Chevrolet SS: Návrat sportovního sedanu se zadním pohonem
Týká se ovšem nejen luxusního Cadillacu, ale i „lidovějšího“ Chevroletu. Ten se navíc stále snaží oživit svou sportovní minulost. Byť v jeho případě se jedná také o žhavou současnost, třetina sportovních aut prodaných loni v USA nesla právě jeho logo. Ale železo je třeba kout. Zadní pohon nebudou mít nadále jen tyto dvoudveřové legendy typu Corvetty nebo Camara. Chystá se totiž i sportovní sedan s logickou zkratkou SS.
Není to žádná spekulace, nýbrž oficiální informace, v tuto chvíli platí i kratičký název. Na nějaké čtyř- nebo šestiválce rovnou zapomeňte, Chevy SS bude tou pravou „amerikou“ s vidlicovým osmiválcem. Sedan se zadní poháněnou nápravou automobilka naposledy nabízela před dlouhými sedmnácti lety. Architekturu ale nemusí u GM vymýšlet, novinka ji převezme právě z Camara, stejnou sdílí také chystaný australský Holden Commodore řady VF.
Nejprve se ovšem objeví verze pro první ligu šampionátu NASCAR: Sprint Cup. Silueta se dočká závodního nasazení již v příštím roce, debutem pro ni bude slavná Daytona 500. Sériová varianta se objeví v showroomech o něco později, na jeho konci coby model 2014. Sám prezident americké větve koncernu General Motors Mark Reuss přiznal: „Osobně se těším, až ji budu moci řídit.“ Za volant prototypu pro NASCAR, který se již pilně testuje, usedají k tomu povolaní.
Evropské příznivce loni stoleté značky bohužel zklameme, s dovozem na starý kontinent se vůbec nepočítá. Případný zájemce si tedy bude muset poradit sám, případně se obrátit na „neoficiální“ importéry amerických aut.
Zkratka SS, což neznamená nic jiného než Super Sport, má u Chevroletu dlouhou tradici. Poprvé se objevila na závodním prototypu Corvetty pro Le Mans. Za jeho vznikem stál, jak jinak, legendární Zora Arkus-Duntov. Auto bylo postaveno v roce 1957, ale v proslulém vytrvalostním závodě trvajícím den a noc nakonec nestartovalo.
Prvním produkčním vozem nesoucím označení SS byla Impala z roku 1961. Tyto verze se od standardních „antilop“ zmíněného ročníku lišily sportovnějším podvozkem a zavěšením, většími brzdami, koly a patřičně dimenzovanými pneumatikami a v neposlední řadě tachometrem umístěným na sloupku řízení. Dnes představují sběratelskou raritou, bylo jich totiž postaveno jen 453! Zatím posledním je Camaro SS páté generace (2010).