Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia prodala 600 vozů v roce 2011

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 2. 2012
33
7
Zobrazit náhledy (33)
Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia Avia
Po úspěšném roce 2010 se letňanské Avii dařilo i loni – prodej dosáhl 600 vozidel, což je proti roku 2010 (448 ks) růst o 34 %.

Celkové tržby letňanské Avie ve výši 425 mil. Kč se ve srovnání s rokem 2010 (337 mil. Kč) zvýšily o 26 %. Za růstem stojí zejména expanze na ruský trh a na trhy Středního Východu a Argentiny. V České republice se prodalo 155 vozidel (v roce 2010 to bylo 157 vozů).

Tržby za prodej náhradních dílů a za ostatní služby zůstaly na úrovni roku 2010 (55 mil. v roce 2011, 54 mil. Kč v roce 2010), takže růst tržeb o třetinu „táhly“ pouze prodeje vozidel. A protože český trh je stabilní a nedošlo na něm k zásadním změnám, za rekordními prodeji stojí úspěchy na ruském trhu, kde jsme loni prodali 87 vozů (v r. 2010 to bylo jen 16 vozidel) a na trzích Středního Východu a Argentiny (loni 112, předloni méně než 10 vozů)., zhodnotil loňský rok Tomáš Jiřička, člen nejužšího vedení a prokurista společnosti Avia Ashok Leyland Motors.

Čísla o prodeji by byla ještě výrazně vyšší, celkovou bilanci však ovlivnily dva faktory - tím prvním byl paradoxně velký zájem zákazníků o vozidla Avia především v závěru roku, kdy dodavatelský řetězec nedokázal dostatečně pružně na tuto situaci reagovat. Díky tomu musely být některé objednávky přesunuty do dalšího roku - cca 100 vozidel tak bude dodáno až v lednu a začátkem února 2012, což samozřejmě pozitivně ovlivní výsledky letošního roku.

Druhým byl výpadek výroby podvozků s kabinou pro elektrické vozy Smith Newton (v roce 2011 165 podvozků, o rok dříve až 225 ks), způsobený zejména katastrofou v japonské Fukušimě, která se negativně odrazila na vývoji nových modelů u amerických partnerů. Ale i tady se už situace stabilizovala a jen za leden je evidováno přibližně 100 objednávek na kabiny a podvozky pro Smith Newton.

Růstové ambice máme i na českém trhu, kde bychom rádi v krátkodobém horizontu atakovali hranice prodeje 200 až 300 vozidel ročně. Podmínky pro tyto ambiciózní cíle jsme v roce 2011 vytvořili. Úspěšně jsme ukončili budování stabilní dealerské sítě, od letošního roku tak zvýšíme spolupráci s pěti centrálními dealery, kteří si rozdělí prodej vozidel Avia v České republice. Každý z nich tak má dostatečný prostor pro budování svých lokálních sítí., uvedl manažer marketingu a mluvčí společnosti Michal Bačkovský.

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Analyzujte prodeje na ruském trhu!
Barrichello
| 13. 2. 2012
rusko i jážní amerika maj samo větší pontenciál, pokud je Avie využije naplno, může ročně prodávat klidně 5 tis....
víc je asi nereálné
Avatar - Barrichello
AVIA
Barrichello
| 13. 2. 2012
podobně sou na tom i Tatra anebo třeba někteří ruští výrobci nákladáků....
1-4 tisíce nákladáků úspěch dnes, za SSSR dělali 80 000 ročně....
NJN....
Avatar - ZoomZoom
AVIA
ZoomZoom
| 13. 2. 2012
Tak co bys chtěl, viď. Podívej se na nabídky práce. To je samej sales representative, obchodní zástupce, commercial officer, manažer, teamleader, makléř, analytik...
Bez lidí se nikdo z nich neuživí. Jenže je nikde nevidim... Viz třeba kolik je u nás firem, který dělaj reporty jen pro zahraniční společnosti. Neni za nima vidět kus práce... Nechci se nikoho dotknout...
AVIA
j.boca
| 13. 2. 2012
Nechte AVII padnout a zbankrotovat a zavřít a zrušit. My přece nic vyrábět nemusíme, my se uživíme jen utrácením a službama! My nemusíme kupovat české věci, nám stačí ty dovozové :D. 600 aut? To si dělaj *?. Pěkně nám to tu šlape, jen co je pravda.
Avatar - Bubáq
Co znamená ten blueprint?
Bubáq
| 13. 2. 2012
Proč autor Ondra nevysvětlil, co znamená autobusový výkres v závěru fotogalerie? Nějaká zahraniční aktivita?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku