Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro ZL1: Modelový rok 2013 na nových fotografiích

Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro
43 Fotogalerie
Diskuze (12)
Nejvýkonnější sériové Camaro bylo sice představilo loni, ale prodej se rozběhne až letos. Chevrolet tuto skutečnost připomíná novou sadou fotografií.

Chevrolet Camaro ZL1 se jako odpověď na Shelby GT500 představil nejprve jako kupé začátkem loňského roku na autosalonu v Chicagu v provedení pro modelový rok 2012. Na listopadovém autosalonu v Los Angeles mělo premiéru provedení s plátěnou střechou. Ford na stejném místě kontroval důkladně modernizovaným Shelby GT500.

Své jméno zdědil Chevrolet Camaro ZL1 po nejvýkonnějším zástupci první generace z roku 1969. Tento model byl vyroben v počtu pouhých 69 vozů a pod jeho kapotou pracoval závodní celohliníkový big-block o objemu 7,0 litru s oficiálně uváděným výkonem 321 kW (436 k) při 5200 min-1 a točivým momentem 610 Nm při 440 min-1.

Současný ZL1 se může pochlubit kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru. Ten disponuje výkonem 432 kW (580 k) a točivým momentem 754 Nm (obojí dle normy SAE).

Sílu motoru přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka Tremec TR-6060 se zkrácenými drahami řazení, která může být na přání nahrazena automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostí.

Stejně jako u kupé je vzhledem k nárůstu točivého momentu upraveno celé pohonné ústrojí a součástí standardní výbavy je diferenciál s omezenou svorností.

Podvozek Camara ZL1 má u kabrioletu i kupé jinak umístěné úchyty stabilizátorů a je vybaven systémem adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Elektronické senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení podvozku. Řidič Camara jej může také ovlivnit, má na výběr dva režimy – Tour a Sport.

Elektrický posilovač řízení má zajistit lepší reakce a zpětnou vazbu. Kovaná kola jsou obutá do plášťů Goodyear Supercar F2 o rozměrech 285/35 ZR20 vpředu a 305/35 ZR20 vzadu. Dodavatelem brzdového systému se šesti pístky a 370mm kotouči vpředu a čtyřmi pístky a 365mm disky vzadu je společnost Brembo.

Výfukový systém, který pracuje ve dvou režimech a přizpůsobuje zvuk otáčkám motoru, byl poprvé použit na Corvettě.

V loňském roce se Chevrolet Camaro ZL1, který se kromě techniky a výkonu od svých sourozenců liší i upravenou karoserií, vydal i na Nürburgring. Jedno kolo na slavném německém okruhu tento Američan zajel za 7:41,27 minut. Předvedl tak velmi dobrý výkon, ale zároveň předvedl, že i v GM dávají pozor, aby na vrcholu sportovních Chevroletů zůstala Corvette ZR1 (7:19,63 minut).

Camaro ZL1 má ovšem kromě svého času a jízdních vlastností na náročném evropském okruhu přitahovat pozornost zákazníků i disciplínami, kterou jsou pro silné americké kupé mnohem tradičnější. Chevrolet uvádí, že akceleraci z 0 na 60 mil v hodině (96,56 km/h) ZL1 s manuální převodovkou zvládne za 4,0 s, čtvrt míle ujede za 12,1 s a vyvine maximální rychlost 290 km/h. Pro verzi s automatickou převodovkou uvádí dokonce zrychlení za 3,9 s, čtvrt míle za 12,0 s a maximální rychlost 296 km/h. Bez ohledu na převodovku má ZL1 umět vyvinout příčné zrychlení 1,0 g.

Prodej Chevroletu Camaro ZL1 s karoserií kupé jako modelu pro rok 2012 se rozběhne na jaře letošního roku a cena je stanovena na 54.995 amerických dolarů (okolo 1.110.000,- Kč). Kabriolet má jako model 2013 dorazit k prodejcům v létě a jeho cena prozatím není oficiálně stanovena, ale očekává se, že bude o 5.000 až 6.000 amerických dolarů dražší než kupé.

      

Vstoupit do diskuze (12)