Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bazar: Ford Transit Connect 1.8 TDCI - Držák bez filtru

Ladislav Černý Ladislav Černý 21. 11. 2013
15
2
Zobrazit náhledy (15)
Ford Transit Connect Ford Transit Connect Ford Transit Connect Ford Transit Connect Ford Transit Connect Ford Transit Connect Ford Transit Connect Ford Transit Connect Ford Transit Connect Ford Transit Connect
Ford Connect prodělal v roce 2007 facelift a dostal nejsilnější verzi turbodieselu 1.8 TDCi/81 kW. Vyzkoušeli jsme základní motor.

Tříletý automobil pocházel z Francie, kde sloužil ve firemní flotile. Díky ní musel pravidelně procházet servisními prohlídkami, při nichž si na západ od Česka nikdo nedovolí nevyměnit olej. Předpoklad velmi dobré kondice motoru se potvrdil, čtyřválec startoval a běžel jako po másle. Pouze mírné kolísání otáček kolem 1500 min-1 vysílalo mírný varovný signál.

Pohon Transitu Connect měla na starosti jednotka 1.8 TDCi o výkonu 55 kW. Litinový blok motoru i hlava mají sice své kilogramy, ale v případě ojetiny jde o velkou výhodu. Motor zvaný držák používal klínový řemen, tudíž náročnější oprava rozvodů čeká nového majitele až po čtyřech letech nebo najetí dalších cca 120 000 km. Další výhoda pro budoucího uživatele spočívá v tom, že agregát 1.8 TDCi neměl filtr pevných částic.

Nejslabší stačí

V době výroby connectu v roce 2010 se ze seznamu pohonných jednotek dávno vytratila zážehová osmnáctistovka a k dispozici byl turbodiesel 1.8 TDCi ve třech výkonových stupních. Proč však navyšovat vstupní cenu vozidla, když dle opotřebení nákladového prostoru bylo určeno k převozu spíše objemnějších než těžkých břemen? Transit tedy používal letitou verzi o výkonu 55 kW, která celolitinovému motoru příliš zabrat nedává. V nabídce agregátů se také nacházelo provedení 66 a 81 kW, ale na výkon se zejména u fleetových prodejů tolik nehledí.

Výhodná cena?

Tříletý automobil s krátkým rozvorem nesl cenovku 165 500 korun bez daně a vzhledem k tehdejším cenám jde o velmi výrazný ústupek. Srovnáme-li však cenu ojetiny se současným novým vozem, stejným motorem a obdobnou výbavou (klimatizace, elektricky ovládaná okna a dálkové centrální zamykání), dostaneme se na verzi 200 Trend za 300 150 Kč bez DPH. Více než poloviční cena za tříletou ojetinu je v rámci skromnější poptávky po Transitu Connect odpovídající.

Hlučnost obvyklá

Čtyřválec 1.8 TDCi je známý vyšší hlučností, což se zejména u užitkového provedení projevuje dramatičtěji. Čtyřválec slušně táhl, ale byla znát velká prodleva na prudké sešlápnutí plynového pedálu. Pouze nejsilnější provedení 81 kW obdrželo variabilní geometrii lopatek dmychadla.

U zkoušeného vozidla zvýšená hlučnost agregátu nevadila, protože karoserie při přejezdu nerovností na mnoha místech vrzala a vozovek bez poškození je v Česku jen málo. Narušení soudržnosti skeletu mohlo být způsobeno nešetrným zacházením v náročném městském provozu. Pazvuky karoserie doléhaly do prostoru pro posádku v plné síle, klasická plechová přepážka byla nahrazena dělenou drátěnou. Díky ní bylo možné prodloužit nákladový prostor až přes sedadlo spolujezdce, které se u fleetových vozidel používá zcela ojediněle.

Interiér OK

Na místě řidiče jsme si připadali téměř jako v novém automobilu. Přístrojová deska netrpěla „šupinatostí“, ale měla hladký povrch, výplně dveří i ovládací prvky byly úměrně opotřebovány najetí 75 000 km. Řidič si vozidlo pravděpodobně hýčkal, protože do plastů v interiéru zůstávala po rýpnutí nehtem prohlubeň.

Řízení i řazení radostí

Connect se mezi ojetinami sice nevychloubá, ale o to více potěšil stavem řízení. Přesné a citlivé na jemné pohyby zůstalo i po tříletém provozu a určitě další roky bude řidiči přinášet pocit bezpečí a radosti. Stejná pochvala směřovala ke kulise řazení, jejíž přesnost by nové automobily některých značek mohly závidět.

Tyto dva velmi kladné prvky podpořily výbornou užitnou hodnotu zkoušeného Transitu Connect, který měl dělenou přepážku, za kterou mnozí čeští zájemci o tento model nebyli ochotni připlatit. U krátké verze bez bočních posuvných dveří ani na jedné straně sloužil prostor spolujezdce coby druhý přístup do ložného prostoru.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 1.8 TDCi
Typ přeplň. vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/8
Objem válců (cm3) 1753
Kompresní poměr 18,5:1
Chlazení kapalinou
Největší výkon (kW/min-1) 55/4000
Točivý moment (N.m/min-1) 175/1800
Pohon předních kol
Převodovka pětistupňová manuální
Stálý převod 3,56
Spotřeba (l/100 km) 7,4/5,5/6,5
Délka/šířka/výška (mm) 4275/1795/1739
Rozvor (mm) 2664
Provozní hmotnost (kg) 1350
Celková hmotnost (kg) 2040
Nejvyšší rychlost (km/h) 154
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 15,2
Spotřeba (l/100 km) 7,4/5,5/6,5
Objem nákladového prostoru (m3) 3,4
D/š/v nákladového prostoru (mm)1583/1490/1193
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 735
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1200
Objem nádrže paliva (l) 60
Cena (Kč bez DPH) 165 500

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Vaeden
Ford Transit Connect
| 21. 11. 2013
Ano.. je to tak, nebudu tu psát nic navíc, protože bych pouze opakoval to co ty...
Ford Transit Connect
| 21. 11. 2013
Tohle auto jsem měl od nového, větší sra.... snad neexistuje, jezdilo 9000km bez poruchy a pak už to šlo jedno za druhym, od nového šla špatně řadit 4, zůstavaly viset brzdy a pálily se destičky, spálila se spojka - údajně kvůli vadnému ložisku, praskla hadice od turba, občas za jízdy za vteřinu vynechal motor - následná výměna sání za 20 000kč, po 100km celodenní bolení halvy, spotřeba 8-9L, všechno hnilo vč. dílů v motoru, totálně shnili žhavící svíčky, koroze kapoty a zadních dveří. Za 2 roky jsem najezdil 140 000km z toho 90% po německých dálnicích a všechno bylo vylágrovaný. Na záruku si u Fordu nehrajou, všechno nehorázně drahý a amatérský přístup. Za rok byla baterie na výměnu a rádio se měnilo 2x. Zadarmo drahý, FORD UŽ NIKDY!!!!!!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku