Omlazené BMW Z4 teď už oficiálně: Sází na novou příď i bohatší výbavu
Mnichovský roadster sází na sportovnější vzhled a bohatší výbavu – standardní i volitelnou.
BMW představilo modernizovaný roadster Z4, postavený na základech sdílených s Toyotou Supra, který sází na osvědčenou kombinaci motoru vpředu, pohonu zadních kol a plátěné střechy. S modernizací ovšem nabízí ještě více sportovnosti, bohatší výbavu a širší možnosti individualizace díky nové volitelné výbavě.
Modernizované BMW Z4 se zvenku snaží zaujmout sportovnějším vzhledem, ke kterému si pomáhá M sportovním paketem nově již ve standardu – a to i pro čtyřválcové motorizace. Automobilka navíc přepracovala krajní nasávací otvory i charakteristickou masku ve tvaru ledvinek, která má horizontální vnitřní strukturu, posilující dojem široké přední části.
Novinkou ve standardní výbavě jsou také 18“ litá kola M Double Spoke, na přání jsou však dostupná i 19“ litá kola. Nabídka laků byla přepracována a doplněna o nové výrazné barvy Thundernight (fialová), Portimao Blue (modrá) a Skyscraper Grey (šedá). Látková střecha, kterou je možné stahovat do rychlosti 50 km/h, je dostupná ve standardní černé a antracitově stříbrné.
Novinkou ve volitelné výbavě jsou zatmavené světlomety M Shadow Line, která jsou dostupná v kombinaci s volitelnými adaptivními LED světlomety. Tmavé vnitřní části světlometů přitom pomáhají umocnit sportovnost přední části vozu.
Modernizací prošla také kabina, jejíž prostředí se mění v závislosti na motorizaci. Základní BMW Z4 sDrive20i je standardně osazeno koženým čalouněním Vernasca, které lze zvolit v provedení černá, bílá Ivory, hnědá Cognac nebo červená Magma.
Výkonnější BMW Z4 M40i a Z4 sDrive30i mají sedadla standardně čalouněná kombinací kůže a Alcantary s modrým kontrastním prošíváním a modrým lemováním. Interiér BMW Z4 sDrive30i doplňují M kožený volant, M sportovní sedadla, M pedály a M opěrka levé nohy řidiče.
Kabina s rozhraním BMW Live Cockpit Professional nabízí dva displeje s úhlopříčkou 10,25 palce, které umožňují přizpůsobení obsahu a slibují intuitivní ovládání. Standardní výbava zahrnuje varování před čelní srážkou s brzdnou funkcí, varování před opuštěním jízdního pruhu s návratem a ukazatel rychlostních limitů s indikátorem zákazu předjíždění.
Na seznamu volitelné výbavy jsou kromě jiného aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, varování před změnou jízdního pruhu, systém prevence nárazu zezadu, varování před vozidly přijíždějícími vzadu ze strany, parkovací asistent a couvací kamera. K dispozici je také BMW Head-Up Displej.
Pod kapotou najdeme stále tu samou nabídku motorizací. Základ představuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Z4 sDrive20i s nejvyšším výkonem 145 kW (197 k) a točivým momentem až 320 Nm, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy se standardní manuální šestistupňovou převodovkou, případně za 6,6 sekundy s volitelným automatem.
Výkonnější dvoulitrový čtyřválec sDrive30i už nabízí nejvyšší výkon 190 kW a 400 Nm točivého momentu, putující na zadní kola pouze přes osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic Sport, vybavenou funkcí Launch Control a páčkami řazení na volantu. Akcelerace na 100 km/h přitom vozu trvá 5,4 sekundy.
Vrcholný 3,0litrový řadový šestiválec BMW Z4 M40i pak nabízí nejvyšší výkon 250 kW a 500 Nm točivého momentu. Výkon putuje na kola opět přes osmistupňový automat a čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h se snižuje na 4,5 sekundy. Vůz přitom stále láká na nízké těžiště, vysokou tuhost karoserie, propracovaný podvozek, účinnou aerodynamiku a ideální rozložení hmotnosti 50:50. Součástí standardní výbavy všech modelových variant je také variabilní sportovní řízení.
BMW Z40 sDrive30i dostává nově ve standardu M sportovní podvozek s tužšími tlumiči a pružinami. Vrcholné BMW Z4 M40i je vybaveno adaptivním M podvozkem a M sportovními brzdami, které dostává i BMW sDrive30i, dostupnými s červenými nebo modrými třmeny. M sportovní diferenciál s elektronicky řízenou svorností má BMW Z4 M40i ve standardu, Z4 sDrive30i pouze volitelně.