Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazené BMW Z4 teď už oficiálně: Sází na novou příď i bohatší výbavu

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 9. 2022 • 07:39
37
2
Zobrazit náhledy (37)
BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i BMW Z4 M40i

Mnichovský roadster sází na sportovnější vzhled a bohatší výbavu – standardní i volitelnou.

BMW představilo modernizovaný roadster Z4, postavený na základech sdílených s Toyotou Supra, který sází na osvědčenou kombinaci motoru vpředu, pohonu zadních kol a plátěné střechy. S modernizací ovšem nabízí ještě více sportovnosti, bohatší výbavu a širší možnosti individualizace díky nové volitelné výbavě.

Modernizované BMW Z4 se zvenku snaží zaujmout sportovnějším vzhledem, ke kterému si pomáhá M sportovním paketem nově již ve standardu – a to i pro čtyřválcové motorizace. Automobilka navíc přepracovala krajní nasávací otvory i charakteristickou masku ve tvaru ledvinek, která má horizontální vnitřní strukturu, posilující dojem široké přední části.

Video se připravuje ...

Novinkou ve standardní výbavě jsou také 18“ litá kola M Double Spoke, na přání jsou však dostupná i 19“ litá kola. Nabídka laků byla přepracována a doplněna o nové výrazné barvy Thundernight (fialová), Portimao Blue (modrá) a Skyscraper Grey (šedá). Látková střecha, kterou je možné stahovat do rychlosti 50 km/h, je dostupná ve standardní černé a antracitově stříbrné.

Novinkou ve volitelné výbavě jsou zatmavené světlomety M Shadow Line, která jsou dostupná v kombinaci s volitelnými adaptivními LED světlomety. Tmavé vnitřní části světlometů přitom pomáhají umocnit sportovnost přední části vozu.

Modernizací prošla také kabina, jejíž prostředí se mění v závislosti na motorizaci. Základní BMW Z4 sDrive20i  je standardně osazeno koženým čalouněním Vernasca, které lze zvolit v provedení černá, bílá Ivory, hnědá Cognac nebo červená Magma.

Výkonnější BMW Z4 M40i a Z4 sDrive30i mají sedadla standardně čalouněná kombinací kůže a Alcantary s modrým kontrastním prošíváním a modrým lemováním. Interiér BMW Z4 sDrive30i doplňují M kožený volant, M sportovní sedadla, M pedály a M opěrka levé nohy řidiče.

Kabina s rozhraním BMW Live Cockpit Professional nabízí dva displeje s úhlopříčkou 10,25 palce, které umožňují přizpůsobení obsahu a slibují intuitivní ovládání. Standardní výbava zahrnuje varování před čelní srážkou s brzdnou funkcí, varování před opuštěním jízdního pruhu s návratem a ukazatel rychlostních limitů s indikátorem zákazu předjíždění.

Na seznamu volitelné výbavy jsou kromě jiného aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, varování před změnou jízdního pruhu, systém prevence nárazu zezadu, varování před vozidly přijíždějícími vzadu ze strany, parkovací asistent a couvací kamera. K dispozici je také BMW Head-Up Displej.

Pod kapotou najdeme stále tu samou nabídku motorizací. Základ představuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Z4 sDrive20i s nejvyšším výkonem 145 kW (197 k) a točivým momentem až 320 Nm, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy se standardní manuální šestistupňovou převodovkou, případně za 6,6 sekundy s volitelným automatem.

Výkonnější dvoulitrový čtyřválec sDrive30i už nabízí nejvyšší výkon 190 kW a 400 Nm točivého momentu, putující na zadní kola pouze přes osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic Sport, vybavenou funkcí Launch Control a páčkami řazení na volantu. Akcelerace na 100 km/h přitom vozu trvá 5,4 sekundy.

Vrcholný 3,0litrový řadový šestiválec BMW Z4 M40i pak nabízí nejvyšší výkon 250 kW a 500 Nm točivého momentu. Výkon putuje na kola opět přes osmistupňový automat a čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h se snižuje na 4,5 sekundy. Vůz přitom stále láká na nízké těžiště, vysokou tuhost karoserie, propracovaný podvozek, účinnou aerodynamiku a ideální rozložení hmotnosti 50:50. Součástí standardní výbavy všech modelových variant je také variabilní sportovní řízení.

BMW Z40 sDrive30i dostává nově ve standardu M sportovní podvozek s tužšími tlumiči a pružinami. Vrcholné BMW Z4 M40i je vybaveno adaptivním M podvozkem a M sportovními brzdami, které dostává i BMW sDrive30i, dostupnými s červenými nebo modrými třmeny. M sportovní diferenciál s elektronicky řízenou svorností má BMW Z4 M40i ve standardu, Z4 sDrive30i pouze volitelně.

Doporučujeme

Témata
30. 9. 2022 14:24
Re: pri starem
Tak hlavne sa mi nedarí nájsť nejakú zásadnú zmenu, takže o čom diskutovať. Hádam len konštatovať, že je to dobre :-!
29. 9. 2022 19:49
pri starem
Vidim spravne idrive 7, puvodni m40 bez mhev, opet manual pro 20i, nizkou hmotnost a samosvor? Tady je bmw jak ma bejt, mluvi se o manualu i pro 40i... A vida, v diskuzi nic a prodeje bida. Vsadim se, ze se proda vic XM nez Z4. A ja bych tu m40 fakt chtel...