2
5. Freddy Loix Hyundai Accent WRC 3 + 01'37"9
6. Harri Rovanpera Peugeot 206 WRC + 01'54"7




III. Etapa (341.05 km) 16.Června 2002



Start Název Délka vítěz RZ Prům. rychlost
08:58 SS 13 Inohori 23.00km M.Grönholm 78.5 km/h
10:16 SS 14 Karoutes 18.89km M.Grönholm 97.2 km/h
12:49 SS 15 Elatia 37.16km M.Grönholm 92,9 km/h
14:02 SS 16 Mendenitsa 17.34km H.Rovanpera 94.0 km/h

Tradičně první RZ třetího dne, v pořadí již třináctá, zamíchala dokonale výsledkovou listinou 49. ročníku Acropolis. Na startu jako první vypadla elektronická časomíra a start byl proveden praporem startéra. Rychlostní zkoušku vyhrává atakující Grönholm, druhý je dravě jedoucí Martin, který soupeří se skvěle finišujícím Solbergem, čtvrtý je Rovanpera a pátý dojíždí C.McRae, šestý Sainz. První velkou ztrátu hlásí Peugeot, když Burns musí odstoupit z druhého místa průběžného pořadí pro poškozený tlumič jehož následkem je vyvrácené kolo. A. McRae odstupuje kvůli polámanému ramenu řízení. Bez problémů není ani vedoucí C.McRae, který je příliš dlouhý v jedné zatáčce, a trefil strom. Pokračuje po vlastní opravě plechů dál. Ve 14 RZ končí Loix, který proráží olejovou vanu a pro poruchu převodovky končí i Panizzi. Průběžné pořadí po 14 RZ je následující: vede C.McRae, s 27,6 vteřinovým náskokem před Grönholmem, třetí je Sainz, který ztrácí už 1,06 minuty na Grönholma, čtvrtý je Rovanpera o 01'52"7 zpět, pátý Solberg se ztrátou 02'03"2, ale na Rovanperu ztrácí něco málo okolo 10,5 vteřiny, šestý je skvěle finišující Martin s 20 vteřinovým náskokem na sedmého Loeba.V servisní zóně Grönholm prohlašuje, že srovnat téměř třicetivteřinový náskok C.McRae bude asi nemožné, ale s druhým místem je spokojen. Martin přiznal, že se ještě nevzpamatoval ze včerejší smůly a Solberg po velké ztrátě ze začátku soutěže drží bodovanou pozici. Patnáctou RZ vyhrává Grönholm, o pouhé čtyři desetiny vteřiny před C.McRaem. Třetí je finišující Solberg, čtvrtý dojel Sainz, pátý se ztrátou 12,9 vteřiny je Rovanpera a šestý Martin ztrácí 14,3 vteřiny. Poslední šestnáctá rychlostí zkouška může změnit pořadí snad už jenom technickými problémy jednotlivých jezdců. Jede se sice ostře, ale přece jenom na jistotu.

Interní souboj Rovanpera Solberg vyznívá pro Rovanperu o 1,6 vteřiny a v celkovém hodnocení prohrává Solberg o pouhou jednu vteřinu. Grönholm poráží C.McRae o 2,7 vteřiny. Pátý je Sainz, šestý dojíždí Martin. V konečném umístění se toho moc nemění. Možná překvapivě je sedmý Loeb, osmý Radstrom na Citroenu, devátý Schwarz na Hyundai, desátý Gardermeister Škoda, jedenáctý Delecour Mitsubishi, třináctý Arai Subaru , čtrnáctý Eriksson, a sedmnáctý Blomqvist na Škodě Octavii.

       V letošním ročníku rally Akropolis nebylo tolik odpadnutí jako v předcházejících ročnících. Vítězství Colina Mcrae je jeho letošním prvním vítězstvím a čistým hattrickem na této soutěži. Úspěchem skončila soutěž i pro značku Ford, která měla mezi prvními šesti místy tři vozy. Bez ztráty kytičky dojely i vozy Škoda bohužel na nebodovaných místech.



49. Ročník RALLY ACROPOLIS 



Konečné pořadí jezdců

1. Colin McRae Ford Focus WRC 02 10 bodů Průměrná rychlost 83,9 km/h
2. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC 6 bodů + 00'24"5
3. Carlos Sainz Ford Focus WRC 02 4 body + 01'45"6
4. Harri Rovanpera Peugeot 206 WRC 3 body + 01'57"6
5. Peter Solberg Subaru Impreza WRC 2 body + 01'58"6
6. Markko Martin Ford Focus WRC 02 1 bod + 02'40"1

49. Ročník RALLY ACROPOLIS



Konečné pořadí týmů

1. Ford 14 bodů ( 1+3. místo)
2. Peugeot 9 bodů ( 2+4. místo)
3. Subaru 2 body ( 5. místo)
4. Hyundai 1 bod ( 6. místo)




ODKAZY:

PEUGEOT AUTO.CZ RALLY - tipuj na výsledky MS automobilových soutěží a vyhraj! >>>



Plakáty z Rally Acropolis v rozlišení 1024x768 a 800x600 >>>

Michal Hochman
Diskuze (0)