BAC Mono: Formule pro běžný provoz
Briggs Automotive Company Ltd. (BAC) založili bratři Neil a Ian Briggsovi, za účelem vývoje a výroby lehké sportovního automobilu, který svou konstrukcí a především koncepcí připomíná závodní monoposty.
Ani jeden z bratrů není v oboru nováčkem. Neil pracoval jako vývojový inženýr pro automobilky Bentley a Ford. U modrého oválu se podílel na vývoji Focusu RS. Ian jako designér působil u německých automobilek Mercedes-Benz a Porsche.
Základem vozu s kokpitem umístěným uprostřed a pohonnou jednotkou před zadní nápravou je kombinace pevné ocelové konstrukce a kompozitních materiálu. Toto řešení má poskytovat řidiči maximální ochranu a splňuje bezpečnostní předpisy FIA. Vpředu, na bocích i vzadu jsou deformační zóny, které mají absorbovat energii nárazu.
BAC Mono je dlouhý 3.952 mm, široký 1.800 mm, vysoký 1.100 mm a má rozvor náprav 2.565 mm. Pohotovostní hmotnost vozu je 540 kg, z nichž 48 % připadá na přední nápravu a 52 % na zadní nápravu.
K pohonu slouží podélně uložený řadový čtyřválce Cosworth o objemu 2,3 litru. Maximální výkon tohoto motoru je 209 kW (284 k) při 7.700 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 280 Nm při 6.000 min-1. S motorem spolupracuje šestistupňová sekvenční převodovka Hewland ve specifikaci pro Formuli 3.
Na vývoji plně stavitelného zavěšení kol typu push-rod se podílela společnost Sachs, která je dodavatelem tlumičů. Brzdový systém s kotouči o průměru 295 mm dodává firma AP Racing a 17-palcová kola O.Z. Racing HRT jsou obuta do pneumatik Kumho V70a o rozměrech 205/40 R17 vpředu a 245/40 R17 vzadu.
Jednomístný sportovní automobil má nabídnout špičkovou ovladatelnost díky umístění své nízké hmotnosti a umístění kokpitu i motoru. Maximální rychlost BAC Mono se má pohybovat okolo 274 km/h a z 0 na 96,5 km/h má akcelerovat za 2,8 s.
Briggs Automotive Company Ltd. si svůj první model cení na 66.625 britských liber bez daně (zhruba 1.885.000,- Kč).