Nové DS N°4 je teď v Česku v akci. A má přímo pohádkovou výbavu
Novinka francouzské značky míří mezi crossoverové hatchbacky s širokou nabídkou výbav a pohonů. Srovali jsme ji s prémiovou konkurencí.
DS N°4, modernizovaná verze modelu DS 4, aktuálně startuje v akční nabídce postavené na základním hybridu 145 a druhém výbavovém stupni Jules Verne. Tato verze oproti základní výbavě přidává bezklíčový přístup i startování, 19palcová kola, interiér v modré barvě s vyhřívanými a masážními sedadly vpředu a indukční nabíjecí plochou. Cena je snížena z 890.000 Kč na 770.000 Kč.
Hybrid 145 staví na tříválcovém motoru PureTech o objemu 1,2 litru s výkonem 100 kW a točivým momentem 230 Nm. Podpořen je 21kW elektromotorem s 55 Nm, kombinovaný výkon činí 107 kW a 230 Nm. Výsadou této motorizace je spotřeba 5,2 až 5,3 litru paliva na 100 km a emise 116–119 g/km.
Standardně začíná novinka výbavovou linií Pallas na 850.000 Kč. Ta nabízí přední a zadní senzory s kamerou, LED světla, dvouzónovou klimatizaci, volant nastavitelný ve dvou osách, ambientní osvětlení s 8 barvami, vyhřívaná přední sedadla, 10palcový přístrojový štít a stejně velký infotainment s bezdrátovým propojením telefonů, umělou inteligencí a digitálním příjmem rádia. Povinná sada jízdních asistentů včetně tempomatu s funkcí zastavení je samozřejmostí.
Protože benefity úrovně Jules Verne již známe, můžeme se podívat rovnou na třetí Étoile. Ta vůz obohacuje o online 3D navigaci, akustická okna, vyhřívaný volant a adaptivní LED světla. V tomto případě je dostupná nadstavba Étoile+, vynikající koženým čalouněním a otevíratelným střešním oknem.
Motorizace | Pallas | Jules Verne | Étoile | Étoile+ |
Hybrid 145 | 850 000 Kč | 890 000 Kč (akce: 770 000 Kč) | 930 000 Kč | 980 000 Kč |
PHEV 225 | 1 100 000 Kč | 1 140 000 Kč | 1 180 000 Kč | 1 230 000 Kč |
E-TENSE 213 | 1 180 000 Kč | 1 220 000 Kč | 1 260 000 Kč | – |
Připlatit si lze za tažné zařízení, laky s různými povrchovými úpravami, ventilovaná sedadla, elektrické víko zavazadelníku, audiosystém Focal a další libůstky.
Stejně bohatá je nabídka i pro plug-in hybrid, začínající na ceně 1.100.000 Kč. Příplatek za něj tedy činí 250.000 Kč ve všech případech. Přínosem je vyšší výkon daný čtyřválcovou šestnáctistovkou s výkonem 133 kW a točivým momentem 250 Nm. Ta spolupracuje s elektromotorem o výkonu 90 kW a 360 Nm, čerpajícím energii ze 14,6kWh baterie pro dojezd 81 km v elektrickém režimu. Celkový výkon soustavy činí 165 kW s 360 Nm.
DS N°4 vs. konkurence | ||||
DS N°4 Hybrid 145 | Audi A3 Limuzína TFSI 85kW | BMW řada 1 116 | Mercedes-Benz GLA 180 | |
Objem motoru [cm3] | 1199 | 1498 | 1499 | 1332 |
Výkon [kW] | 145 | 85+14 | 90 | 100+10 |
Točivý moment [Nm] | 230 | 220 | 230 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,4 | 9,9 | 9,8 | 10 |
Maximální rychlost [km/h] | 203 | 210 | 210 | 200 |
Poháněná kola | Přední | přední | přední | přední |
Vnější rozměry [mm] | 4400/1866/1470 | 4505/1816/1412 | 4361/1800/1459 | 4412/1834/1616 |
Rozvor [mm] | 2675 | 2624 | 2670 | 2729 |
Zavazadlový prostor [l] | 430 | 425 | 380 | 425 |
Základní [Kč] | 850.000 | 823.900 | 778.700 | 1.026.080 |
Protože DS N°4 cílí na prémiový segment, nejblíže mu je Mercedes-Benz GLA. Dalšími teoreticky srovnatelnými vozy jsou Audi A3 a BMW řady 1 a . Konkurenti se hledají těžko, protože vůz je přesně na pomezí hatchbacku a crossoveru.

DS N°4: technické údaje | |||
Hybrid 145 | Plug-in Hybrid 225 | E-TENSE 213 | |
Spalovací motor | 1.2 PureTech, 3 válce, 100 kW (136 k) | 1.6 PureTech, 4 válce, 133 kW (180 k) | – |
Točivý moment (Nm) | 230 | 250 | 345 |
Elektrický motor | 21 kW (28 k), 55 Nm | 90 kW (122 k), 360 Nm | 157 kW (213 k), 345 Nm |
Kombinovaný výkon | 145 k | 225 k | 213 k |
Typ baterie | Li-ion, 0,88 kWh | Li-ion, 14,6 kWh | Li-ion, 60 kWh (čistá 58,3 kWh) |
Dojezd (EV režim) | – | až 81 km (WLTP) | až 450 km (WLTP) |
Spotřeba (WLTP) | 5,2–5,3 l/100 km | 1,4–1,6 l/100 km + 14,6–14,9 kWh/100 km | 15,2–15,5 kWh/100 km |
Emise CO₂ (WLTP) | 116–119 g/km | 33–36 g/km | 0 |
Nabíjení 0–100 % (AC) | – | 7,4 kW: 2h 05 | 7,4 kW: 5h 20 |
3,7 kW: 4h 20 | 11 kW: 3h 35 | ||
Nabíjení 0–80 % (DC) | – | – | 100 kW: 31 min |
Převodovka | 6st. automatická | 7st. automatická | 1stupňová |
Pohon | Přední kola | Přední kola | Přední kola |
Max. rychlost (km/h) | 203 | 233 | 160 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 9,4 | 7,4 | 7,1 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,2–5,3 | 1,4–1,6 | – |
Objem nádrže (l) | 52 | 42 | – |
Zdroj: DS Automobiles