Ineos poslal do prodeje extrémní Grenadier. Portálové nápravy jsou standardem
Vylepšené vozy si zájemci objednají skrze automobilku, samotnou přestavbu a dodání ale provede německý specialista Letech.
Ineos Grenadier si to v roce 2022 namířil do výroby jako duchovní pokračovatel tradičního Land Roveru Defender, zatímco opravdový nástupce britského off-roadu se vyvinul do moderní hi-tech podoby bez klasického „žebřiňáku“. Svou náturu klasického terénního vozu již Grenadier dokázal v redakčním testu, nyní však chce Ineos schopnosti modelu i jeho pick-up varianty Quartermaster posunout na další úroveň.

Po loňských předváděcích jízdách prototypů na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a projeveném zájmu od zákazníků nyní Ineos nasazuje do prodeje modely vybavené portálovými nápravami. Samostatně nabízená konfigurace vyvinutá ve spolupráci s německým off-road specialistou Letech zvýší světlou výšku klasického Station Wagonu i zmíněného Quartermasteru o 186 mm na konečných 450 mm, brodivost pak z původních 800 mm na 1050 mm.
Určení především do extrémních podmínek potvrzují verze s dodatkem „X Letech“ i další příhodnou výbavou. Standardem jsou třeba kovaná 18palcová „beadlock“ kola Hutchinson Industries obutá do 37palcových pneumatik BF Goodrich Mud Terrain, posilněná brzdová soustava Letech, přední naviják s kapacitou 4,5 tuny nebo integrovaný zadní žebřík (na Station Wagonu) pro přístup na střešní nosič, doplněný o LED světelnou rampu. Další specializované příslušenství od firmy Letech je při konfiguraci vozu skrze Ineos volitelně dostupné.
Vylepšené modely spoléhají i nadále na motorizace BMW, přesněji na benzinové či vznětové řadové šestiválce o objemu tří litrů (210 kW/286 k; 183 kW/249 k) ve spojení s osmistupňovými automatickými převodovkami, které pro off-road využití vylepšuje Magna-Steyr. Nad standardní výbavu pak Ineos verzím X Letech přidává kůží čalouněný interiér, vyhřívání předních sedadel, přední střešní okna nebo prémiový audiosystém.
Objednávky pro evropské zákazníky již Ineos spustil. Kompletní přestavbu, individuální homologaci pro silniční provoz a přepravu k zákazníkovi přitom zajistí Letech ze svého ústředí poblíž Stuttgartu (vozy budou tedy do Německa převezeny z výrobní linky Ineosu ve Francii). Za Grenadier Station Wagon X Letech si bude značka účtovat zhruba 170.000 eur bez daně (cca 4,18 milionu korun), pick-up Quartermaster přijde na 171.000 eur bez daně (4,2 milionu korun).
Zdroj: Ineos Automotive, zdroj foto a video: Ineos Automotive