Pagani vzpomíná na závoďáky 60. let nádhernými detaily. Codalunga Speedster má tvar ideální kapky
Italská značka představuje otevřenou verzi limitované codalungy. Vznikl jediný kus, který spojuje aerodynamický design, výkon i historický šarm.
Zatímco luxusní značky se pyšní specializovanými centry pro personalizaci, automobilka Pagani je sama o sobě studiem pro individualisty. Vznikl tak další klenot vzdávající hold závodním vozům z 50. a 60. let.
Jednokusové mistrovské dílo Codalunga Speedster vychází z modelu Huayra, jehož karoserie byla rozsáhle přepracována a uhlazena po vzoru dobových soutěžních strojů. V roce 2022 vyjel z dílny obdobný vůz s karoserií kupé.
Přední nárazník nese minimalistický spoiler, hlavní světla jsou hlouběji zasazena do karoserie a čelní sklo má pozvolnější sklon. To plynule navazuje na panoramatickou střechu s nízkým profilem, která tvoří nepřerušený prosklený pás spolu se zadním oknem. Při pohledu shora připomíná Codalunga Speedster ideální kapku.
Boční okna mají specificky zakulacený tvar v zadní části, inspirovaný speedstery zlaté éry. Prahy i panely dveří mají prezentují hladkou plochu. Za sedadly se tyčí ochranné oblouky, hned za nimiž se nacházejí sání motoru. Záď definuje výrazný difuzor a dvě sekce s estetickým žebrováním. Designéři odstranili boční nasávací otvory i drobné aerodynamické prvky, aby vynikla čistota linií.
Skrze monolitická kola Avional s průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu prosvítají karbon-keramické brzdy Brembo o rozměrech 410 × 38 mm vpředu a 390 × 34 mm vzadu. Přední náprava využívá šestipístkové třmeny, zadní čtyřpístkové.
Skelet vozu tvoří karbonový monokok. Aktivní systém zavěšení z kované hliníkové slitiny využívá nezávislé uspořádání s dvojitými lichoběžníkovými rameny, proměnnými pružinami a koaxiálními tlumiči, které se plynule přizpůsobují jakýmkoli jízdním podmínkám.
Brzdový systém plně odpovídá síle vidlicového dvanáctiválce biturbo od Mercedes-AMG. Při objemu 6,0 litru poskytuje výkon 635 kW a točivý moment 1100 Nm dostupný od 2800 otáček za minutu. Zajímavým prvkem je sedmistupňová převodovka Pagani by Xtrac, dostupná v automatizovaném nebo čistě manuálním provedení.
Interiér pokračuje v historickém duchu. Dobře je to vidět na volantu v designu Nardi a řadicí páce s karbonovým základem kombinovaným s mahagonovými vložkami a ručně zpracovanými nýty. Ručně zpracovávanou látku a kůži zdobí perforace inspirovaná čtveřicí koncovek výfuku. Ručně jsou zhotoveny také všechny výšivky.

Zdroj: Pagani I VIdeo: Pagani