Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi okupovala stupně vítězů v Le Mans

Martin Šidlák
Diskuze (0)
První, druhé i třetí místo obsadili o víkendu piloti vozů Infineon Audi R8 ve slavném vytrvalostním závodě na 24 hodin ve francouzském Le Mans...

První, druhé i třetí místo obsadili o víkendu piloti vozů Infineon Audi R8 ve slavném vytrvalostním závodě na 24 hodin ve francouzském Le Mans. Značce Audi zvítězila již potřetí v řadě, což doposud dokázali pouze čtyři jiní automobiloví výrobci, ovšem v posledních dvaceti letech je značka Audi jediná, které se to povedlo.

Před 220.000 diváky zvítězila posádka Frank Biela, Tom Kristensen a Emanuelle Pirro před posádkami Capello/Herbert/Pescatori a Krumm/Peter/Werner. Vítězové se zapsali do historie toho extrémně náročného sportovního závodu, protože jsou jedinou posádkou, která ve stejné sestavě dokázala vyhrát třikrát za sebou. "I když jsem nikdy nepřeceňoval význam různých historických tabulek nebo statistik, musím uznat, že ojedinělý trojnásobný triumf v Le Mans určitě zařadím ke svým životním úspěchům." Řekl po závodě Frank Biela.

Značce Audi se na letošním Le Mans podařilo zastínit všechny ostatní výrobce. Vozy Audi R8, poháněné motory o výkonu 446 kW/610 k se vstřikováním benzinu FSI, si udržovaly vedoucí pozici a od šesté hodiny se všechna tři Audi R8 usadila na špici startovního pole. Tom Kristensen navíc zlepšil rekord na jedno kolo o téměř čtyři sekundy. Vítězné Audi ujelo celkem 375 kol, nebo-li 5120 kilometrů a o sedm kol tak zlepšilo dosavadní rekord z roku 2000.

Závod bohužel nedokončil při svém premérovém startu Tomáš Enge v barvách stáje Prodrive, aspirující svými výkony na úspěch ve třídě GTS. V polovině závodu vedl jeho tým suverénně svoji třídu, ale jejich naděje zhatil požár rudého Ferrari 550 Maranello. Vůz začal hořet v momentě, kdy ho řídil Engeův švýcarský kolega Alain Menu. Ten havárii přečkal bez zranění, když včas vůz odstavil.

Výsledky:

1. Biela/Kristensen/Pirro Infinenon Audi R8 375 kol

2. Capello/Herbert/Pescatori Infinenon Audi R8 - 1 kolo

3. Krumm/Peter/Werner Infinenon Audi R8 - 3 kola

4. Wallace/Leitzinger/van de Poele Bentley - 13 kol

5. Beretta/Lamy/Comas Oreca-Judd - 16 kol

6. Sarrazin/Montagny/Minassian Oreca-Judd - 16 kol

7. Ara/Dalmas/Katoh Audi R8 - 17 kol

8. Lammers/Hillebrand/Coronel Dome-Judd - 24 kol

9. Taylor/Angelelli/Tinseau Cadillac - 30 kol

10. Boullion/Lagorce/Bourdais Courage-Peugeot - 32 kol

Martin Šidlák
Diskuze (0)