Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin by chtěl koupit i Tata

David Bureš
Diskuze (37)
O britskou automobilku jeví dále zájem japonská Toyota, indická Mahindra nebo nejmenované čínské firmy.

Majoritní vlastník automobilky Aston Martin, kuvajtská společnost Investment Dar hledá kupce, který by koupil její podíl v tomto britském výrobci. Mezi zájemci je podle týdeníku Birmingham Post také indická automobilka Tata Motors.

Zdroj blízký Tata Motors britskému týdeníku sdělil, že vysocí představitelé indické firmy už hovořili s manažery Astonu Martin. O slavnou anglickou značku mají údajně zájem různé společnosti, přičemž některé z nich pocházejí z Číny.

Zdroj Birmingham Postu také potvrdil, že o Aston Martin mají skutečně zájem i japonská automobilka Toyota, která s gaydonským výrobcem už spolupracuje, a indický koncern Mahindra & Mahindra, proslavený v Evropě především svými offroady.

Psali jsme: Aston Martin hledá kupce. Koupí ho Toyota, nebo Mahindra?

Investment Dar má na zájemce tlačit, aby prodej podílu v Astonu Martin proběhl co nejdříve. Je pravděpodobné, že britská automobilka bude mít nového většinového vlastníka v následujících několika týdnech. Kuvajtská firma aktuálně vlastní 64% podíl v automobilce sídlící v Gaydonu.

Pokud by se Aston Martin dostal do rukou Tata Motors, měl by opět stejného majitele jako Land Rover a Jaguar. Tuto trojici britských výrobců vlastnil Ford, spolu s Volvem a na nějaký čas i s Lincolnem a Mercury patřily do jeho divize luxusních značek Premier Automotive Group.

Většinový podíl Astonu Martin Ford prodal v roce 2007, když jí koupilo konsorcium složené z kuvajtských firem Investment Dar a Adeem Investment, amerického investičního bankéře Johna Singerse a Davida Richardse. O rok později Jaguar a Land Rover přešly do rukou indické Tata Motors.

Z Premier Automotive Group tak Fordu zůstal jen Lincoln. Volvo totiž bylo v roce 2010 koupeno čínským Geely a Mercury loni ukončilo svoji činnost.

David Bureš
Diskuze (37)
21. 11. 2012 08:58
Re: Chcel by
Když on má potenciál být lepší než 911. A to by pak špatně plnil úlohu levnějšího modelu. I tak je to zdatný konkurent pro základní 911 u lidí, kterým jde o řízení.
20. 11. 2012 11:55
Re: Chcel by
Boxster je krasny .. ale trocha vice peclivosti pri jeho vyvoji by rozhodne nebyla na skodu. Zvlast u fabriky s takovym renome. A co me vylozene stve je, ze je to udelane presne tak, aby to zaplaclo mezeru mezi minulou generaci Boxster-Cayman a soucasnou 911kou. Jako by ho delali schvalne "aby nebyl prilis dobry" za ty prachy.
Takova filozofie me vylozene vadi.

19. 11. 2012 21:49
Re: Tat AM
Jo, to je potenciální průšvih.
19. 11. 2012 21:47
Re: Chcel by
Když ty tvé názory čtu, tak si někdy říkám, čím to sakra jezdíš. Pro mne třeba Boxster představuje dobrou volbu. Pár věcí si žádá úpravu (to je moje záležitost, mám své potřeby), ale konečně to auto vypadá důstojně. V předchozí generaci jsem preferoval Cayman jen kvůli vzhledu. Pokud hledáš auto pro zábavu, tak má 911 hodně silného soupeře.

Jestli si dobře pamatuji video Turba, tak ho chválil. A ne jen za brzdy. V hlavě mi zní něco o neexistenci fyzikálních zákonů. O každodenní použitelnosti.
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2012 15:35
Re: Chcel by
..stejně jako já "vás" ;-)