Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Can-Am Spyder F3 Limited Special Series: V závětří

Jiří Baborský
Diskuze (0)
Tříkolky Can-Am Spyder se letos opět sjely na rakouský ledovec Grossglockner. Byli jsme u toho a cestou otestovali novinku: turisticky laděný cruiser Spyder F3-T.

Tak už je to tady zase. Zapomenout na spojku i přední „motorkářskou“ brzdu a myslet na to, že příštích 1400 km pro nás existuje jen jediný nožní pedál. Přesednutí z jedné stopy na exotickou kanadskou tříkolku Can-Am Spyder nám pokaždé trošku potrápí mozkové závity.

Loni jsme se na celoevropský sraz do Rakouska vydali na novém modelu Spyder F3. Požitkářský cruiser s agresivním designem se stal okamžitě hitem. Prodeje se vyrovnají dosavadnímu trháku, turistickému kočáru Spyder RT. Když se ale na srazu rozhlížíme kolem sebe, na nahém F3 přijel málokdo. Dřív nebo později majitelé zjistí, že jim krátké vyjížďky nestačí, na dlouhých prostě moc fouká a pidizavazadelník v přídi nestačí. A tak dokupují plexi a kufry.

Can-Am bleskurychle zareagoval a pro sezonu 2016 připravil novinku – turisticky laděný Spyder F3-T, který právě startujeme. Zní báječně!

Pořád je to agresivně nahrbený krasavec, kterého jsme se loni nemohli nabažit, působí ale robustněji a o něco méně dravě než zamračený F3.

Verze F3-T dostala neodnímatelné boční kufry, jejichž součástí jsou koncové svítilny. Brašny to nejsou kdovíjak hluboké, ale základní potřeby na dvoudenní výlet bez problémů pojmou.

Největší designovou změnu hledejme na přídi. Nad řídítky se usadila nástavba s luxusní palubní deskou, audio systémem a plexištítem, který i na dálnici spolehlivě zvedá průvan a déšť nad hlavu. My si tak cestujeme v daleko větším komfortu než na holém F3, do stovky je pak ochrana naprosto dokonalá.

Ale „téčko“ není jen o designu. Na českých okreskách jsme si nemohli nevšimnout, že podvozek je proti standardnímu F3 komfortnější a v serpentinách logicky o něco méně hravý.

Výrobce totiž podtrhl turistickou náturu novinky tím, že jí dopřál pohodlnější přední tlumiče a místo zadního rovnou instaloval vzduchový měch z cestovního RT. Tím vznikl ideální mezistupeň mezi F3 a RT.

Cestou pod vrchol Grossglockneru jsme neodolali pokušení vyzkoušet F3 a F3-T těsně po sobě. Rozdíl byl větší, než jsme čekali. F3 působí mnohem mrštněji a díky strohému designu vypadá menší, F3-T vytváří dojem většího stroje a zatáčky krouhá s větší rozvahou. Pořád je s ním ale mnohem větší zábava než s mastodontem RT, který je jakýmsi tříkolovým ekvivalentem Hondy Goldwing.

Téčko třikrát jinak

Letošní novinka Can-Am Spyder F3-T se nabízí ve třech specifikacích a čtyřech barvách:

F3-T (699.000 Kč): Základní verze s plexištítem, rádiem a kufry se nabízí v bílé barvě nebo stříbrném laku s kontrastním oranžovým rámem.

F3 Limited (719.900 Kč): Letošní „limitce“ je vyhrazena vínová metalíza, v rozšířené výbavě nechybějí vyhřívané rukojeti, komfortní plotny místo stupaček, speciální sedlo ani chromované prvky včetně disků kol. V označení písmeno T.

F3 Limited Special Series (734.900 Kč): Speciální edice pro rok 2016 vychází z F3 Limited, liší se estetickými detaily a exkluzivním lakováním – dodává se výhradně matně černá s černými koly.

Can-Am Spyder F3-T
Motor čtyřtaktní řadový tříválec Rotax
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 1330
Výkon (kW/ot. za min) 86/7250
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 130/5000
Převodovka 6° semiautomat
Sekundární převod řemen
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 270/270
Pneumatiky P a Z 165/55 R15 a 225/50 R15
Délka x šířka x výška (mm) 2596 x 1497 x 1241
Rozvor (mm) 1709
Výška sedla (mm) 675 mm
Pohotovostní hmotnost (kg) 430
Objem nádrže (l) 27
Objem kufrů (l) 78
Cena (Kč) 699 000

Plusy

  • Cestovní komfort
  • Silný motor
  • Rychlá sekvenční převodovka
  • Účinné a nevadnoucí brzdy
  • Stačí řidičák na auto
  • Výstřední design

Minusy

  • Menší úložné prostory
  • Nepřesné ovládání směrovek
  • Neprosmýkne se kolonou jako motorka

Ledovec potřetí dobyt!

Ročně se po Evropě koná několik velkých srazů Can-Am Spyderů, pouze ten u rakouského jezera Traunsee organizuje přímo koncernová centrála BRP pro střední a východní Evropu. Výhoda? Můžete třeba vyhrát nejnovější spyder na rok zdarma. Hlavním cílem účastníků dvoudenního setkání v Solnohradsku je panoramatická klikatice Grossglockner Hochalpenstrasse, vedoucí pod vrchol nejvyššího rakouského ledovce (3798 m n. m.). Jde o jednu z nejkrásnějších silnic Evropy, navíc leží zhruba v jejím středu, což je fér pro posádky z dalekého Ruska nebo Finska. Po dvou slunných ročnících, které Svět motorů absolvoval, nám nevyzpytatelné Alpy ukázaly i svou druhou tvář. Letos lilo jako z konve, ani teď v červnu nebyla nouze o sníh a hustou mlhu jsme místy mohli krájet. To ale nemění nic na tom, že když se serpentinami vlní had desítek spyderů, je to neskutečná podívaná.

Stejně jako když se pak všechny seřadí na střeše cílového parkoviště s kulisami magického Grossglockneru, který si ovšem letos musíme v oparu jen domyslet.

Rekordy Grossglockner Challenge 2016

  • 177 spyderů, 286 účastníků, 17 zemí
  • Muž z největší dálky: Erkki Misikangas, Finsko, 3326 km
  • Žena z největší dálky: Alena Kulíková, Slovensko, 410 km
  • Spyder s nejvíc najetými kilometry: Němec Willi Blumenschein, 67.500 km

Jiří Baborský
Diskuze (0)