Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R18 2016: Prototypy s brutálním vzhledem pojedou pro titul

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Audi se chce vrátit na trůn ve vytrvalostním mistrovství světa. Základní jezdecká sestava ani poznačení vozu se nemění, ale jeho vzhled je naprosto uchvacující.

Speciály třídy LMP1 – H dnes vypadají jako kdyby přiletěly ze vzdálené budoucnosti. Už léta jde prakticky o karosované formule s uzavřenými kokpity. Okřídlené placky musejí mít i ploutev, která vede od kabiny dozadu. Audi R18 pro rok 2016 ovšem posouvá design zase o kus dál. Hlavní slovo hrála aerodynamika, proto nový model vypadá skoro jako monstrum z Mad Maxe. Označení se používá od sezóny 2011, ten nadcházející je tedy šestým v pořadí. Pryč je i stříbrná barva. Alespoň prozatím.

Základ techniky zůstává totožný: zatímco konkurence nasazuje benzinové motory, čtyři kruhy propagují TDI, v současnosti jde o čtyřlitrový vidlicový šestiválec. Aféra Dieselgate se v tomto programu nijak neprojevuje. Konkrétní čísla zatím zůstávají tajemstvím, automobilka ale tvrdí, že jde o nejvýkonnější a zároveň nejúspornější závoďák v celé její historii. Hybridní systém se ovšem bude nově spoléhat na lithium-iontové akumulátory místo dřívějšího setrvačníku, právě tam se dosud energie ukládala. Každé kolo bude k dispozici 6 MJ (megajoulů) místo letošních čtyř a prototypy mají stále pohon všech kol.

Audi, stejně jako Porsche, nasadí příští rok jen dvě auta. A to i do Le Mans, kde letos jela tři. Je třeba snižovat náklady i na tak drahý koníček, jakým motoristický sport je. Šestice jezdců zůstává, číslo 7 budou v celém seriálu vodit André Lotterer, Benoit Tréluyer a Marcel Fässler, osmičku pak Oliver Jarvis, Lucas di Grassi a šampion WEC 2013 Loïc Duval. První trojice už slavnou čtyřiadvacetihodinovku shodou okolností třikrát vyhrála. Letos však dominovalo sesterské Porsche, a to i v celém seriálu. Zde se radoval expilot F1 Mark Webber spolu s Timem Bernhardem a Brendonem Hartleym.

Zkušeným borcům stáje z Ingolstadtu (stále spolupracuje s Reinholdem Joestem) chybělo v konečném účtování pouhých pět bodíků... Zuffenhausen byl lepší i mezi značkami, obhájce Toyota nestačil. Ve vedení závodní divize Audi Sport zůstává i přes skandál v DTM stále Wolfgang Ullrich. Prvním podnikem příštího ročníku WEC (World Endurance Championship) je klání v Silverstone 17. dubna, na specifikace si musíme počkat do prvního oficiálního testování.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
30. 11. 2015 20:49
Re: hnus od Das IG Farben Auto
Dáš nám celkem 252 důkazů svý omezenosti? První by byl na světě ;-)
30. 11. 2015 13:15
Re: hnus od Das IG Farben Auto
Fóbii z rakoviny nemám. Jen je mi nepříjemný puch nafty, který jasně převažuje nad puchem benzínu i v místech, kde kamiony jezdí minimálně.
30. 11. 2015 13:08
Re: hnus od Das IG Farben Auto
Už je mi to jasné, tady se zase bude konat internetové zasedání kroužku kancerofobiků >:D
30. 11. 2015 13:03
Re: hnus od Das IG Farben Auto
Jenže já v zájmu svého zdraví názor změnit nemohu, oni by měli a to nejenom kvůli zdraví. A zm-rd narozdíl od nich nejsem, protože svoji tvrdohlavostí nikoho nešikanuju toxickým smradem.
30. 11. 2015 12:57
Re: hnus od Das IG Farben Auto
Jediný tvrdohlavý zm-rd jsi tady ty...