Automobilkám Honda a Mazda se vede dobře
Růst zisku a výrazné posílení pozic na klíčových trzích, to jsou hlavní charakteristiky loňského roku u japonských automobilek Honda a Mazda.
Honda zvýšila svůj provozní zisk a díky novým modelům pro volný čas Pilot a Element i tržby, zhruba o necelých 8 procent. Pro milovníky čísel: při tržbách necelých 8 bilionů jenů dosáhla Honda zisku ve výši 5,75 miliardy dolarů.
Mazda zvýšila za stejné období provozní zisk o neskutečných 77 procent na 50,6 miliardy jenů. Za nečekaně vysokým nárůstem se skrývá velký zájem motoristické veřejnosti o nové modely v čele se sedanem Mazda6/Atenza.
Mazda není tak úspěšná na trhu v Severní Americe jako Honda, naopak má silnou pozici v Evropě, kde letos díky předpokládanému růstu její pozice ještě posílí.