Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën opravdu skončil ve WRC. Prý nemá jezdce

Martin Machala
Diskuze (20)

Jako oficiální důvod ukončení aktivit ve WRC uvedl Citroën odchod Sébastiena Ogiera. Něco mi říká, že se to Citroënu spíš hodilo.

Na Twitteru jsme si mohli přečíst velmi strohé vyjádření, že když nám holt odešel Sébastien, tak nemáme first-class drivera a tím pádem nemá cenu, abychom se zúčastnili. No… Až odejde Souček ze Slavie, tak se v edenu nejspíš taky vykašlou na ligu mistrů.

Asi je nám jasné, že Ogierův odchod byl spíš poslední kapkou, konkurenceschopného šoféra by si Citroën určitě našel. Spíš aby mu dokázali připravit konkurenceschopné auto… Aktuální éra WRC nezastihla francouzskou značku zrovna v nejlepší formě, jezdci si na od začátku stěžovali na nepředvídatelné jízdní vlastnosti nového speciálu, hlavně zadek si prý dělal, co chtěl. Žádný velký posun neznamenal ani příchod šestinásobného mistra světa Ogiera. Byla to tuším německá rallye, kde po příjezdu do cíle jedné z rychlostek Sébastien prohlásil, že tohle auto prostě řídit neumí.

O schopnostech Citroënu přitom nikdo nepochybuje, vždyť jde o osminásobného mistra světa v týmech s víc než stovkou výher na kontě. A dominanci Loeba s devíti tituly si určitě všichni dobře pamatujeme.

Továrna se podle všeho nedokázala vypořádat s odchodem klíčovým postav týmu, které na svou stranu přetáhl Hyundai, tedy letošní mistr v týmech. Citroën skončil třetí, předposlední…

Opravdu to vypadá na úplný konec. Od sezony 2022 budou sice v mistrovství světa jezdit hybridy (hybridní systém by měl být zpočátku unifikovaný), což by se v dnešní době marketingově hodilo víc, koncern PSA se však už nějakou dobu angažuje ve formuli E a Peugeot navíc nedávno vyhlásil návrat do vytrvalostních závodů. Citroën se však rallye prozatím úplně nevzdá, přece jenom má závazky ke svým R5 klientům, které bude i v příští sezoně podporovat.

A Ogier? Ten se na 99 % vydává k Toyotě, která podle všeho totálně překope své jezdecké složení. Tänaka přeplatil Hyundai, Ogiera by tak měl doplnit talent Elfyn Evans (letos jezdil u Fordu) a supertalent Kalle Rovanperä (letošní mistr světa WRC 2 Pro se škodovkou). Uvidíme, co tahle rošáda bude znamenat pro forďácký M-Sport, kterému se letos s jeho spíš juniorskými jezdci (Evans/Suninen/Tidemand) vyloženě nedařilo.

A těžko říct, co přinesou hybridy v roce 2022. Špitá se něco o návratu Subaru, což by bylo víc než vítané oživení. A snad současná trojka Ford, Hyundai a Toyota taky vydrží. Motorsport to v poslední době nemá lehké…

Martin Machala
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - pradeda777
22. 11. 2019 12:32
Re: ked nemaju jazdcov
Máš pravdu. Doba se rychle mění. Mladí jdou s dobou a my, ve věkové skupině 40-smrt, jim už nerozumíme a ani nemůžeme rozumět.... ;-\
Avatar - xxc
22. 11. 2019 08:55
Re: ked nemaju jazdcov
Neviem ake virtualne preteky na pocitaci, ale esporty celkom rastu a podla mna ich sleduje uz viac ludi, ako wrc. Mna by celkom zaujimalo, ako by medzi jazdcami zajazdil nejaky autonomny stroj :-)
22. 11. 2019 08:32
Re: ked nemaju jazdcov
Tak to by bolo ešte horšie ako virtuálne preteky na počítači. Také preteky by boli zaujímavé asi ako detská hračka, ktorá jazdí z kúta do kúta sama, bliká a huláka nejakú primitívnu melódiu.
Avatar - Beefcake
22. 11. 2019 07:40
Re: ked nemaju jazdcov
Ja sa skor cudujem, ze nerobia nabor tu. Samy spickovy jazdec, co pod 300k s ruckou a nanualom nejde. Jaaj, uz viem preco, vo WRC nemaju isofixy :D
Avatar - speedfred
21. 11. 2019 16:25
Re: To bylo strašně chytré vyhodit před lety Ogiho, aby
Čoho sa chytil Todt tak tam to fungovalo len momentálne je nejaký nevýrazný vo FIA, aspoň tak sa mi to zdá.