Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Analytici: Auta by v Česku ještě mohla zlevňovat

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Vývoj cen na začátku roku není podle oslovených expertů příliš reprezentativní.

Nová auta na českém trhu by letos ještě mohla zlevňovat. Snižování cen se bude týkat spíše menších vozů v nižších kategoriích. Vyplývá to z vyjádření analytiků pro ČTK.

Vývoj cen na začátku roku není podle vedoucího automobilové expertní skupiny PwC Jiřího Zouhara příliš reprezentativní. Prodejci totiž například vyprodávají skladové modely z minulého roku. To je případ například Citroënu C1 z kolínské TPCA. Firma již oznámila na přelom února a března modernizovanou verzi a dosavadní model nejdřív zlevnila o 56.500 Kč na 164.900 korun. Nyní nabízí ještě dodatečnou slevu na vybrané skladové vozy 38.900 Kč.

"V celém letošním roce očekáváme mírný pokles s odlišným vývojem v jednotlivých segmentech. Konkurenční tlak se projeví zejména v nižších kategoriích, u prémiových segmentů bych nečekal výrazné změny," dodal Zouhar.

Podle partnera Deloitte Marka Romancova samotná cena auta přestává být dostatečně vypovídajícím faktorem. Dlouhodobě se například navyšuje výbava aut bez faktického růstu ceny a automobilky ve snaze přilákat zákazníka přidávají i další bonusy v podobě prodloužené záruky, základního servisu zdarma či výhodného pojištění. "S těmito produkty se můžeme setkat u prémiových značek, jako je například Mercedes, tak i u značek, které progresivně zvyšují svůj tržní podíl v ČR i EU, například Kia nebo Hyundai," uvedl.

Automobilky se podle Romancova snaží za účelem udržení cen a vysoké poptávky významně racionalizovat výrobu, což se ale projevuje v dlouhých čekacích lhůtách, které v některých případech blíží 12 měsícům.

Zastoupení jednotlivých značek se pak snaží přiblížit zákazníkům rozšiřováním prodejní sítě. Například Peugeot na přelomu roku zvýšil počet prodejen o tři na 58 center, Hyundai v lednu přivítalo 65. českého prodejce ve Znojmě.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
26. 1. 2012 09:59
Blbost
To je leda tak zbožné přání analytiků,aby se zlevňovalo..už teď jsou u aut minimální marže a z něčeho automobilky,dealeři,prodejci přece žít musí.. jinak se to začne zavírat a automobilky tenhle trh opustí a pak bude propouštění..
25. 1. 2012 20:51
Určite pôjdu ceny dole ...
Vzhľadom na prebytok kapacít je isté, že niektoré značky budú pre prežitie nútené znižovať ceny a predávať i možno po cenu a ostatní sa tomu bez veľkej radosti budú musieť prispôsobiť i keď určite v nižšej miere. Ale v showroomoch samozrejme budú tvrdiť, že táto zľava je určite posledná ...