Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes se do tří let dostane zpátky před Audi, tvrdí nezávislá studie

David Bureš
Diskuze (24)
V loňském roce Mercedes-Benz prodal nejméně aut z německé prémiové trojky, do budoucna se to změní.

Centrum automobilového výzkumu z německé univerzity Duisburg-Essen odhaduje, že do roku 2015 bude Mercedes-Benz druhým největším výrobcem luxusních aut na světě. Tento titul automobilka ztratila loni, když ji v prodejích překonalo Audi.

Také magazín CAR předpokládá, že se Mercedes-Benz vrátí na druhou příčku v prodejích německé prémiové trojky. Podle jeho odhadů Mercedes v roce 2015 prodá 1,68 milionu aut, zatímco BMW zůstane na první příčce s 1,76 miliony prodaných aut. Audi by s 1,63 miliony prodanými auty bylo třetí.

Během loňského roku Mercedes-Benz prodal 1,26 milionů automobilů. BMW v roce 2011 prodalo 1,38 milionu automobilů, následované Audi s 1,3 miliony prodanými automobily.

Mercedes-Benz chce být v budoucnu největším výrobcem luxusních aut. Tímto titulem se automobilka chlubila už v minulosti, od roku 2005 však prémiové trojce vládne mnichovské BMW.

Součástí plánů na zvýšení prodejů je modelová ofenziva. Mercedes chce do roku 2015 uvést na trh 10 nových modelů. Cílem pro rok 2015 je prodat 1,6 milionu vozů.

Mercedes chce sázet především na novou generaci kompaktních modelů. Na stejném základu bude postaveno pět vozů – vedle již představeného pětidveřového hatchbacku třídy A a MPV třídy B to bude sportovně laděný sedan CLC a SUV, které se pravděpodobně bude jmenovat BLK. Pátým modelem automobilka zřejmě myslí chystané stylové kombi CLC Shooting Brake.

Rozšiřovat se bude nabídka i těch největších modelů. Vozy značky Maybach totiž budou nahrazeny automobily odvozenými od nové generace třídy S (W222). Mercedes slibuje celkem šest takových aut – vedle základní verze je jistotou nová vlajková loď celého koncernu a konkurent Rolls-Royce a Bentleye, 6,5 m dlouhý Mercedes-Benz S 600 Pullman.

Chystá se i sporťák SLC s klasickou koncepcí s podélně uloženým motorem vpředu a pohonem zadních kol. Automobil má konkurovat sportovním vozům jako je například Porsche 911.

Zvyšovat své prodeje chce také Audi. Cílem ingolstadtské automobilky je prodávat do roku 2020 dva miliony aut ročně. Audi se zaměří především na americký trh, kde oproti BMW a Mercedesu zatím významně ztrácí.

I proto Audi otevře továrnu v Mexiku, díky které rozšíří počet svých modelů nabízených v USA. V roce 2016 se v tomto závodě má začít vyrábět SUV Q5.

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - white label
4. 5. 2012 17:02
Re: Mercedes chce...,
Opět mimo, VW (jako meinstreamová značka) nepatří jako argument do diskuse o prémiových značkách. To kde bylo Audi ještě před deseti/dvaceti lety ještě víc zdůrazňuje jeho aktuální úspěch ve srovnání s MB, takže argument 10 let starým vozem je opět mimo, typický zákazník prémie nejezdí 10 a více staré vozy, ty jezdí převážně "bazaroví kovbojové". Co je v principu výrazně horšího na 10 let staré A8, proti stejně staré 7er, nebo eSku? Svou hmotností přeskočila 7er/eSko už ve své první generaci a její druhá generace, která přišla právě před deseti lety, vypadá stále dobře/nadčasově:
[odkaz]
Vážně si tak naivní, že jsi přesvědčený o tom, že zrovna Audi "nežijí" už po půl milionu km?
Jedna paní povídala co..., ty "politiku". >:-[]
Avatar - Norge
4. 5. 2012 15:54
Re: Mercedes chce...,
..takze nejdem k veci ?! .. >:D ..a niekto Vam skodi v USA a aj ste to vysetrily, ..asi nieco ako niekto Toyote, ..hmm ..OK, nazdravie ! >:D ... VW predbehne MB a BMW, ked tieto dve fabriky budu uplne mimo, ..ze predavate produkt o ktorom si myslite ze je premiovejsi ako premia za ludove peniaze a je urcena nepremiovym zakaznikom, tak ok. Zoberme si 10.rocne Audi A6 ci A8 a konkurenciu a pozrime sa vsetkym na zubky ... Kolko poznas audin co ziju aj po pol.mil.km ? ..ak sa dozili ;-\ ..politik tiez povie vsetko a certovi, len nech susia bankovky ...
Avatar - white label
3. 5. 2012 21:02
Re: Mercedes chce...,
Počúvaj zajačik, byl jsi mimo už v té první větě (viz má reakce) a jsi mimo i teď. Pokud tebe netrápí objektivní ukazatele úspěšnosti firmy/značky, proč by měl mě zajímat zrovna tvůj subjektivní pohled a pochybné argumenty, které ani nejsou přímo k věci?
Takže Audi je podle tebe úspěšné jen "v strednej a východnej Europe"? Takže tam zřejmě v zeměpise na Slovensku řadítte i takové státy jako je Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Benelux, Scandinávie... >:D
V USA je bylo (dnes už zcela prokazatelně) Audi poškozeno uměle vytvořenou aférou, ale i tam se to pomalu, ale jistě (zvlášť poslední dobou) zlepšuje.
Podle tebe vlastně "přejelo" AUDI Mercedes i bez úspěchu v západní Evropě a USA, takže další důkaz neuvěřitelné úspěšnosti Audi... :*) ;-)
Avatar - Norge
3. 5. 2012 17:01
Re: Mercedes chce...,
..vidis napisal som to hned do prvej vety, a presne to sadlo ;-) Ja o voze, a ty o koze ! ..mna manazerske tabulky teraz netrapia, ..v texte som pisal nieco ine...a ty vies velmi dobre, ze tak ako v diskusi Porsche vs. diesel aj teraz kluckujes ako zajacik ... Ano, Audi predava viac, lebo je lepsie, drahsie, krajsie a kvalitnejsie a celkovo je to dream cars ... >:-[] v strednej a vychodnej Europe a krajinach tretieho sveta... Na vyspelich trhoch napr.USA hra napr. poslednu ligu...,ale sak mas pravdu predava viac, je to najlepsia premia 8-s
3. 5. 2012 14:34
Re: Mercedes chce...,
jakkoliv mam Mercedes rad a jakkoliv Audi nemusim, tak v tomhle to vidim uplne stejne jako white label. Snahu Mercedesu prosadit se (nerkuli rovnou ovladnout) trh malych premiovych aut vidim jako nestastne manazerske rozhodnuti, protoze Mercedes tohle opravdu delat nikdy poradne neumel a podle meho nazoru to ani doted neumi. Bmw bylo odjakziva vnimano jako sportovni znacka, takze vyroba malych aut s lepsimi jizdnimi vlastnostmi nez konkurence se logicky nabizi. Audi ma ve sve pokladnici tisice vyzkousenych technickych fines a ma neoddiskutovatelne zkusenosti s vyvojem malych aut, tam se to taky nabizi. Ale MB byl vzdycky vniman jako etalon luxusu a pohodli.. a o jakem luxusu a pohodli chcete mluvit u miniaut, kdyz to apriori musi mit maly interier a plavny podvozek na tak malem rozvoru je takrka neresitelny problem? Mercedes by rad vydelal na imagi tricipe hvezdy... a vymysli blbiny, kterou tu hvezdu zase o neco vice potopi ... muj nazor.