Pagani vzpomíná na závoďáky 60. let nádhernými detaily. Codalunga Speedster má tvar ideální kapky

Pagani Huayra Codalunga Speedster
Pagani Huayra Codalunga Speedster
Pagani Huayra Codalunga Speedster
Pagani Huayra Codalunga Speedster
22 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (0)

Italská značka představuje otevřenou verzi limitované codalungy. Vznikl jediný kus, který spojuje aerodynamický design, výkon i historický šarm.

Zatímco luxusní značky se pyšní specializovanými centry pro personalizaci, automobilka Pagani je sama o sobě studiem pro individualisty. Vznikl tak další klenot vzdávající hold závodním vozům z 50. a 60. let.

Jednokusové mistrovské dílo Codalunga Speedster vychází z modelu Huayra, jehož karoserie byla rozsáhle přepracována a uhlazena po vzoru dobových soutěžních strojů. V roce 2022 vyjel z dílny obdobný vůz s karoserií kupé.

Přední nárazník nese minimalistický spoiler, hlavní světla jsou hlouběji zasazena do karoserie a čelní sklo má pozvolnější sklon. To plynule navazuje na panoramatickou střechu s nízkým profilem, která tvoří nepřerušený prosklený pás spolu se zadním oknem. Při pohledu shora připomíná Codalunga Speedster ideální kapku.

Boční okna mají specificky zakulacený tvar v zadní části, inspirovaný speedstery zlaté éry. Prahy i panely dveří mají prezentují hladkou plochu. Za sedadly se tyčí ochranné oblouky, hned za nimiž se nacházejí sání motoru. Záď definuje výrazný difuzor a dvě sekce s estetickým žebrováním. Designéři odstranili boční nasávací otvory i drobné aerodynamické prvky, aby vynikla čistota linií.

Skrze monolitická kola Avional s průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu prosvítají karbon-keramické brzdy Brembo o rozměrech 410 × 38 mm vpředu a 390 × 34 mm vzadu. Přední náprava využívá šestipístkové třmeny, zadní čtyřpístkové.

Skelet vozu tvoří karbonový monokok. Aktivní systém zavěšení z kované hliníkové slitiny využívá nezávislé uspořádání s dvojitými lichoběžníkovými rameny, proměnnými pružinami a koaxiálními tlumiči, které se plynule přizpůsobují jakýmkoli jízdním podmínkám.

Brzdový systém plně odpovídá síle vidlicového dvanáctiválce biturbo od Mercedes-AMG. Při objemu 6,0 litru poskytuje výkon 635 kW a točivý moment 1100 Nm dostupný od 2800 otáček za minutu. Zajímavým prvkem je sedmistupňová převodovka Pagani by Xtrac, dostupná v automatizovaném nebo čistě manuálním provedení.

Interiér pokračuje v historickém duchu. Dobře je to vidět na volantu v designu Nardi a řadicí páce s karbonovým základem kombinovaným s mahagonovými vložkami a ručně zpracovanými nýty. Ručně zpracovávanou látku a kůži zdobí perforace inspirovaná čtveřicí koncovek výfuku. Ručně jsou zhotoveny také všechny výšivky.

Video placeholder
Pagani Huayra Codalunga: Oficiální video • Zdroj: Pagani

Zdroj: Pagani I VIdeo: Pagani

Začít diskuzi