Audi dotahuje v prodejích BMW, v dubnu mělo dokonce navrch
Audi v průběhu letošního dubna dodalo zákazníkům 125.200 nových automobilů, o 14,4 % více než v dubnu 2011. To znamená, že během minulého měsíce ingolstadtská automobilka v prodejích překonala konkurenční BMW, jedničku mezi prémiovými značkami.
BMW letos v dubnu prodalo 121.476 aut, o 7,4 % více než loni. Mercedes-Benz zůstává mezi prémiovými výrobci trojkou, v dubnu prodal 104.344 vozů, což je meziroční nárůst o 3,6 %.
Mluvčí ingolstadtského výrobce uvedla, že je to poprvé od ledna 2011, kdy Audi v měsíčních prodejích předstihlo BMW.
Audi v letošních prodejích navíc dohání mnichovského protivníka, za první čtyři měsíce roku 2012 prodalo 471.300 vozidel (meziročně + 11,7 %), zatímco BMW 478.030 vozidel (meziročně + 10,1 %). Nový Mercedes si od ledna do dubna 2012 koupilo 418.246 zákazníků, o 9,7 % více než loni.
Největším trhem pro Audi je Čína (včetně Hong Kongu), kde automobilka letos v dubnu prodala 34.221 aut (meziročně + 44 %). Evropské prodeje oproti dubnu 2011 vzrostly o 4,9 % na 66.750 vozů.
Německo pro Audi zůstává druhým největším trhem na světě, během minulého měsíce zde prodala 24.301 vozidel.
Podle statistik Svazu dovozců aut se na českém trhu letos v dubnu prodalo 320 vozů této značky, o 7,7 % více než loni. BMW u nás v minulém měsíci prodalo 330 aut, Mercedes-Benz pak 296.
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se loni v prodejích stala dvojkou mezi prémiovými německými značkami. Znalci automobilového průmyslu však nemají jednotný názor na to, zda si svoji pozici Audi udrží.
Jedni tvrdí, že v příštích čtyřech až pěti letech bude s BMW soupeřit o titul nejprodávanějšího výrobce luxusních aut. Výhodou Audi má být především zázemí VW Group a silná pozice na lukrativních trzích.
Magazín CAR a Centrum automobilového výzkumu z německé univerzity Duisburg-Essen naopak odhadují, že do roku 2015 Mercedes-Benz automobilku Audi předstihne a stane se opět druhým největším výrobcem luxusních aut na světě.