Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český designér navrhl moderní Tatru 77. Co na ni říkáte?

Tatra 77 Hommage
Tatra 77 Hommage
Tatra 77 Hommage
Tatra 77 Hommage
18 Fotogalerie
Diskuze (4)

Tatra 77 patří mezi nejdůležitější auta historie, je totiž považována za první sériově vyráběný vůz s aerodynamickou karoserií.

A je současně prvním automobilem, jehož aerodynamické vlastnosti se testovaly a ladily v aerodynamickém tunelu. Tatra model 77 vyráběla v letech 1934 až 1938, postavila celkem 255 kusů.

Život elegantního vozu s motorem vzadu lze rozdělit na dvě části: nejprve tu byla původní T77, na níž v roce 1935 navázalo vylepšení provedení T77 A. To je větší, na délku měří 5410 milimetrů (originální T77 5130 mm), má delší rozvor (3250 mm oproti 3150) a dostalo také větší a výkonnější motor.

Vzduchem chlazený osmiválec o objemu 3,4 litru poskytoval výkon 55 kW, původní třílitrová V8 dávala 44 kW. Tatra 77 A se podle výrobce dokázala rozjet až na 150 km/h. Na pohled pak "áčko" poznáte jednoduše podle třetího předního světlometu, umístěného uprostřed.

K lidem, kteří Tatru 77 A obdivují, patří také Radek Štěpán. Český designér dokonce vytvořil návrh moderní podoby této automobilové legendy. "Rád přemýšlím o tom, jak by asi vypadali nástupci klasických a už nevyráběných modelů. A Tatru jsem chtěl ztvárnit už velice dlouho," popisuje Radek, jak se jeho vize zrodila.

"Chtěl jsem vytvořit něco, co čerpá, co se hlavních proporcí týče, z modelu Tatra 77A. Snažil jsem se přitom zachovat charakteristické prvky: aerodynamickou, nízkou záď a tři kruhové elementy vpředu, umístěné v objemu, který se převaluje přes přední kola. Kapka je potom tak nějak téma pro všechno, co na autě vidíte," dodává.

Designér chtěl také spojit klasické proporce s moderními technologiemi a elektrickým pohonem. "To je kontrast, k němuž mám velice blízko. Netušil jsem však, jak to bude náročné. Jakmile vyřežete tři kruhy na předku vozu, nikdy to nebude vypadat moderně. Pořád s tím bojuji, návrh pro mne stále není hotov," upozorňuje Radek Štěpán.

Postranní polokruhové výřezy vpředu slouží jako kryt vyklápěcích světel, prostřední má ukrývat výklopný lidar a ostatními senzory. Tyto prvky spojuje tenký LED proužek. "Na bocích jsem chtěl udělat Venturiho tunel, který vychází v zadní části, a opět tím podpořit kapkovité téma. Další tunel je pak i vpředu pod světly. Vzduch putuje pod kapotou a vyúsťuje u předního skla," uzavírá šikovný designér.

Vstoupit do diskuze (4)