Elektromobily v Německu v 1. pololetí 2025: Škoda těsně třetí, Tesla v propadlišti
Automobily s lokálně bezemisním pohonem v Německu zažívají renesanci i bez státní podpory. V prvním letošním pololetí se dařilo zejména tradičním značkám. A neztratila se ani Škodovka.
Na největším a nejbohatším automobilovém trhu v Evropě, v Německu, bylo letos za prvních šest měsíců zaregistrováno 248.726 nových elektromobilů, jež dosáhly na tržní podíl 17,7 procent. To je o téměř 2,5 procentního bodu více než loni, kdy si vozy s lokálně bezemisním pohonem u našich západních sousedů připsaly 380.609 registrací.
Ve srovnání s rokem 2024 zaujmou nejen stoupající prodeje, ale také poměrně drtivý propad Tesly. Jestliže tahle americká značka loni mezi značkami za celý rok obsadila bronzovou příčku, za první letošní pololetí se propadla až na osmou pozici, přičemž na devátý Opel má náskok pouze 188 aut. Pokud si Tesla podobné tempo registrací udrží i nadále, bude mít na konci roku okolo 18 tisíc registrací, teoreticky tedy o téměř 20 tisíc méně než v roce 2024.
Registrace nových elektromobilů v Německu v 1. pololetí 2025 - podle značek | |||
Pořadí | Značka | Počet 2025 (1. pololetí) | Počet za celý rok 2024 (pořadí v daném roce) |
1. | Volkswagen | 52.445 | 62.108 (1.) |
2. | BMW | 22.583 | 42.066 (2.) |
3. | Škoda | 22.370 | 25.308 (5.) |
4. | Audi | 19.632 | 21.831 (6.) |
5. | Cupra | 16.299 | 18.248 (7.) |
6. | Mercedes | 14.438 | 33.991 (4.) |
7. | Hyundai/Genesis | 12.963 | 16.952 (8.) |
8. | Tesla | 8.890 | 37.574 (3.) |
9. | Opel | 8.702 | 7.633 (>10.) |
10. | Ford | 6.922 | 5.538 (>10.) |
Celkem | 248.726 (17,7% tržní podíl) | 380.609 (15,3% tržní podíl) | |
Zdroj: KBA |
Hlavním viníkem propadu je malý zájem o SUV Y, které letos zaznamenalo pouze 6305 registrací a až 9. místo mezi modely. Loni se přitom s 29.896 kusy stalo nejprodávanějším elektromobilem v Německu. Tamní zákazníci ovšem čím dál častěji začínají dávat přednost evropským výrobcům s tradiční prodejní a servisní sítí a předvídatelnými zůstatkovými hodnotami. Ty jsou u Tesly z důvodů poměrně častého zlevňování docela nevyzpytatelné.
Svůj part v tom nepochybně sehrál též šéf Tesly Elon Musk, který si kvůli působení v administrativě amerického prezidenta Donalda Trumpa pošramotil svou již tak dost kontroverzní pověst, což se mimo jiné otisklo i na klesajících cenách akcií americké automobilky.

Z českého pohledu je nesmírně zajímavá pozice Škodovky, dlouhodobě nejúspěšnější zahraniční značky na německém trhu. Mladoboleslavský výrobce letos do prodeje poslal model Elroq, což je v podstatně zkrácený enyaq. Oběma SUV se velmi daří, díky čemuž se Škoda i s relativně malým portfoliem vyšvihla na třetí pozici mezi automobilkami. Na BMW s podstatně širší nabídkou přitom ztrácí pouze 213 kusů. Českému výrobci se navíc za první letošní půl rok téměř podařilo vyrovnat počet registrací za celý rok 2025, kdy skončil na 5. místě.
Registrace nových elektromobilů v Německu v 1. pololetí 2025 - podle modelů | |||
Pořadí | Model | Počet 2025 (1. pololetí) | Počet za celý rok 2024 (pořadí v daném roce) |
1. | Volkswagen ID.7 | 18.017 | 14.554 (6.) |
2. | Volkswagen ID.4/5 | 15.072 | 21.611 (3.) |
3. | Volkswagen ID.3 | 14.623 | 20.101 (4.) |
4. | Škoda Enyaq | 12.973 | 25.262 (2.) |
5. | Cupra Born | 10.239 | 16.640 (5.) |
6. | Škoda Elroq | 9.394 | – |
7. | BMW iX1 | 7.421 | 12.640 (8.) |
8. | Audi Q6 e-tron | 6.449 | – |
9. | Tesla Model Y | 6.305 | 29.896 (1.) |
10. | Audi Q4 e-tron | 6.254 | 12.871 (7.) |
Zdroj: KBA |
Daří se také Audi, které dlouho spoléhalo především na model Q4 e-tron. Jeho větší a luxusnější sourozenec v podobě Q8 e-tron na platformě spalovacích aut totiž příliš zájemců za dobu své existence nepřilákal. A vůbec špatně na tom není ani španělská Cupra, jež si taktéž musí vystačit s dvojicí elektromobilů (Born a Tavascan).
Zdroj: KBA a Motor1, foto: auto.cz, Škoda, Cupra, video: auto.cz