Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazené BMW Z4 teď už oficiálně: Sází na novou příď i bohatší výbavu

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Mnichovský roadster sází na sportovnější vzhled a bohatší výbavu – standardní i volitelnou.

BMW představilo modernizovaný roadster Z4, postavený na základech sdílených s Toyotou Supra, který sází na osvědčenou kombinaci motoru vpředu, pohonu zadních kol a plátěné střechy. S modernizací ovšem nabízí ještě více sportovnosti, bohatší výbavu a širší možnosti individualizace díky nové volitelné výbavě.

Modernizované BMW Z4 se zvenku snaží zaujmout sportovnějším vzhledem, ke kterému si pomáhá M sportovním paketem nově již ve standardu – a to i pro čtyřválcové motorizace. Automobilka navíc přepracovala krajní nasávací otvory i charakteristickou masku ve tvaru ledvinek, která má horizontální vnitřní strukturu, posilující dojem široké přední části.

Video se připravuje ...

Novinkou ve standardní výbavě jsou také 18“ litá kola M Double Spoke, na přání jsou však dostupná i 19“ litá kola. Nabídka laků byla přepracována a doplněna o nové výrazné barvy Thundernight (fialová), Portimao Blue (modrá) a Skyscraper Grey (šedá). Látková střecha, kterou je možné stahovat do rychlosti 50 km/h, je dostupná ve standardní černé a antracitově stříbrné.

Novinkou ve volitelné výbavě jsou zatmavené světlomety M Shadow Line, která jsou dostupná v kombinaci s volitelnými adaptivními LED světlomety. Tmavé vnitřní části světlometů přitom pomáhají umocnit sportovnost přední části vozu.

Modernizací prošla také kabina, jejíž prostředí se mění v závislosti na motorizaci. Základní BMW Z4 sDrive20i  je standardně osazeno koženým čalouněním Vernasca, které lze zvolit v provedení černá, bílá Ivory, hnědá Cognac nebo červená Magma.

Výkonnější BMW Z4 M40i a Z4 sDrive30i mají sedadla standardně čalouněná kombinací kůže a Alcantary s modrým kontrastním prošíváním a modrým lemováním. Interiér BMW Z4 sDrive30i doplňují M kožený volant, M sportovní sedadla, M pedály a M opěrka levé nohy řidiče.

Kabina s rozhraním BMW Live Cockpit Professional nabízí dva displeje s úhlopříčkou 10,25 palce, které umožňují přizpůsobení obsahu a slibují intuitivní ovládání. Standardní výbava zahrnuje varování před čelní srážkou s brzdnou funkcí, varování před opuštěním jízdního pruhu s návratem a ukazatel rychlostních limitů s indikátorem zákazu předjíždění.

Na seznamu volitelné výbavy jsou kromě jiného aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, varování před změnou jízdního pruhu, systém prevence nárazu zezadu, varování před vozidly přijíždějícími vzadu ze strany, parkovací asistent a couvací kamera. K dispozici je také BMW Head-Up Displej.

Pod kapotou najdeme stále tu samou nabídku motorizací. Základ představuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec Z4 sDrive20i s nejvyšším výkonem 145 kW (197 k) a točivým momentem až 320 Nm, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy se standardní manuální šestistupňovou převodovkou, případně za 6,6 sekundy s volitelným automatem.

Výkonnější dvoulitrový čtyřválec sDrive30i už nabízí nejvyšší výkon 190 kW a 400 Nm točivého momentu, putující na zadní kola pouze přes osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic Sport, vybavenou funkcí Launch Control a páčkami řazení na volantu. Akcelerace na 100 km/h přitom vozu trvá 5,4 sekundy.

Vrcholný 3,0litrový řadový šestiválec BMW Z4 M40i pak nabízí nejvyšší výkon 250 kW a 500 Nm točivého momentu. Výkon putuje na kola opět přes osmistupňový automat a čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h se snižuje na 4,5 sekundy. Vůz přitom stále láká na nízké těžiště, vysokou tuhost karoserie, propracovaný podvozek, účinnou aerodynamiku a ideální rozložení hmotnosti 50:50. Součástí standardní výbavy všech modelových variant je také variabilní sportovní řízení.

BMW Z40 sDrive30i dostává nově ve standardu M sportovní podvozek s tužšími tlumiči a pružinami. Vrcholné BMW Z4 M40i je vybaveno adaptivním M podvozkem a M sportovními brzdami, které dostává i BMW sDrive30i, dostupnými s červenými nebo modrými třmeny. M sportovní diferenciál s elektronicky řízenou svorností má BMW Z4 M40i ve standardu, Z4 sDrive30i pouze volitelně.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

30. 9. 2022 14:24
Re: pri starem
Tak hlavne sa mi nedarí nájsť nejakú zásadnú zmenu, takže o čom diskutovať. Hádam len konštatovať, že je to dobre :-!
29. 9. 2022 19:49
pri starem
Vidim spravne idrive 7, puvodni m40 bez mhev, opet manual pro 20i, nizkou hmotnost a samosvor? Tady je bmw jak ma bejt, mluvi se o manualu i pro 40i... A vida, v diskuzi nic a prodeje bida. Vsadim se, ze se proda vic XM nez Z4. A ja bych tu m40 fakt chtel...