Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Caterham Superlight Twenty váží půl tuny, má 135 koní a stojí milion korun

Jan Mička Jan Mička 11. 9. 2015 • 00:06
18
7
Zobrazit náhledy (18)
Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven Caterham Super Seven
Limitovaná edice dvaceti kusů vznikne jako pocta Caterhamu Superlight vyráběnému od roku 1996. Během osmi let vzniklo 196 exemplářů se speciálními karbonovými prvky.

Ikona jménem Caterham Seven vznikla v roce 1973 jako pokračovatel legendárního Lotusu Seven konstruktéra Colina Chapmana. Jeho filozofie založená na nikterak drastických výkonech a nízké hmotnosti přetrvává dodnes, a pokud se svět úplně nezblázní, budeme se s charakteristickými roadstery setkávat i nadále.

Během let se objevil obrovský počet verzí Caterhamu Seven, a to se nebavíme o firmách, které vyrábí jeho napodobeniny. Dnešní novinka se však týká Superlightu 1.6 produkovaného v letech 1996 až 2004. Pod kapotou měla motor Rover 16K4F o výkonu 102 kW (138 koní), a zajímavosti byly speciální díly karoserie vyrobené z karbonu. Díky tomu vůz vážil jenom 470 kilogramů, a protože ho nic moc netížilo, zrychlil z 0 na 96 km/h za 4,8 sekundy.

Limitovaná edice Superlight Twenty vznikla na oslavu dvacátého výročí od zahájení výroby původního Superlightu (celkem vzniklo 196 kusů). Pod kapotou má motor Ford Sigma 1.6 o výkonu 135 koní a točivém momentu 165 N.m, který dokáže 498 kilogramů těžký (nebo spíš lehký) sporťák dostat z 0 na 96 km/h za 4,9 sekundy. Zajímavostí je, že část tohoto motoru stále přetrvává v moderní šestnáctistovce EcoBoost, donedávna montované například do Fordu Focus.

Hliníkovou karoserii výrobce neskrývá pod nánosy barvy. Stejně jako u předchůdce nese velké množství karbonových dílů. Z uhlíkových vláken je vyrobena i přístrojová deska nebo skořepinová sedadla. Čelní sklo pak zcela chybí a nahrazuje jej malý větrný štítek. No řekněte sami, viděli jste někdy ryzejší sporťák?

Symbolická dvacítka se neodráží pouze v názvu vozu, ale také počtu vyrobených kusů. Těchto speciálních Caterhamů skutečně vznikne pouze dvacet, každý za cenu 29.995 liber (asi 1,1 milionu korun). A pokud byste si na montáž troufli sami, ušetříte 3.000 liber (asi 111.000 Kč). Vůz bude k vidění na akci Goodwood Revival již tento víkend.

Související články

Témata
Avatar - Bully_
12. 9. 2015 10:44
Re: Ach jo...
Diky :-) Jinak jsi to popsal prave dobre, nema to nic spolecneho s racionalitou. Takove auto ma podobne vyuziti jako motocykl, ale stoji nekolikanasobne vic.
Avatar - Bully_
12. 9. 2015 10:19
Re: Ach jo...
Najdes tam i pod pul milionu, ale jako u vsech podobnych joy-machines a zdaleka ne jenom u Caterhamu, jejich cena je proste vysoka a hodnota moc neklesa. Neni to zadna seriovka, kdy vyrobis auto z druhoradych globalnich komponentu a diky obrovskym seriim muze byt i lidova cena.
Podobne vozy se taky nekupuji v sezone :-) , kdy jsou vzdycky nejenom vyssi ceny, ale hlavne je o dost mensi nabidka nez po ni.
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 9. 2015 08:39
Re: Ach jo...
Za polovinu? Na mobile.de ty úplně nejlevnější CATy na půl míči začínají ;-\ Což je dost tristní, když si člověk uvědomí, že je to motor a pár trubek.

Cena ojetých CATů je pro mě jednou z nejnepochopitelnějších věcí na trhu s auty. Ty ojeté se prakticky nevyplatí kupovat, protože nové začínají jen o kousek výš...
11. 9. 2015 21:03
Re: Ach jo...
A tobě velký :yes: za toho Lotuse.
11. 9. 2015 21:02
Re: Ach jo...
Já jsem asi jeden z nich.Moc bych ho chtěl ( neexistuje žádná překážka proč ho nemít ) ale moc by mě štvalo, že to auto využiji jen občas a ty peníze v tom autě jsou vlastně nevyužité. Nevím jak to popsat. Tedy si dávám velký :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku