Český trh v listopadu 2008: Dacia Sandero v Top5, Fiesta mimo Top10 třídy malých vozů
Vrchol pochopitelně nadále okupuje Fabia, v předposledním měsíci letošního roku se český vozový park rozšířil o dalších 2.204 kusů. Druhé místo má již předplacené Ford Fusion, tentokrát se prodalo 482 kusů. Bronzový stupínek patří Peugeotu 207 s 298 novými registracemi. Yaris od Toyoty zaostal o pouhý jeden vůz (297). Na pátém místě skončila v úvodu zmíněná Dacia Sandero s 220 kusy, což jistě neznamená vyčerpání potenciálu tohoto modelu. Šestý je tentokrát Renault Clio s 207 novými registracemi, sedmý Citroën C3 (195 kusů), na osmém a devátém místě se seřadili oba zástupci značky Hyundai: sedan Accent (191) a hatchback Getz (169). Top10 uzavírá Renault Thalia se 163 registracemi. Mezi nejlepšími tentokrát chybí Ford Fiesta, který je až dvanáctý.
V meziročním srovnání si Fabia pohoršila o 25,9 % (loni v listopadu 2.974 kusů), Fusion si naopak polepšil o nezanedbatelných 65,1 % (loni 292), Peugeotů 207 i Yarisů bylo loni zaregistrováno shodně 209, francouzský vůz je na tom tedy o 42,6 % lépe, japonský konkurent si pak polepšil o 42,1 %. Jejich letošní a loňské výsledky jsou vzácně shodné, což svědčí o konstantní oblibě těchto vozů mezi českými řidiči, či v případě Yarisu spíše řidičkami. U Dacie Sandero toto porovnání pochopitelně zatím chybí.
PŘEDSTAVUJEME Dacia Sandero - O generaci lepší Dacia (06/2008) |
TEST Dacia Sandero 1,6 - Hurá do Evropy (08/2008) |
TEST Dacia Sandero 1,4 – Drákula pro nenáročné (09/2008) |
Letos se od ledna prodalo 26.417 malých škodovek (podíl ve třídě 41,7 %), následuje Fusion (5.346 kusů, 8,4 %), třetí je Peugeot 207 (3.338, 5,2 %), Yaris okupuje čtvrtou příčku s 2.559 kusy a podílem 4 %. První čtyři místa jsou tedy shodná jak v měsíčním, tak i v celoročním pořadí. Liší se až pátý stupínek, kde je Volkswagen Polo s 2.463 kusy (podíl 3,9 %).
Domácí bestseller pokračuje v propadu, ve srovnání s loňskem činí rovných 10 procent (za leden až listopad 2007 bylo zaregistrováno 29.368 kusů). U Fordu si můžou naopak mnout ruce, akční ceny přinášejí své ovoce. Fusion si oproti loňsku polepšil o skoro tři čtvrtiny, nárůst činí přesně 72,8 % (loni se v listopadu registrace zastavily na čísle 3.094). Francouzský lev 207 je na tom také lépe o 51 % (loni 2.210), tento trend vyznává i Yaris (loni 2.375, nárůst o 7,8 %). Díky akční verzi All In se daří i Polu, polepšilo si o 72,2 % z loňských 1.430.
Vznětové motory v malých vozech tvoří drtivou menšinu. V listopadu co do absolutních počtů kralovala dieselům v této třídě samozřejmě Fabia s 228 kusy před Renaultem Clio (29), Peugeotem 207 (28) a Citroënem C3 (13 kusů). Procentní statistice tentokrát vévodí Clio, 14 % nových vozů (29 z 207) poháněla nafta.
Užitkových Fabií se prodalo v listopadu celkem 311 (14,1 % z celkového počtu), Fusionů 37 (7,8 %), Renaultů Clio 36 (17,4 %), Peugeotů 207 17 kusů (5,7 %). za zaznamenání stojí ještě výsledek Opelu Corsa, 12 vozů ze 108 znamená podíl 11,1 %. V procentním žebříčku patří opět prvenství Cliu.
Třída malých vozů, registrace na českém trhu v listopadu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 11/2008 | 1-11/2008 | 11/2008 | 1-11/2008 |
1. | Škoda FABIA | 2204 | 26417 | 40,1% | 41,7% |
2. | Ford FUSION | 482 | 5346 | 8,8% | 8,4% |
3. | Peugeot 207 | 298 | 3308 | 5,4% | 5,2% |
4. | Toyota YARIS | 297 | 2559 | 5,4% | 4,0% |
5. | Dacia SANDERO | 220 | 477 | 4,0% | 0,8% |
6. | Renault CLIO | 207 | 2262 | 3,8% | 3,6% |
7. | Citroën C3 | 195 | 1998 | 3,5% | 3,2% |
8. | Hyundai ACCENT | 191 | 1177 | 3,5% | 1,9% |
9. | Hyundai GETZ | 169 | 1804 | 3,1% | 2,8% |
10. | Renault THALIA | 163 | 2443 | 3,0% | 3,9% |
11. | Volkswagen POLO | 156 | 2463 | 2,8% | 3,9% |
12. | Ford FIESTA | 140 | 1561 | 2,5% | 2,5% |
13. | Opel CORSA | 108 | 1594 | 2,0% | 2,5% |
14. | Chevrolet AVEO | 105 | 1561 | 1,9% | 2,5% |
15. | Fiat PUNTO | 80 | 1379 | 1,5% | 2,2% |
16. | Seat IBIZA | 77 | 946 | 1,4% | 1,5% |
17. | Mazda 2 | 76 | 1132 | 1,4% | 1,8% |
18. | Peugeot 206 | 66 | 753 | 1,2% | 1,2% |
19. | Mitsubishi COLT | 62 | 601 | 1,1% | 0,9% |
20. | Suzuki SWIFT | 57 | 755 | 1,0% | 1,2% |
21. | Kia RIO | 44 | 780 | 0,8% | 1,2% |
22. | Seat CORDOBA | 30 | 385 | 0,5% | 0,6% |
23. | Honda CITY | 18 | 204 | 0,3% | 0,3% |
24. | Honda JAZZ | 17 | 266 | 0,3% | 0,4% |
25. | Nissan MICRA | 12 | 340 | 0,2% | 0,5% |
26. | Mini | 6 | 70 | 0,1% | 0,1% |
27. | Alfa Romeo MITO | 5 | 12 | 0,1% | 0,0% |
27. | Suzuki IGNIS | 5 | 546 | 0,1% | 0,9% |
29. | Lada KALINA | 4 | 51 | 0,1% | 0,1% |
30. | Citroën C2 | 3 | 73 | 0,1% | 0,1% |
30. | Subaru JUSTY | 3 | 81 | 0,1% | 0,1% |
- | Ostatní modely | 3 | 15 | 0,1% | 0,0% |
- | CELKEM | 5503 | 63359 | 100,0% | 100,0% |
S novou akcí přispěchal nedávno Renault. Při koupi automobilu na leasing dostane zákazník zdarma zákonné pojištění a čtyřletou záruku. V kategorii malých vozů se tato nabídka týká obou generací Clia a sedanu Thalia. Německý Volkswagen pak kromě Pola All In nabízí i stejný vůz ve výbavě Comfortline se základním tříválcem 1,2 litru/44 kW. Pasažéry hýčkají v interiéru elektrická okna vpředu a rádio s CD přehrávačem, nad jejich bezpečností bdí dva airbagy a ABS. Automobil je vybaven také centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a stojí 249.900,- Kč. I další motorizace 1,2 l/51 kW a 1,4 l/59 kW se v tomto provedení vejdou bez problémů pod hranici 300.000 korun.