Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental vyvíjí autonomní technologii, které dokáže využít senzory okolních aut

Ondřej Mára Ondřej Mára 30. 3. 2022 • 22:36
20
3
Zobrazit náhledy (20)
Autonomní vozidlo Mercedes-Benz Autonomní vozidlo Mercedes-Benz Autonomní vozidlo Mercedes-Benz Autonomní vozidlo Mercedes-Benz Autonomní vozidlo Mercedes-Benz Autonomní vozidlo Mercedes-Benz Autonomní vozidlo Mercedes-Benz VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025

Nově vyvíjený systém by díky využívání informací ze senzorů a kamer okolních aut mohl skutečně vidět i za roh.

Jedním ze základních předpokladů pro vývoj sofistikovaného a spolehlivě fungujícího systému autonomního řízení je dostatek informací o dění kolem vozu. I proto jsou autonomní vozy osazovány spoustou kamer, čidel a senzorů, které jim mají pomáhat s orientací a bezpečnou jízdou. Společnost Continental ovšem přišla se zajímavým vylepšením.

Její systém Collective Perception by totiž kromě vlastních senzorů automobilu mohl využívat také informace ze senzorů a kamer v blízkých automobilech. Kromě toho by však systém mohl pracovat i s daty a snímky například ze silniční infrastruktury, jako jsou dopravní kamery.

Společnost pracuje na této technologii údajně již dva roky, zatím však stále není jisté, kdy by mohla být implantována do skutečného využití na silnicích. Společnost nicméně věří, že technologie propojených vozidel by mohla pomoci ochránit chodce, cyklisty i jezdce na motorkách, kteří by do komunikace zapojení nebyli.

Umožňuje jednomu vozidlu využít své senzory k detekci zranitelného účastníka provozu, poslat data dalšímu vozidlu a nechat vypočítat, zda se dostane do jeho trasy,“ popisoval systém v rozhovoru pro Auto News starší manažer Continental pro vývoj propojených vozidel a V2X komunikaci Robert Gee.

Gee si sice uvědomuje, že interpretace/pochopení dat z kamer a radarů může být mezi různými vozidly výzvou, současně však poznamenal, že Continental má technologii schopnou přenášet informace mezi vozidly. Společnost už navíc spolupracuje s pěti německými a dvěma americkými automobilkami, se kterými by měla testovat prvotní schopnosti systému.

Společnost Continental navíc údajně očekává, že systém Collective Perception by mohl být spuštěn do roku od chvíle, kdy budou vládou oficiálně oznámené standardy pro komunikaci V2I – tedy Vehicle to Infrastructure. Jak měl ostatně dodat Gee, při snaze využít komponenty jiných výrobců a dodavatelů je nezbytně nutné, aby všechny komponenty pracovaly podle jednoho standardu.

Doporučujeme

Témata
1. 4. 2022 14:31
Re: Opravte si to
A ešte tam zrejme aj nejaké to ráno bude...
31. 3. 2022 14:38
Opravte si to
Od rana tam je ta chyba v nadpisu “ Continental vyvíjí autonomní technologii, KTERÉ dokáže …”
Avatar - xxc
30. 3. 2022 19:02
uz na to cakame roky
kedy konecne zacnu auta same pridavat nebezpecenstva do wazeu, pripadne inych navigacii, alebo na to rovno upozornovat