Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čína v Detroitu 2009: Brilliance jen monitoruje terén, BYD chce do 3 let vstoupit na trh

Diskuze (21)
Agilní čínské automobilky v USA zkoumají, jestli se krize místního autoprůmyslu nestane jejich životní příležitostí.

Brilliance: Termín vstupu na trh USA zatím nestanoven

Čínská automobilová značka Brilliance se se svou modelovou paletou ukazuje na největších světových autosalonech, ale úspěchy většího rozsahu na mimočínských trzích nedosáhla. Účast na detroitské autoshow má zatím pouze průzkumný důvod, protože zatím nebyl oznámen termín příchodu na největší automobilový trh světa.

Američané si můžou v těchto dnech prohlédnout kupé M3, sedany M1 a větší M2 a nejnovější hatchback FRV, které jsme loni viděli mj. i na pražské Autoshow.

Brilliance v minulém roce exportovala 23 tisíc vozidel, především na rozvíjející se trhy jako je Rusko nebo Egypt. 700 vozů směřovalo také na německý trh. Většímu rozšíření ve státech EU brání průtahy při získávání regulárních typových homologací.

V roce 2009 by značka chtěla exportovat až 40 tisíc vozů. Roční produkce této automobilky činí asi 300 tisíc vozů, včetně licenčně vyráběných BMW řady 3 a 5 pro čínský trh nebo minibusů značky Toyota.

BYD: Čínský hybrid a elektromobil od roku 2011 v USA

Automobilka BYD rozhodně nešetří sebevědomím. Považuje se za leadera v oblasti „zelených“ automobilových technologií, což má mimo jiné v roce 2011 dokázat vstup na americký trh s hybridním autem a s elektromobilem.

Na detroitském autosalonu nastínil prezident automobilky Wang Chuanfu plány na nejbližších několik let – kromě prodeje hybridů a elektromobilů v USA je to vývoj nových dostupných technologií v této oblasti a výhledově také výroba aut v USA.

Model F3DM se už v Číně prodává a je prvním sériově vyráběným plug-in hybridem na světě. Spalovací motor slouží jen jako generátor elektrického proudu, auto tak pracuje na stejném principu jako připravovaný Chevrolet Volt. Kromě toho je možné baterie nabíjet z rozvodné sítě. Tato skutečnost je zakódována i v názvu auta – zkratka DM znamená Dual Mode. Stejné pohonné ústrojí dostane i připravovaný hybrid vyšší střední třídy F6DM.

Druhým ze zelených aut značky BYD je elektromobil E6. Jeho parametry zní lákavě: pětimístný crossover zrychlí z klidu na 100 km/h za zhruba 10 sekund, maximální rychlost je 160 km/h a dojezd 300 km. Žádná z těchto hodnot se tedy výrazně neodchyluje od běžného auta se spalovacím motorem.

Klíčem k úspěchu hybridu i elektromobilu mají být baterie vlastní konstrukce označované Fe. Jejich nabíjení je velmi rychlé – už po 10 minutách jsou nabity z 50 %. Doba životnosti je 10 let. Podle tvrzení automobilky jsou bezpečné, ekologicky šetrné a cenově dostupné.

BYD bude na americkém trhu působit s podporou společnosti MidAmerican Energy Holdings, která patří miliardáři Warrenu Buffetovi v BYD drží 10% podíl.

Diskuze (21)
Avatar - Falco
18. 1. 2009 18:49
Re: Ještě pár let
Soudruhu, nebýt nenažraných odborů, tak by se žádná firma nestěhovala!
17. 1. 2009 20:16
Ještě pár let
a automobilky v Evropě přestanou být konkurenceschopné kvůli ztrátě technologické převahy. Zatím to ještě není vidět, ale je to tak. Můžeme si za to sami, resp. hrabiví majitelé velkých firem, kteří všechny Evropské technologie vyvezli do Číny. Navíc přichází v automobilovém průmyslu i technologie nové, ve kterých už Čína Evropu dávno předehnala - jemná elektronika, baterie. Třeba vývoj a výroba nanobaterií je prakticky jen v Číně. Podařilo se jim vyvinout laciné postupy a proto je předpoklad, že v kategorii hybridních aut a elektromobilů brzo budou mít vedoucí pozici - díky nejvýkonnějším a nejlevnějším bateriím. Nebo příklad z oblasti elektroniky - pájení plošných spojů. V Číně mají nejlepší pájecí a osazovací automaty na světě, dokážou za velmi nízké ceny osadit plošné spoje SMD součástkami, které nezvládne osadit ani nejlepší automat v ČR. Vše ostatní vyrobí díky nulovým ekologickým normám taky o dost laciněji než my. Navíc Čína skupuje zdroje nerostných surovin doslova po celé planetě. Taky podniky se zajímavým know-how. To vše se neděje chaoticky jako v klasické tržní ekonomice, ale je to centrálně řízeno (jejich ekonomika je centrálně plánovaná), taky si jakékoliv investice můžou dovolit díky obrovskému přebytku zahraničního obchodu.
Nevím kolik to bude trvat let, ale Čína evropské automobilky převálcuje. Stejně jako převálcovala evropské výrobce elektroniky - prvně jsme se smáli "vietnamským křápům" se značkami Prosonic nebo Panasound a dnes už se prakticky jinde elektronika nevyrábí a evropští i japonští výrobci začali v Číně vyrábet taky (čímž jim opět dodali svoje technologie) nebo zcela zanikli, jako třeba Grundig. ;-\ O textilním průmyslu už nemá cenu mluvit vůbec...
16. 1. 2009 23:36
Re: ???
Tak to se omlouvam! ;-) Nekdy si sedim na vedeni!
Avatar - Falco
16. 1. 2009 20:58
Re: made in P.R.C.
[odkaz] Učinit tomu všemu přítrž si vzala za svůj cíl již zmíněná vládní strana Fianna Fail. Ta se rozhodla k několika radikálním řešením:

Snížit a následně "zrušit" vysoké schodky státního rozpočtu. Snížit daně ze zisku v průmyslové výrobě a dalších navazujících odvětvích až na v Evropě neobvyklých 10%. Zmrazit nebo alespoň umírnit růst mezd v celé ekonomice (za pomoci odborů).

K tomu všemu se přidal vysoký příliv zahraničních investic hlavně z USA a ostatních zemí Evropské unie. V roce 1994 činil například příliv přímých zahraničních investic do Irska necelých 838 miliónů USD, v roce 2000 to však bylo již vysokých 20 mld. dolarů. Většina z těchto investic se koncentrovala především do informačních technologií, elektronického, farmaceutického a chemického průmyslu. Velká část těchto investic přicházela z USA.

Tak například, přibližně třetina osobních počítačů prodaných v Evropě mezi léty 1980 až 2000 byla vyrobena v Irsku. Do Irska mířily výrobci elektroniky jako IBM, Intel, Dell, Motorola a Hewlett Packard. Stranou nezůstaly ani softwarové společnosti. Kvůli nízkým daním a kvalifikované pracovní síle v zemi čile investoval Microsoft a svou technologickou pobočku v Irsku založila před několika lety internetová štika 21. století - společnost Google.

Z chudé země na periférii Evropy se tak během 15 let stal již několikrát zmíněný a tolik pověstný "keltský tygr". To se samozřejmě neobešlo bez obrovských investic do vzdělání a infrastruktury. Pracovní síla v Irsku je velice vzdělaná (80% Irů má středoškolské vzdělání s maturitou), ale levná (náklady na pracovníka jsou téměř poloviční oproti Německu a Francii). (Nejen) díky tomu došlo k poklesu nezaměstnanosti z 15,7% (1993) až na 4,2% v roce 2002. Toto se podařilo dokonce bez výraznějšího zvýšení inflace (většinou do 3%). Nezaměstnanost v Irsku (1990-2005) Zdroj: euroekonom

Avatar - KANKUNEN
16. 1. 2009 16:39
Re: ???
Myslel jsem to naopak. Sotva začli a už mají tohle.